• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nenne78

snart så... oooh roligt och nervöst!!!

• Snart så....

Ja det är nervöst, jag som ville vara lite elak och se vem som först vågade gissa

• Bröllopstokiig

Hej!!

Mindre - It ain't over.... jag håller tummarna och vet att det kan droppiledroppa trots att man blivit gravid...
    Thailandsbrud: Skönt att det äntligen är ute allt, men fy vilken resa du har gjort gumman!

Själv så har jag skit ont i magen. Var hos barnmorskan i morse och det är dessa grejer som livmodern hänger i, trådarna etc, som nu värker eftersom min lilla mage växer.
    Återigen kommenterades att jag är liten... hmmm jag som tycker mig se sådan skillnad.

• Bröllopstokiig

Oj, råkade få iväg inlägget, jag var ju inte klar

Dåliga järnvärden hade jag, så nu ska jag ta mer vitaminer och extra järn. Sen hade jag lågt blodtryck med.
    Bebisens hjärtljud låg på 138 slag idag Förra gången var det 140 slag.
    Sen fick jag kissa på sticka igen o tog med maken som fick höra att det inte är några som helst problem att åka skidor eller göra ngt annat heller för den delen, så nu slipper man det tjatet

• BrudSommar2006

Mindre, neej, hoppas att det inte blir något utav det där drippelidroppandet. Ska ni inte ta och försöka komma iväg och kolla er båda två annars?

• BrudSommar2006

Cicci, varför fick du kissa på sticka igen? Får du göra det vid varje koll? Det gör aldrig jag. Jag fick lämna blodprov vid inskrivningen och sedan inte förrän för ett par veckor sedan i vecka 25 så det var inte förrän för två veckor sedan som jag började med järntabletter. Hjärtljud och att mäta livmodern började inte heller förrän vecka 25 hos min BM. Vilken vecka är du i nu?

• mugglesfan

Cicci: den där värken har jag också haft. Det var ngn vecka som det var ont mest hela tiden, nu kan det komma plötsligt om jag vänder mig i sängen el reser mig upp fort el så.

Det gick iaf jättebra att åka skidor i lördags! Inga problem alls faktiskt. Nu är det drygt 3 veckor till Åre, får se hur det går då. Kanske inte kan få igen mina skidbyxor vid det laget

Mindre: skickar en bautakram till dig!!!

Undrar vad Pages mens håller på med?

• mugglesfan

StoraSyrran: grattis till böjen!!!

• BrudSommar2006

Snart så, inte mycket att göra åt alla skvallrande tanter sedan då! Men det blir väl kul. Trodde inte att jag skulle ha något emot när folk klappar en på magen, man har ju hört andra som irriterat sig på det, men det stämmer, det är lite irriterande faktiskt. Fast det är bara en dam här på jobbet som gör så som tur är.

• mugglesfan

BrudSommar: jag ska mäta hjärtljud i v18 första ggn (min grav-vecka 18 alltså). Men det är nog olika på olika ställen...

Svar på tråden När märker man av det?