• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

morron,

Hua vilken kväll och morgon jag haft. Hade så ont efter 4 timmar med skor med 3-4cm klack. fick massage av sambon på kvällen och låg med varmt vetekudde på ländryggen.
    Idag är det lite bätte men kommer säkert få mer ont under dagen. Få gå framlutat för att lätta på smärtan som stålar ner i låren och runt höfterna. Hoppas jag blir bättre så jag kan ta mig till brunchen på söndag.

Sweet, hahha vi får väl ta lite nya kort på magarna så du får se.

• mugglesfan

Mindre: hur går det med droppelidroppet?

• mugglesfan

Jaha, lika dött här idag som igår. Jag tror tråden lider av plusbrist och går en långsamt plågsam död till mötes... (nä skojar bara!)

• mugglesfan

Förresten Snartis: det låter skitjobbigt det där ontet. Kan du inte skaffa lågklackade skor att ha till kostym? El snygga joggingskor - som Cicci sa, det kan ju faktiskt vara snyggt.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Nu är segtanten här. Med betoning på seg. /Äckelvarning/

Slemmigt och klumpigt.

/slutvarning/

Fast märkligt nog har jag knappt haft ont denna gång. Lite molande men knappt märkbart. Och bröst som är extremt sladdriga. Mysko men skönt (det första i alla fall).

Hamnade också i lite "flow" imorse. Författade ett tal till kompisen som disputerar idag. Huga - har aldrig hållit föreberett tal på fest förut. Nu får jag se till att göra det. Alltid lär jag mig något.

Några tips från någon erfaren??

koko - jag kikade på "du är vad du äter" igår på tv, och där pratade de också om att folk med känslig mage som jag, ska låta bli mjölk och vitt mjöl. Undrar om jag skulle försöka dra ner lite i alla fall...

Du får gärna komma med lite tips på söndag. Fast då tänker jag minsann äta pannkisar och annat gott ändå.

• Snart så....

Muggles, jo jag har ett par men måste då lägga upp byxorna. Tänkte roa mig med det i helgen så jag kan gå med lågskor, har möten hela nästa vecka

• Liten med Mindre

Ja, Snartis - var lite smartis och köp ett par snygga låga skor att ha till fint. Du måste vara rädd om dig. Ni ska ju ändå ut på shoppingtur väl?

Själv har jag fått sån vansinnig lust att städa hemma (igen). Köpte boken "Rensa i röran med Feng Shui", och vad den tar upp stämmer så vansinnigt väl. Mår kasst av röran som råder hemma, i arbetsrummet och på datorn.

Bot och bättring!

Det fanns förresten massor med reaböcker om barn och graviditet för den som är sugen. Åhléns var jag på.

• Liten med Mindre

Åh, men då har du ju skor. Sy är förstås inte så kul.

Jag ska försöka komma ihåg kameran, ifall någon stormagad vill visa upp sig. :D

• Snart så....

Nej Nej Nej Mindre!! Tanten skulle ju hålla sig borta grrrr....
    Massa kramar till dig

Det verkar som vi måste starta krig mot den där elaka j*vla tanten, hon överlever trors bazzokas, lönnmördare och annat otrevligt

• BrudSommar2006

God morgon, usch vad jag är trött! Det var jättetrevligt i går på Circus, den lille var vaken till och från men verkade inte vara överdrivet upprörd. Vi kom ju inte hem förrän efter elva och sedan kunde jag inte sova, jag hade sådana krypningar i armarna, jag tror att jag var uppe typ åtta gånger fram till klockan fyra, sedan måste jag ha somnat i alla fall.

Sweet, jag har för mig att MF risken för moderkaksprov är ungefär densamma som för fostervattenprov om jag minns rätt.

Svar på tråden När märker man av det?