• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Eftersom jag haft problem så länge känns det som att det kan vara stressrelaterat som eftersom jag inte tagit hand om det utvecklats till något kroniskt, typ IBS. Men jag hoppas förstås att det ska gå över nu!

Cicci - jag tycker det där låter helt galet, gillar inte riktigt hela den här bb stockholm-grejen. Skriva ett personligt brev??? Som om man söker jobb eller nåt!

Brudsommar - det är 3 sprutor till om jag ska ta alla, men jag kommer kanske bara ta 5, om vi nu får göra ivf hos linné utan de där blodproven...

snartis - linné på onsdag! :)

• Storasystern

Hej på er!

Mindre, jag håller med Lapinette, ett väl inövat tal (utan att bli ren innantill-läsning) är klart bäst. Improvisation kan ibland leda till att man tappar tråden (för mig iallafall).

Lapinette - det låter jobbigt med magen. Jag håller med Koko där, min mage har blivit lite bättre sen jag började undvika mjöl-baserad mat. Kanske värt ett försök?

Var har Frullan tagit vägen? Det har väl inte hänt något?? :(

• mugglesfan

Vad är det för speciellt med BB Stockholm - är det ngt privat eller? *lantisen undrar*

• Bröllopstokiig

Mindre och Kokos:

Jag håller med om att det är tokigt att skriva ett brev överhuvudtaget. Men som Mindre skriver, kan man ju fatta sig kort och säga att man har kompisar helt enkelt (för så är det) som har fött där och var väldigt positiva....
    Jag lever ju och lär som alla andra människor, så jag kan ju inte skriva ngt konstigt ego alls utan mer som det är... skitjobbigt iaf

• Snart så....

Nu har jag ringt till BM och fått telefonnr till sjukgymnast. Det är väldigt ovanligt att man får sån här växtvärk så tidigt men det händer och då ska jag få övningar och ett bälte.

Ingenting är lätt med min graviditet får jag nog lov att säga *suck*

• Bröllopstokiig

Mugglan; BB Stockholm är lite mer "privat" sen är det inrett som ett hem, skit najs interiör. Kan sammanfatta det som lite extra och mer hotell känsla än sjukhus...

• Bröllopstokiig

OJ Snartis! Men det är ju jätte bra att du ska gå på sjukgymnastik!
    Jag ska börja på vattengympa på Sturebadet tänkte jag (om min make nu köper ett kort där för då kan jag gå med som fru lite billigare). Om det inte blir där så vet jag att de har gravidvattengympa på Kungsholmen, då det ska jag göra för att träna bäcken o rygg i af!

• mugglesfan

Cicci: jag tror som Mindre att de säkert är ute efter motiveringar till varför man vill föda där. Att man fått personliga rekommendationer måste väl smälla rätt högt?

Nu kommer ni tro att jag bara inbillar mig men: förra natten så vaknade jag av att jag låg på mage och att det liksom sprattlade jätteförsiktigt i magen (det kändes iom att magen var ihoptryckt pga att jag låg på den). På morgonen tänkte jag att det där var nog bara en dröm, det är ju för tidigt att känna ngt (snart v16). Men igår prövade jag samma sak och visst är det ngt som känns. Sedan exakt vad det är är svårt att veta. Känns lite som ett "bubbel" el som ett mikrolitet sprattel. Kan ju lika gärna vara tarmarna

Det var väl inte jag som spred dålig stämning och skrämde iväg frullan??? Det var inte meningen i så fall...

• mugglesfan

Cicci: aha, ja det låter jättenajs!

• Bröllopstokiig

Mugglan: Det var säkert bebisen som du kände!!!!!!! Men det var väldigt tidigt för det i o för sig, men visst kan man känna tidigt. Jag kände första gången när jag låg på magen Det känns som bubbel och fladder....

Jag ringde till BM på BB Stockholm nu, och de sa att det var jätte liten chans att jag skulle få föda där om jag inte bytte mvc, vet inte om jag orkar bry mig då. Hmmm antingen skickar jag brevet och hoppas (antagligen i onödan efter vad de sa) eller måste jag byta BM o mvc till tex BM på Östermalm, som ligger illa till...
    ÅÅÅ vad jobbigt!

Svar på tråden När märker man av det?