• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

God morgon, hoppas att ni hade trevligt på brunchen igår.

Storasystern, vi var också på födelsedagsfika kl 13, i Vaxholm, så vi missade brunchen igår men hade det himla trevligt ändå.

FruL, när sade de att resultatet skulle komma?

• Lapinette

Så klart det inte är något fel på Boris. Boris mår prima. Det är bara hans mamma som är ängslig då hon vill honom så väl. Kram på dig Frullan. Den här tråden är inte bara till för lycka...just nu känns det mest som vi inte har haft så mycket lycka eller tur...inga plus alls! Så du är välkommen in när du känner att du vill/orkar.

• mugglesfan

Men frullis, jag förstår verkligen inte att du tycker att det är total gravidlycka här. Jag tycker jag har ventilerat min oro över NUPP också. Alla andra sa "det är säkert ingen fara", "det är otroligt liten risk" osv men jag tänkte att NÅGON är det ju som har ett Downsbarn i magen, efter risken ändå är si och så hög när man är 36. Och denna NÅGON kunde ju mkt väl vara jag.

Kan fortfarande vara det, även om jag känner mig mkt lugnare efter NUPPet och titten på näsbenet.

Synd att frullan känner så att hon inte kan ventilera här. Känns fel att det skulle vara bara positiva saker man får ta upp här.

• Frejis

Lapinette: vi har försökt i snart två år. Utredningen är klart och vi har fått remiss för ivf på KS.

Jag är faktiskt inte så säker att ivf kommer att funka. Ivf "underlättar" ju bara mötet för spermien och ägget, men de andra förutsättningarna påverkas ju inte på något särskilt sätt. Äsch, i vilket fall som helst är jag skeptisk.

• mugglesfan

Så både Page och Frejis fick tantbesök - det är ju som förgjort! Håller mig dig Lappis - helt otroligt att ingen lyckats under 2007. Det borde komma en ordentlig skjuts med plus snart då...

• Frejis

Muggles - jag lovar att jag skulle stå på huvudet under ÄL om det hjälpte till att få ett plus snart ;) :)

• mugglesfan

Frejis: ville inte på ngt sätt skylla på dig! Tyckte bara det var tråkigt att den försenade mensen dök upp till slut. Kan det vara så att det har svårt att fästa hos dig - kanske ngt att fråga JÅ om?

• start september

FruLlan, man känner sig aldrig så utsatt som när man är rädd och orolig. Du känner själv vad som är bäst att göra.

Jag håller tummarna hårt för att Boris mår bra. Välkommen tillbaka när det känns rätt!

• Frejis

Muggles - jag känner mig inte beskylld snarare tvärtom - vi behöver ju många plus här i tråden.

Att ägget har svårt att fästa är någon som också jag misstänker. Dessutom har jag ju myomer som kan komplicerar saken. Får se vad JÅ säger.

• start september

Jag är väl ett exempel på att det inte bara är positiva saker som tas upp.

Men det beror mycket på formen för stunden om jag uppskattar lite gladare inlägg, oftast gör jag det och då är jag kvar. Annars håller jag mig i mörkare trådar (läs FL).

Men helst är jag här och håller tummarna för alla och mig själv!

Efter en LÅNG helg av väntan där jag mest sovit, neurotiskt analyserat alla typer av magsmärtor man kan ha och försökt dra slutsatser av blödningsfrekvensen har jag lämnat nu ett nytt HCG prov. I eftermiddag får jag svar, och förhoppningsvis sjunker det i alla fall lite så att läskiga mediciner och ingrepp inte behövs. Samtidigt skulle jag vilja få ett svar på om det verkligen är X så att jag vet till en förhoppningvis annan gravidgång.

Jaja, hemma klättrar jag på väggarna av oro så det är lugnare att vara på jobbet halva dagen i alla fall...

Svar på tråden När märker man av det?