• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Fniss, "min" ideologi, hihi, jag FÖRSÖKER leva så, men det är inte lätt, så att kalla det min ideologi är att ge mig alldeles för mycket cred!!!
    :D

FruLlan - Nejnejnej! Nu får du skärpa till dig. Från början tänkte du ju inte ens göra nupp-test alls, och nu får du panik för att du inte kan lita på resultatet? Det finns ingen logik i det. Innan visste du ingenting om risken, nu vet du lite mer. Om du inte gör fvp och sen får ett downsbarn - kommer du ångra att du inte tog fvp och gjorde abort? Det tror inte jag, jag tror att du kommer att älska det barnet precis som du skulle om det blir ett friskt barn.

• _koko_

(det där skrev jag innan jag såg dina två senaste inlägg fruL)

Storasystern - kallelsen kom rätt snabbt faktiskt! Vi fick ett telefonnummer att ringa om kallelsen inte kommit efter 10 dagar, ska kolla om sambon har kvar det!

• mugglesfan

Frullan: då missuppfattade jag nog dig. Å andra sidan om jag ska ägna mig åt självkritik - vilket ju är nyttigt ibland - så är jag ju själv en åsiktsmaskin som säkert kan trampa andra på tårna ibland Så jag borde verkligen inte ta åt mig... Vi glömmer det helt enkelt.

• BrudSommar2006

Drömma, tror inte att man kan boka privat på KS, så vill du göra och det är bråttom så är det nog bäst att vända sig till någon av de privata i Stockholm. Privata Barnmorskor finns ju t ex, de ska ju vara bra.

• Drömma

Håller med Frullan om FL, det verkar inte helt ovanligt att folk med bra resultat fått DS barn. Och om man läser deras trådar är det ingen som vill byta bort dem, de kallas för en extra charmkromosom! Jag är mer orolig fr alla följdsjukdomar, hjärtfel, kort liv etc mer än att de är annorlunda... Jag tror lite på att livet är förutbestämt och är det meningen att vi ska få barn som inte är friska så blir det så på ett eller annat sätt. Försöker som sagt att utgå ifrån att det blir bra...

• mugglesfan

Eg vill jag inte ha ett downsbarn (mest pga att jag läst på om alla följdsjukdomar de kan få som epilepsi, hjärtfel, ledsjukdomar mm förutom intelligensstörningen) men skulle jag få det så får man kanske vara glad att man kan få barn alls? Med sina fel och brister så är det ju ändå en blandning av oss, vilket kändes viktigt när jag funderade över det här med adoption... Flum flum

• Storasystern

Tack koko, mannen har numret, men har svårt att få tummen ur och ringa.. :(
    Ska piska honom lite så kanske det händer något! ;)

• Snart så....

Herregud vi oroar oss om ALLT! att bli gravid, missfall, tester, förlossning mm

INGENTING är ju säkert med att bli gravid, har hört massa hårresande historier MEN man glömmer att största delen går alldeles utmärkt.
    Skulle jag tänkt på allt och oroat mig så skulle vi nog inte ens försöka skaffa barn.
    Näää tjejer tänk possitivt ang framtiden och tänk vad som väntar efter 9 månader.

• Liten med Mindre

Ja - tänk positivt tjejer!

Annars kan ni lika gärna börja gratulera mig till tanten som är på ingång med molvärk etc.

...och de gratulationerna tänker jag inte tro på.

Däremot tänker jag tänka positivt - det är bara 30 min till min massage. Och 4 timmar tills jag får gå på middag. :D 3 dagar till stor fest och 4 dagar till brunch!

Svar på tråden När märker man av det?