• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

isch idag måste jag gå i högklackat+kostym pga kundbesök. Sitter inte alls skönt, tur att jag har ombyte med mig :)

• Bröllopstokiig

Hejsan tjejer!

Fy fabian vad jag är trött.... jag skulle kunna lägga mig ner och sova på skrivbordet. Trodde tröttheten skulle vara i början av graviditeten.... hmmm jag har fått allt sent jag!
    Hoppas det där järntabletterna börjar värka snart, för jag komma gå i ide annars.

Kul att du har blivit så stor Snartis, måste vara mysigt för gubben din att verkligen kunna känna och se den stora magen.
    Min mage är bra mycket större sen förra brunchen, men jag tror jag ligger efter dig när det gäller växandet, men men vi får se på söndag!

Här är inget nytt under solen alls, jag vill bara sluta jobba o ligga hemma och sova Gnäll gnäll gnäll

Vem har BIM näst? Jag vill ha någon att hålla tummarna för....

Start Sept. Skönt att du har fått så bra omhändertagande på SÖS, det var positivt att höra, med tanke på alla andra mardrömmshistorier med sjukvården som tagits upp i tråden!

• BrudSommar2006

Jag är också jättetrött, inte fysiskt direkt men jag känner att jag definitivt skulle kunna sova en vecka utan problem!

Var på förlossningsinfo på KS i går kväll, det var lite lustigt att sitta så många med stora magar i en och samma föreläsningssal, säkert flera hundra, eller det kändes så i alla fall. Man tänker inte att det är så vansinnigt många som är ungefär lika långt gångna som en själv som ska föda på samma sjukhus ungefär samtidigt. Inte konstigt att man inte får plats när man behöver.

Barnmorskorna verkade i alla fall väldigt professionella och var jättetrevliga men jag kände mig i alla fall halvt hysterisk när jag gick därifrån, jag vill inte vara med om det här alls!!

De vill i alla fall att alla som har något form av ryggskada eller medfött ryggproblem och de som har stora tatueringar på ryggen ska be om remiss från sin BM för att få komma till narkosläkaren och diskutera huruvida det kommer att gå lätt att lägga ryggbedövning i lugn och ro i god tid innan. Det visste jag inte, jag har ju skolios så nästa gång jag är på koll ska jag be om remiss.

• Liten med Mindre

Usch min eländiga tant segar - bara droppar vidare. Molvärken har upphört, brösten är mer sladdriga än svampiga (om nu det är bättre :( )Och inatt vaknade jag kallsvettig och frös sen som en blöt hund när det väl var dags att vakna.

Klimakteriet månne? Eller är det frossa av för mycket mat och vin (om nu 1½ glas räknas dit.)

Fick dessutom lov att gå till vår personalchef och tala om att vi inte är tillfreds med vår nya chef. Blir alldeles darrig av sånt med av någon anledning. Ynkligt!

• _koko_

sweet - tyvärr betyder inte det att jag är frisk, bara att jag inte har hiv, hepatit och såna sjukdomar...

Skulle nog behöva gå på en hälsoundersökning också, men det är så lätt att skjuta upp...

fruLlis - hur är det idag?

snartis och cicci - är väldigt nyfiken på era magar! :)

• start september

Mindre - man blir ju lite miljöförstörd. Jag sökte på trådar som handlade om X och fick upp lite allt möjligt

• Liten med Mindre

Nåja - mensveckan är ju i alla fall rätt vecka att få häva ut sig sånt man inte tycker fungerar.

• _koko_

mindre - välkommen till min värld, så har jag det varje natt och rätt ofta på dagarna också, inte så kul och jag börjar bli så LESS!!! Tar fjärde sprutan nästa vecka, så jag ser inte direkt horisonten ännu heller... Kommer åtminstone ta 5 sprutor...

Åh, vad jag unnar dig ett plus, varför blir mensen så jäkla konstig när man försöker??!!!

• Lapinette

Mindre - stackars kanin Vet att det är gott då svärmor gärna bjuder på kanin under påsk. Dock försökte min man in i det längsta undvika att tala om för mig vad vi åt.

• start september

Nu sitter jag och väntar på att gyn ska ringa och säga om det blir spruta eller inte. Nervigt. Maken har stannat hemma med mig idag - jätteskönt.

Lite klurigt är att jag och gyn läste FASS igår och hon kom fram till att man ska kunna bli gravid så snart kroppen slutat blöda och HCG sjunkit. Samma cellgifter har används länge utomlands - men i Sverige är det hyfsat nytt. Ska man tro på folk på FL så ska man enligt vad som sägs i Frankrike inte ska bli gravid på 6 månader - men det kan ju mycket väl vara andra doser/substanser som används eller helt enkelt bara FL-skrönor...

Ska kolla lite mer med gyn.

Svar på tråden När märker man av det?