• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Cicci:
    Mot trög mage:
    kiwi
    torkade aprikoser+katrinplommon
    psylliumfrö-skal (bulk)
    inolaxol-korn (bulk)

MYCKET vatten

• BrudSommar2006

Jag har börjat få som kramp i ändtarmen ibland, inte nödvändigtvis när jag ska gå på toaletten men oftast då, det trycker väl på för mycket nu, så för mig skulle en trög mage dessutom vara deprimerande!!!

• mugglesfan

Frejis: fan jävla tant!

Cicci: håller med Mindre - MKT vatten hjälper (mer än aprikoser skulle jag vilja säga, men kombination är bra)!

Vänner-fan: vilken bra idé! Vi åker till hufvudstada och käkar brunch!!! Vi är ju ändå mammalediga (jag måste vänja mig vid den tanken).

• Bröllopstokiig

Nu kan man ju boka tåg från Gbg till Sthlm för 95:- enkel, så då kan ni ju komma med X2000 över dagen sen

• mugglesfan

Jag blev faktiskt liite putt över att jag skulle vara ngn som bara accepterar "svamliga uttalanden" från BM utan att kolla upp fakta...

Så, nu ska jag släppa det.

• Vänner-fan

Cicci, Aj då, så du fick hård mage. Det har inte jag fått. Eller, en enda dag har jag haft det men det kan jag nog inte skylla på tabletterna eftersom jag tagit de 1 1/2 månad, 2 om dagen. Men jag dricker väldigt mycket vatten också, helt enkelt för att jag är så himla törstig! Du får anamma Mindres tips ovan. Jag kände som du, trött vill jag inte vara! Sen med en bebbe kanske det inte går att undvika, men så länge det gör det...

• Vänner-fan

Och så gillar jag ju att röra på mig väldigt mycket, det hjälper säkert också.

• mugglesfan

95 spänn! - det var billigt! Fasen, det kanske man skulle utnyttja redan nu i vår?

• mugglesfan

Har vi några BIMare i närtid? Efter Frejis nu menar jag...

• nu är jag fruL

men mugglan
    jag menade inte så
    vad jag menade var att jag inte klarar av svamliga uttalande från BM/läkare eller vad som helst. Hur folk tolkar uttalanden det säger jag inget om. bara att jag inte klarar av svammel själv. jag vill ha fakta.
    jag vill att Bm ska slå upp en sida i en tjock fin bok och visa mig DÄR står värdet som gäller.
    massa babbel om si och så klarar jag inte av. Syftade inte alls på din Bm eller dig utan snarare hur JAG upplevde BM igår och hur jag tycker generellt om NUPP.
    Sorry om du missuppfattade mig. Det var inte meningen. Men jag antar att jag inte alls är tydlig ibland... tro mig det är fler som tyckler

Nej som sagt. Jag älskar matematik, orsaken är nog för att det finns en glasklar logik som är enkel att förstå. Det finns rätt och fel och allt går att förklara, oavsett om det är vektoranalys eller algerbra.
    SÅ vill jag att världen ska vara. jag vill ha rätt och fel och fakta. INGET annat.
    Just av den orsaken så tror jag inte att OAVSETT vad nuppet visar, att jag kommer kunna acceptera resultatet. Det finns inte en kristallklar vetenskap med exakthet bakom. Och alltså klarar inte min skadade personlighet av att ta till sig resultatetn. OAVSETT om det skulle vara super värden. 10% fel är för mycket i min värld.

KOKOs jag önskar av hela mitt hjärta att jag var som du. Jag önskar att jag kunde acceptera sanningar som andra levererar utan att behöcva dubbelkolla allting. Man mår inte bra av att vara som jag är. Jag önskar att jag var som du. Men så är inte fallet... Låg vaken inatt och grubblade på hur en risk på 10% kan vara acceptabel... Är det inte ÄNNU värre att ha fått ett super resultat på KUB och sen trots allt få ett barn med ds?

oj oj oj

Om jag inte kommer på fötter igen så kan jag bara rapportera att jag inte kommer komma på söndag. Klarar inte av gravidlycka i mitt nuvarande själstillstånd

mugglan sorry igen, det hela kom tydligen ut helt fel.

Svar på tråden När märker man av det?