• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Sept: jag håller tummarna för att hcg har sjunkit!

• Lapinette

Frejis - skönt ändå att veta att IVF väntar för er del. Känner flera som lyckats när de gjort IVF. Känner även folk som har lyckats "normalt" efter att ha gjort IVF.

Hmmm...själv ska jag hänge mig åt renovering igen (efter 2 månaders vila) så tankarna hamnar någon annanstans. Sen är jag sugen på att "trösta" mig med tokshopping. Något måste man ju syssla med när det inte "tar sig".

• Lapinette

september - vad jobbigt det låter! Hoppas det är på väg åt rätt håll.

• BrudSommar2006

September, hoppas nu verkligen att det sista provet ger önskat resultat, du har ju lämnat så många prover nu så jag förstår att du börjar tröttna och vill få veta hur det ska bli! Hade du inte en resa på gång snart också?

På tal om få plus så känns det lite overkligt att jag började skriva i den här tråden, eller ja, i den förra då, eller om det var den innan igen, men i alla fall, jag började skriva innan jag var gravid och kommer ihåg hur man kände då när man inte hade en aning om hur det skulle bli. Nu är det mindre än tre månader kvar till beräknat datum och det är så många plus kvar som inte kommit än. Lite tacksam måste man ju vara då att man lyckats få till det och ändå beklagar jag mig så ofta för att jag tycker det ena eller det andra är jobbigt. Måste sluta med det genast men ibland är det svårt!

Mest tycker jag ändå att det är förbaskat orättvist att det ska vara så svårt att få till det och jag har verkligen kommit till insikt av att hänga här.

• BrudSommar2006

Annars börjar jag känna mig lite nervös över 4D-UL på lördag, det kan ju tänkas att de ser något som inte gick att se på det tidiga UL. Jag fick ju göra det så himla tidigt eftersom de fortfarande hade mina datum hopblandade då så det gick inte riktigt att se allt kändes det som. Mest hoppas jag i alla fall att vi får veta vad det blir, det är ju det jag gått och sett fram emot så länge nu!

• BrudSommar2006

Frejis, var det inte i länken som Mindre lade ut som det stod att missionären eller möjligtvis bakifrån var de ställningar som lyckades bäst och att inga bra resultat påvisats av några andra? Det betyder ju att det är ingen idé att börja stå på huvudet i alla fall!!

• Storasystern

God förmiddag i tråden!

Hur var brunchen?? Kalaset var trist förståss, så jag skulle omprioriterat! :(

Frullan - Det vore väldigt trist om du försvann!! Det är klart att man måste få oroa sig för saker annars vore man väl inte människa!? Är det något som gör dig extra orolig? Har jag missat något? Jag trodde NUPP-testet var bra?

Lapinette - retail therapy är underskattat som tröst. Jag shoppade loss ordentligt i fredags! Min plånbok har ännu inte hämtat sig! ;)

• Bröllopstokiig

Hejsan!

Ja det var super mysigt i går på brunchen. Vi satt o babbalde i ca 3 timmar, som vanligt... tiden bara sprang iväg.
    Snartis har fått en jätte fin gravid mage (avundsjuk) och jag ser enligt koko lite större ut sen sist Men jag är inte ens i närheten av Snartis, vilket är lite absurt då det är jag som är 4-5 veckor före henne i BF.
    Vi komemr dock inte (iaf inte jag) gå på bakfickan till Kung Carl igen, brunchen var mycket MYCKET bättre och mysigare atmosfär med på Mornington!
    Men man ska ju testa lite annat...

Min älskade lilla bebis sparkar som fasen och växer antagligen som den ska för spakarna blir tydligre för varje dag som går! Och jag känner dem över hela dagen nu, så inte bara på kvällen...
    I helgen köpte jag ett par mammabyxor, får se när jag kan börja med dem, inte än i af, då jag kan ha mina vanliga kläder. (konstigt nog har jag inte gått upp ett ända kilo... kanske 1 kg)
    Sen fick den lill* i magen en söt pyjamas med.... så nu har den fått 3 saker, förrutom en vagn etc då, men 3 saker att ha på sig

Start Sept: Nu håller vi tummarna att det är lite bättre svar du får i eftermiddag!

Tantfanskapet har väl dansat klart snart, så vi får börja hålla tummarna snart. Det är väl ÄL tider inom kort för er andra?

Jag tipsar om avhållsamhet av alkohål, läste att det hjälper i en bok jag köpte i helgen! Testa! (Funkade på mig...)

Fy fasen, måndag, längtar hem till köttbillar och Prison Break på tv...

• BrudSommar2006

Här har det mest varit retail therapy i form av bebissaker, vi har shoppat loss på Babyland, fast i olika affärer tre gånger nu och gjort av med åtskilliga tusenlappar varje gång så det är märkligt att det fortfarande fattas saker! Bland annat babyskydd, det ska vi inte skaffa förrän vi har nya bilen om några veckor så att vi kan åka dit och prova eftersom enligt dem så kan det bero på hur långa säkerhetsbälten man har.

• BrudSommar2006

Jaa, börjar inte ÄL och så småningom BIM tider igen snart?

Svar på tråden När märker man av det?