• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Min mamma tyckte jag skulle säga: "neeej, inte tafsa på magen - du får tafsa sedan när den har kommit ut!"

• BrudSommar2006

Ja just det storasystern, ÄL kom igång då fast sent? Är perioden med förbud för barnförsök slut nu? Ingen risk för trillingar längre? Vad har gyn egentligen kommit fram till nu då?

• mugglesfan

underförstått: tafsa på ungen, inte på magen

• BrudSommar2006

Muggles, det var ett bra råd! Men jag har läst någonstans att alla människor alltid vill fram och hålla i barnets händer och att man ska se till att de inte gör det eftersom barnet sedan stoppar handen i munnen och får i sig bakterier. Verkar knepigt att få folk att låta bli det i så fall, alla tycker ju att gripreflexen är så gullig.

• nenne78

jag har förstått att det kan vara känsligt, så drför brukar jag alltid fråga innan om man får klappa magen, det är ju ändå rätt fascinerande att få känna.

• BrudSommar2006

Thailands brud, du verkar inte vara här nu på förmiddagen men om du läser det här senare, jag misstänkte nog att du blivit inlagd igen när vi inte hörde av dig här på ett tag. Är det du själv som känner att du behöver sex månader på dig att återhämta dig innan nya barnförsök eller är det läkaren som sagt att det tar så lång tid för kroppen att läka?

• Liten med Mindre

Brudsommar - i ett svagt ögonblick lovade jag maken att vi försöker själva tills han hunnit fylla 33, i maj. Just nu känns det evighetslångt bort, och därefter kommer ju ev väntetider för att få något gjort. Plus att det är sommar.

Men vad tror ni - är det en BM eller gynekolog jag ska gå till för att börja kolla i alla fall migsjälv?

Cicci - du får fortsätta med din spenat du gillade. Bra med järn väl? Och inte blandat med glass. :D

• BrudSommar2006

Cicci förresten, jag har också haft ont till och från, nu är det inte så farligt längre men ibland får jag ont om jag gått en liten stund och får sakta ner tempot till att hasa mig fram för att det inte ska kännas. Ibland får jag ont när jag ligger på sidan och sover också och vaknar av det, vet inte om det är tyngden som fördelas snett, har provat att ha liten kudde under magen men sedan rör man ju på sig i sömnen så den ligger ju aldrig kvar. Dessutom blir den lille arg av kudden och sparkar mot den så det kanske blir trångt.

• mugglesfan

Nenne: mkt klokt. Jag har själv absolut inget emot om mina kompisar "tafsar" för vi är ganska fysiska i vanliga fall men om typ manliga jobbarkompisar, el bekanta på stan skulle kliva fram och ta mig på magen utan vidare - det skulle jag inte tycka var särskilt kul. De gör ju inte det i vanliga fall - varför är det plötsligt ok för att det finns en bebis där inne? Folk tänker sig inte för ibland...

Thailandsbrud: bra att du stod på dig och åkte in igen! Du kände ju på dig att ngt inte stod rätt till. Vilken trist resa!

• BrudSommar2006

Mindre, aha, jag förstår. Inte läge att dra upp att du ändrat dig alltså. Det skulle väl vara om du kollar dig så att det bara är han kvar sedan då. Nog måste det gå bra med vanlig gyn.

Svar på tråden När märker man av det?