• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Vickan, vi får trösta oss med att de har bättre tillgång till akuta resurser på vanliga BB, så fort det blir tillstymmelse till problem åker man ju ut från BB Stockholm. Dessutom kan man ju ha otur och gå nästan hela graviditen och tänka att man ska få komma dit och så tillstöter det någon komplikation på slutet som gör att planerna ändras!

• viktualia

Brudsommar2006 - sant.. jag hade i och för sig inga planer på att föda ett ev barn på BB Sthlm.. blev bara lite matt över det där med oss "tjockisar"...

• Liten med Mindre

Nu ska jag ta tidig helg! :) Skönt! Om bara maken kunde dyka upp så att jag får äta lunch. Är givetvis vrålhungrig bara för att det blir extra sen lunch.

Vi syns kl 12 på söndag - ni brunch-babes som ska med. Kung Carls bakficka.

Storasystern - du ser väl till att pigga på dig och komma?!

• Drömma

Om det kan vara en lite tröst för er som gärna vill till BB Stockholm så har jag en kompis som inte alls var nöjd med att föda där av olika anledningar. Bl a inte särskilt bra bemötande...

• Storasystern

Mindre, jag ska göra mitt bästa. Seeg förkylning som inte vill ge sig! :(

Även jag tar tidig helg nu!
    Ha en skön fredag ni andra på jobbet! :)

• Snart så....

ska till sjukgymnasten för att köpa ett bälte kl 15 :)
    Hon sa att det hjälpte direkt *hoppas*

Sambon är så oroligt över att det kan var myomen som växer så jag fått ont
    Ska avvakta tills efter helgen och se om bältet hjälper annars får jag boka en tid hos BM

• mugglesfan

Jo jag vet att det kan vara alldeles för tidigt (i "Du ska bli pappa" står det att man kan känna i v16 men jag är ju inte ens där, och det gäller nog främst andragångsföderskor som tydligen känner tidigare). Men det var lite skum känsla, har inte känt så förut. Men det kan ju vara inbillning också...

Ska alla ta tidig fredag - vill också Men även om jag jobbade till halv åtta igår så kan jag nog inte det - ska till Tyskland igen nästa vecka, så måste vara förberedd.

• Snart så....

Usch nu blev jag riktigt nervös....
    Alldeles nyss gick mailet ut med att vi letar nya säljare + ersättare för mammaledig(dvs moi)
    *gulp*
    snart börjar frågorna....

• sweetstreet

Hllå hallå! Kunde inte hålla mig utan var tvungen att kika in en snabbis.

Mugglan!!! ÅÅÅÅÅÅÅ vad spännande!!!!! Tycker det låter som Cicci's "fladder" så det är säkert inte inbillning! :D

Snartis hoppas verkligen att du får ngt bälte och lite råd från sjukgymnasten så du inte får så ont. Jag tror ev det kan vara tidig foglossning??? En kompis till mig fick foglossning jättetidigt i sin graviditet. Hoppas inte det blir lika allvarligt för dig i såfall. För hon fick så ont till slut att hon inte kunde gå :(
    Men som sagt, jag tror att det kanske "bara" är det att du har enorm växtvärk och då borde ju ett bälte hjälpa som underlättar för magen! :)

• sweetstreet

Mindre
    kanske är jag för sent ute, men vill bara säga att de flesta som håller tal som låter sådär otroligt härligt spontana är alltid otroligt väl förberedda!!!!! :) Så förbered på du!

Jag har hållit många tal (bröllop, disputationer och även på begravningar faktiskt) och jag kan bara instämma med Lappis om att det är guld värt att vara väl förberedd! Och att ha en röd tråd!!

Tror det finns ngt som kallas de "gyllene k:na" för tal:
    Kort
    Kraftfullt
    Koncist

eller ngt i den stilen.

LYCKA TILL MINDRE!!!

Svar på tråden När märker man av det?