• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Brudsommar,

tror inte FruLLan fatt veta sina varden an. Sa jag tror att hon defintivt inte i forsta hand ar orolig for just detta utan for att hon inte kommer veta 100% aven om hon bra varden eftersom det ar finns en "felprocent" dar barn med bra varden anda har kromosomfel. Alltsa tror jag att hon ar orolig for att hon inte kommer kunna lita pa de varden hon far aven om de skulle vara bra.

• sweetstreet

ok, tycker inte det later forskrackligt hogt med BMI 30 isafall.

Och tycker iallafall att det ar valdigt konstigt att ha en sadan grans nar det handlar om att ge ett barn ett battre hem och battre forutsttningar.

Jag menar i de fall dar barn adopteras bort sa har de ju oftast fattigdom med t ex prostitution eller annan form av barnarbeten som alternativ.
    Jag fortstar att man vill ge dessa barn en sa bra start som mojligt nar de ska fa ny familj, men jag vet inte om vissa saker ar sa himla "viktiga". Typ BMI. Sa lange det inte ar fraga om en akut overhangande risk for att personen som adopterar kommer att do knall fall sa kan jag inte riktigt forsta.

jaja, det ar ju inte jag som satter reglerna. Vissa saker kan man nog bara inte fatta.

• BrudSommar2006

Jag är inte säker men jag förstod det som att hon fått svar när hon skrev några inlägg i eftermiddags. Men hon skrev aldrig vad värdena var eller om de var bra eller dåliga innan hon lämnade tråden igen så jag är inte säker på om jag uppfattade henne rätt.

Skönt att ni är på g med kollandet i alla fall!

• sweetstreet

nej jag tror inte att hon fatt svaren an. Men ar inte helt saker.
    I vilket fall sa har jag forstatt det som om att hennes oro galler att hon inte kommer kunna lita pa svaren oavsett vilka varden hon far eftersom det inte ar ett 100% test. Utan fortfarande typ 10%.

Vilket i praktiken innebar att det ar storre risk att fa ett barn med kromosomskador (aven om man fatt bra varden) an vad det ar att fa MF vid ett fostervattensprov.

• BrudSommar2006

Sweet, jag tycker också att det där med adoptionsregler verkar knasigt men jag har i och för sig inte satt mig in i det så mycket. Nej, nu ska jag ta och gå och pyssla med annat innan läggdags!

• sweetstreet

Allts ca 10% "fel" menar jag saklart.

• sweetstreet

Nej jag har itne funderat sa mycket over det heller, men sag artikeln nyss i DN och jag blev bara sa paff!

Ha en skon kvall Brudsommar!!!!

• Storasystern

Morrn, morrn!

Vilket skit-väder det är! :( Blä!!!
    Inget plusitivt idag inte!

Är det verkligen inte någon som BIMar snart? Någon måste man ju få hålla tummarna för! :)

• pirr!

Storasystern..
    Verkar tunt på BIM-fronten. Jag BIMar runt den 18/3. Men har inga förhoppningar. Fick full böj när maken var och körde vasaloppet i söndags och jag antar att det inte räcker med bara i fredags!?

hur är det med dig? Redan plussat va? Har svårt att hålla ordning..

• _koko_

Det såg ut som att en lista efterfrågades. ;)

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Gravid 3/9
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Gravid 15/9
    Skärgårdsbruden , Stockholm , 29 år , november 06 , Gravid 9/11
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Gravid 12/11
    Jessie76 , Luleå , 29 år , ? , Gravid 5/12?
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Gravid 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Gravid 18/12
    Eden-06 , ? , ? , september 06 , Gravid 23/12
    ljuvlig , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Gravid 31/12
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Gravid 1/1-07

_koko_ , Stockholm , 28 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06