• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Ja det är ju alltid bra att ha något att inbilla sig så att man känner mindre press..

• Lapinette

Du menar en bra ursäkt ! Faktum är att oavsett om vi säger att den här gången tar vi det inte så allvarligt så försöker vi som attan och likt förbannat blir man också ledsen när tanten kommer. Hmmm... men denna gång blir absolut en sån där gång som vi inte storsatsar. He, he...bara en dag idag och så blir det inget förrän maken är tillbaka på onsdag. Troligen har jag ÄL på torsdag så det kan ju faktiskt räcka.

• pirr!

Jo det låter ju inte alls omöjligt för er del!!

Hade inte räknat med ÄL förräns framåt mitten av veckan och tänkt att maken skulle hinna återhämta sig lite men nu blir det attack klockan tre på natten.. Simmarna lär väl va av rätt kass kvalité men vad gör man inte när böjen har visat sig?

• pirr!

Nej, dags för pirr att krypa till sängs om jag ska orka inatt
    Gonatt och lycka till på onsdag!

• nu är jag fruL

Hej
    Såg att mugglan undrade om det var hon som fick mig att fly tråden!!!!!??????
    SJÄLVKLART INTE!

kära mugglis det hoppas jag att du verkligen förstår att det inte är. puss på dig absolut inte. Mina pnik utbrott var ALDRIG riktdae mot dig. kom ihåg det!

Orsaken till att jag inte varit inne i tråden (eller gick på brunchen) är att ... det finns ingen plats här (eller där) för min ångest och oro

Jag kände mig så oförstådd, utanför och "konstig" för att jag känner sån panikartad oro över att Boris är skadad. Och det kändes inte som detta var stället att prata om sin oro för här råder total gravid lycka eller total jakt glädje. Missförstå mig rätt, det är UNDERBART, men inte rätt plats för mig. Inte just nu.

Så jag har lämnat tråden tills jag vet hur det blir. Vi borde fatta beslut de närmsta dagarna så...
    Just nu håller jag mentalt på att avskärmar mig från Boris för det känns som om det är lika bra att göra det. Kvinnlig intution... vad ska man säga...

kokos: tack för dina sms. Du är verkligen en sån fin och underbar människa TACK! jag skäms verkligen över att just DU med din ganska skit pissiga helvetes sits ska behöva trösta stackars mig. det känns som att du verkligen iNTE ska behöva vara stöd för någon annan också, inte med tanke på vad du går igenom. Jag hoppas att jag kommer kunna återgälda det till dig. Du är verkligen toppen.

okej nu vet ni.

Och mugglan. det är inte DU! tro absolut inte det. skickar en stor kram till dig.

• nu är jag fruL

hoppsan
    hoppas verkligen inte att jag trog ner humöret i tråden

njut av era graviditeter ni som är gravida och LYCKA TILL alla ni andra som kämpar och hoppas! Jag håller alla tummar för att det ska funka snart för er alla.

ha det bar tjjer

• Frejis

God morgon till alla i tråden!
    Hoppas att ni som träffades igår hade en trevlig brunch och tog några bilder på de växande magarna. Väntar med spänning på bilderna och på en rapport!

Tillbaka till Sverige igen. Det var faktiskt ett helt underbart vårväder i Köpenhamn igår, bara i några timmar innan tjock dimma som gjorde mig extremt flygrädd kom. Längtar efter våren och sommaren och en lång semester :)

Pirr - jag har precis haft ett besök från det röda eländet IGEN så nu vet jag ärligt talat inte om jag väntar på något. Det känns bara att man likväl kan säga "´sk*it i hela barnprojektet" eftersom jag iaf inte blir gravid. Det funkar inte oavsett bisolvon, rr, vitaminer - har visserligen inte stått på huvudet under ÄL, kanske något att pröva *ironiskt* Vi får väl se hur många år det tar att få plusset, tror faktiskt inte att jag kommer att få se den.
    Anyway... JÅ på torsdag. Bäst att gå dit, han kan ju knappast tillföra någon skada till min infertilitet... *** utelämnar några meningar - ska inte svära allt för mycket här i tråden*

• Frejis

Frullis!
    Hoppas att du inte är alltför ensam med alla funderingar, det vore verkligen inte bra. Det känns bra att höra att du iaf fick stöd från Koko. Blir orolig för dig och de känslorna och allt som du verkar gå genom. Kan du inte gå och prata om det med någon utomstående?
    Hoppas att det löser sig... du ska verkligen inte behöva sitta själv med alla känslor & ev beslut. Herregud, tänk om det inte något fel på Boris... Nä, du behöver en massa stöd och kramar :)
    /många många kramar från en bekymrad Frejis

• Lapinette

Frejis - om jag inte minns fel så har ni försökt ganska länge. Har ni inte tänkt på IVF?

Svar på tråden När märker man av det?