• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Mmm...koko, tjejen på tv fick äta kokta mungbönor och kokt jasminris i två veckor för att läka sin mage. Plus lite proteindrink och sesamolja (eller nåt ditåt).

Urk!

IBS är ju ett samlingsnamn för både lite större tarmsjukdomar, och oidentifierade problem, och de där sista verkar läkarna ha svårt att komma på nåt att göra med. Hoppas att du kan få hjälp mot knipen. Miniform som bebisar får kanske?

:)

• Snart så....

koko, skulle du inte till Linne innan du skulle ta spruten?

Märkligt att så många i tråden har problem med magen. Hmmm jag tillhör nog gruppen som har en stark mage MEN jag kan inte med fil/yogurt på morgonen då gör den uppror.
    Så länge jag sköter det så fungerar den...

• BrudSommar2006

Mindre, men vad bra med gyntid! Du får väl ta reda på var mannen kan gå och kolla sig också i fall att han skulle känna sig manad redan innan födelsedagen. I vilket fall är det ju jättebra att du tar tag i din bit redan nu.

Koko, det vore väl otur om du råkat ut för IBS också. Hoppas inte. Fast det måste vara en lindrigare form du har i så fall väl. Hur var det nu, är det två sprutor/två månader du har kvar att ta?

Tiden går så långsamt, det känns som om jag varit gravid i evigheter, ända sedan i slutet på sommaren ju - förra året - det var ju hur länge sedan som helst! Och ändå är det nästan tre månader kvar, jag fattar det inte! Nåväl, nu kan jag beställa på nätet och gå och hämta ut mitt startpaket med skallra och blöjprover på Babyland när som helst i alla fall, nu när det är mindre än tre månader kvar. Sedan kan jag ju sitta därhemma och stirra på skallran till i slutet på maj, suck.

• Lapinette

BrudSommar - jag avvaktar något försök till sen ringer jag och bokar tid hos min gyn. Vill helst gå till honom som "känner mig" så väl. Känner faktiskt ingen panik (just nu åtminstone) utan ägnar tankarna åt annat som att planera hemmet och resor. Har därför inte varit inne så mycket här heller.

Mindre - jag blev ju magsjuk nere i SA men blev snabbt ganska bra igen. Dock undrar jag om det inte är något som sitter kvar. Min mage sväller upp och blir jättegasig. Vet att jag har laktos latent så jag dricker aldrig mjölk men brukar klara av att äta små doser så som youghurt på morgonen. Ok gasig någon enstaka dag men nu har jag varit så här hela veckan. Börjar bli olidligt!

Mindre - lycka till med talet! Det går säkert jättebra.

Sweet - lycka till med seminariet...fast jag är nog lite sen i mina lyckönskningar men OM du tittar in - Merde! som man säger på franska.

• Liten med Mindre

Vad trist att du tycker tiden går långsamt brudsommar. Gissar att det är för att du är trött och inte känner dig i fysisk toppform.

Annars är det väl hög tid att göra allt det där du vill, innan det kommer in en bebis i tillvaron.

Läsa, surfa, träffa kompisar, sova länge på helgerna, gå på bio.

Hihi, en av tjejerna som var med i onsdags tyckte det var såå lyxigt att få gå ut på stan själv och äta middag/dricka vin med tjejerna. Skvallra och inte gå hem förrän vi andra jobbande stackare började knorra. :D

• BrudSommar2006

Jag har glömt att ta mina vitaminer två dagar i rad nu eftersom jag inte ätit middag hemma. I går lyckades jag inte få i mig järntabletterna heller eftersom vi kom hem så sent och jag blev tvungen att ta en tablett mot halsbränna direkt. Jag har lyckats ta en sådan och järntabletterna ganska nära varandra någon gång förut och mått illa så jag ville inte chansa.

• Liten med Mindre

Lapinette - köp något med nyttiga lactobaciller för magen. Typ proviva shots (mataffären), eller kanske tabletter (apotek eller hälsokost). (Tror att shotsen har bättre effekt än större kartonger med provivasoppor/fil etc.)

Kan fungera bra för att konkurrera ut en elak bacill som fått fäste efter magsjukan.

• Bröllopstokiig

Halloj!

Fredag!

Här är jag och jag har faktiskt inte ont i magen alls, appropå diskussione, så jag har nog en bra mage Behöver inte tänka på vad jag äter alls med andra ord

Mindre, så det var tantfanskapet som kom... grrrr men men nya tag, det är ju det som gäller. Och sen är det kanon att gå till BM vid ÄL, det gjorde jag

Snartis: Din stackare, som har ont, jag måste vara lyckligt lottad (iaf än så länge)...

Brudsommar: Är det ngt som alla kan beställa startpaketet?

Frullan! Din tokfia, kom hit och gorma lite!

Jag ska sitta och skriva ett brev till BB Stockholm nu, jag får ju inte föda där eftersom jag inte skrev in mig på de mvc's som är knutna dig, så nu ska jag söka ngt som heter "fri kvot". Sen får vi se om jag blir antagen och de låter mig föda där, sannolikheten är inte så stor verkar det som. Men försöka duger... Man skulle skriva om sig själv och berätta, vad ska man ta upp då? Vad man heter, arbetar med... jag vet inte, man kan ju inte sitta o skriva sina intressen etc, känns jätte konstigt att skriva detta brevet! Hmm någon som har en idé??

• Liten med Mindre

Hmm,

"Merde!", måste motsvaras av engelskans "Give'm h*ell!" / "Kick some ass!", eller nåt sånt? :?

• Liten med Mindre

Cicci - skriv varför det skulle betyda mycket för dig att få föda där. Kanske relaterat till din livsstil eller något annat flumflum som kan passa och inte låter ego?

Svar på tråden När märker man av det?