• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Hahaah blir det att jämföra allas magar på söndag

Nu har jag gått i högklackat(låga) i 2 timmar och aj aj aj vad ont jag har i bäckenet nu. Tur att mötet är sittandes största delen av tiden.

• Snart så....

koko, nu är det inte många dagar kvar till er tid, så spännande! :)

• Bröllopstokiig

Stackars dig Snartis, vilka problem du verkar ha med bäcken och så!
    Jag springer i högklackat nästan hela tiden och har inte ont alls. Vet du varför du har ont?
    När jag hade värk i helgen var det mer i magen, man kände att den växte och att de där ligamenten som drog lite, men det har jag inte haft sen i tisdags nu... Känner absolut ingenting, förrutom bebisen som sparkar...

• mugglesfan

Sept: har det inte alls varit diskussion om tabletter likn de som Moppy fick? Cellgift låter lite läskigt. Men så säkerhetsberoende som svensk sjukvård är (tänk bara på alla förmaningar om vad man inte får äta som gravid) så är det säkert ok om de säger det. Hade det funnits minsta risk för graviditeten så hade de absolut sagt det.

• Moppy

September: Känner verkligen med dig! Vet hur det känns, man misstänkte ju X på mig med förra gången eftersom HCG steg, men eftersom man såg en liten hinnsäck på VUL som dock inte ville ut, så trodde man inte att det var det ändå och jag fick de där tabletterna för att se om HCG sjönk. Dock finns det ju en möjlighet att de har missat resterna på VUL? Diskuterade ni tabletter som ett första steg?

Stor kram!

• Moppy

Ock, även om det är ett litet X så kommer det ofta ut av sig själv när missfallet kommer igång av tabletterna... Kanske värt att prova?

• start september

Nu har jag fått lite besked. HCG ligger still. De vill vänta till måndag och se hur HCG har rört sig då. Överläkaren verkar tro att det kan vara ett vanligt MA som sitter livmodern och inte nödvändigtvis ett X. Det känns ju bättre.

Muggles - tabletterna (Cytotec) tömmer livmodern men tyvärr påverkar inte graviditeter som sitter fel. En skrapning tömmer också bara livmodern. Är det X måste man få något som går på alla snabbväxande celler - alltså ett typ av cellgift. Alternativt operation.

Möjligen vill de båda skrapa mig och ge mig sprutan för att vara säker på att allt kommer med.

Det som är så dumt är att om HCG är under 1000 ser man ofta inget i livmodern även om det finns där. Mitt ligger stabilt på ca 300.

Det känns lite lugnare med cellgifterna när jag läser att man ger samma sak (fast lägre dos) långvarigt till reumatiker. De får dock inte blir gravida när det tar det.

Jag tror också på att sjukvården har marginaler i sina beslut så jag känner mig lugnare nu.

• start september

Hej Moppy!

Jag tänkte samma sak, men hon sa att tabletterna kan vara dumt om man måste ha sprutan. Då kan man må dåligt.

• Storasystern

Start september - jag förstår inte hur du orkar vara så stark! Jag hoppas verkligen att det går över snabbt nu! Det låter så himla otäckt! :(

• Storasystern

Om jag lyckas bli av med min förkylning, och om jag vågar tänkte jag försöka komma förbi och bruncha med er en stund på söndag...

Svar på tråden När märker man av det?