• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Åååh, vad jobbigt september, men skönt att de tar tag i det!

Var tvungen att kika in och berätta att jag fått mina provsvar - blev kall ett kort ögonblick eftersom jag fick positivt på ett test...

När jag hade googlat upp det visade det sig dock att man SKA ha positivt på det - det betyder att man är immun mot röda hund. :)
    Men de kunde ju ha skickat med en liten förklarande text...

Så nu har jag tagit mitt livs första hiv-test, vilken tur att det var negativt! :D

Så, till spisen...

• sweetstreet

Ja du Koko!
    Det är inte alltid så lätt när man får provsvar.... Ett eller flera papper med en herrans massa siffror som man förstår en tiondel av (om man har tur). Jag fick ockås testresultat från min vanlig "hälsaoundersökning" jag gjorde för ett tag sedan och jag kollade genom alla siffrorna och eftersom jag låg inom spannet för "normalvärdena" så bara antog jag att det var ok. Men det var väldigt många jag inte alls fattde. Av siffrorna och än mindre vad det var de egentligen kollat.... :o (Alla dessa termer hit och dit!)

Men det låter ju bra att du verkar frisk och fin Koko!!!!!!! :)

• Frejis

Surfade nu på KS hemsida för att kunna grotta ner mig *hormonhalten sjunker i samband med mens ;)* och såg att jag lämnade något felaktig info till Lappinette tidigare idag. Här kommer ett litet utdrag som handlar om vad som gäller Stockholm:

Enligt de regler som gäller i Stockholm efter beslut i Hälso- och sjukvårdsutskottet 1 juli 2003 kan IVF i landstingets regi endast erbjudas till:

Par som lever i en stabil relation och är mantalsskrivna på samma adress i Stockholms län

Par som ej har gemensamma biologiska barn

Kvinnor som ej fyllt 39 vid det första behandlingstillfället

Män som ej fyllt 56 vid det första behandlingstillfället

Högst två behandlingar omfattas av den offentliga finansieringen. Eftersom kraftig övervikt påverkar behandlingen negativt är det önskvärt att kvinnor i förekommande fall (BMI >30) reducerar sin vikt under väntetiden.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Ååhhh vad gott det är med italienskt! :) Mumsade friskt igår. Kanin i god sås (ursäkta Lapinette). Och så klart gott italienskt vin.

Och tjejsnacket spännde över allt mellan mascara till ingående förlossnngsbeskrivning med sprickor och allt. Tur att vi inte var så högljudda som på bruncherna, då hade nog övriga tappat aptiten. :D

• Liten med Mindre

September - eländes elände med X:et där. Hoppas verkligen att du slipper cellgifter. *ryser*

Skickar lite hoppfulla kramar - hoppas så att hormonerna sjunkit tills idag!

• Liten med Mindre

Tur att inte alla X behöver behandlas med cellgift för att försvinna... ;)

• Liten med Mindre

Nähä...fortfarande ingen som har tid att komma ut och leka idag. :(

• Snart så....

Hääääääär

var ju tvungen att jobba
    Näää skämt o sido så är vi 4 kort som svarar i telefon och jag ska sitta i möte mellan 10-14 så måste få bort lite innan.

Min mage var enorm igårkväll, det hänger verkligen ihop när jag får ont i bäckenet+magen växer.

• Liten med Mindre

Oj, klappa lite snällt på magen från mig Snartis! (om jag får :) )

Växtvärk med andra ord - går inte alltid över efter tonåren. :D

• Snart så....

hahhahah du får klappa på den själv på söndag, se om ni märker någon skillnad :D

Svar på tråden När märker man av det?