• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Å Thailandsbrud,

FYYYYYY vad hemskt!!! Men det är verkligen skönt att du mår bättre nu efter operationen!!!!!!!! Hade verkligen ingen aning om att ett MF kunde ge sådana konsekvenser. I min enfald har jag trott att "tidiga" MF blödde ut mer eller mindre av sig självt, eller att man annars gjorde en skrapning.

Men det är ju verkligen konstigt att du inte fick information av sjukvården om att du skulle vara väldigt uppmärksam på ev symptom av infektion etc efter att du fick ditt MF. För det låter ju som om det kunnat bli ännu mer allvarligt om du väntat längre innan du sökt upp sjukhuset.

Stor Krya-på-dig-Kram nu!!!!!!!!!! :)

• sweetstreet

Ja för mig så rinner tanten vidare...
    Men den värsta tiden är över för denna gången ändå. Har inte så ont längre vilket är skönt. Och nu börjar jag redan se fram mot nästa ÄL, men det dröjer ju som sagt ganska länge eftersom jag har en lite längre cykel. Så jag får några veckors "lugn och ro" utan att tänka på vare sig äggletning eller symptom. Skönt! ;)

• sweetstreet

Kan även meddela att min man för första gången lagt in en beställning om 6!!!!!! :o :o :o :o
    Annars brukar det ju vara JAG som säger att "nu är det böj, nu måste vi få till det!"

Haha! Men han ska ju till läkaren nu på fredag. Och eftersom han troligtvis ska lämna prov på simmarna så sa han häromdagen att han ville att vi skulle ha 6 på tisdag eller onsdag!!! För man ska tydligen inte ha haft 6 på 2-3 dagar innan spermaprovet. Men som han sa, på fredag kommer det ju annars att vara mycket fler dagar sedan vi hade 6 vilket gör att det inte är som det brukar vara när vi har 6 runt ÄL. Då brukar vi ju köra varannan till varje dag. Och han var orolig för att det kanske t ex "the sperm count" blir annorlunda om man inte har haft 6 på typ en vecka jämfört med 6 i förrgår???? :? :D

Inte vet jag, men jag lovade att vi skulle fixa till det iallafall!!!!! Han brukar ju ställa upp för mig. ;) ;) ;) ;) :D :D :D :D :D

• sweetstreet

Page härlig bild!!!!! :)

Låter som en skön semester! :)

Själva har vi börjat planera för vår bröllopssemester och som det ser ut nu så tror jag det blir i naj faktiskt!

Så A.M
    sorry, om ni kommer till NYC i maj så kommer vi nog inte vara här! :(
    Men kanske kommer ni innan eller efter maj?!?!?!

Men vi insåg att vi inte kunde boka en resa i höst IFALL man nu skulle ,lyckas bli gravid nu under våren. Det skulle vara alldeles för risky att flyga så långt då. Och i vilket fall vill jag inte ha en massa "äventyr" inbokat i ett slutskede av en eventuell graviditet. För även från t ex 4-5 månaden så KAN man ju t ex få foglossning och då känns det rätt kört för vår del, för jag vill gärna inte "bara" sola o bada utan även vandra, paddla etc etc...
    Och vi vill inte åka under sommaren heller för då är det högsäsong samt vi kasnke åker till Sverige då. Så plötsligt blev det bara maj kvar!

Just nu känns det iallafall jätteskoj!!!!!! :) Behöver något annat att tänka på än detta med den trilskande barnverksta'n känner jag.

• sweetstreet

Nu ska jag sluta hålla ensamlåda här i tråden!

• Thailands brud

sweetstreet: Ja det äroliga är att detta är 3:e gången jag är inlagd och andra livmoderinflammationen inom en månad. Jag har dessutom ringt till de mflera gånger o påtalat att det inte känts ok.... Vill int ens tänka på vad osm hänt om jag inte åkt in nu, örk!

Det är ovanligt att det blir så mkt komplikationer, jag verkar ha haft otur med mesiga läkare o annat också.

• nenne78

thailandsbrud
    har du blödit (blodat, blött..???) hela tiden sen MF eller? Hur visar sig en livmoderinflammation??!?! Hoppas du slipper råka ut för någon igen och att allt stabiiliserar sig där nere nu. Låter riktigt läskigt!
    *kramarom*

• Thailands brud

Ja jag blödde hela tiden efter missfallet, totalt 6 veckor. En livmoderinflammation visar sig genom kraftig smärta i magen på en eller båda sidor, sammandragningar som känns "fel" o att man känner sig trött, hängig och har feber.

• nenne78

å huvaligen Är du sjukskriven nu, eller?

• Thailands brud

nej jag pluggar....men jag äter penicillin.

Svar på tråden När märker man av det?