• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Haha! det roligaste jag hört ang dubbade filmer var iallafall en fd kollega som var från ett större land i Europa som ej pratar engelska (man vill ju itne göra specifika påhopp ;) ) och han berättade att de hade råkat ut för ett jätteproblem när den man som ALLTID dubbar Sean Connery gick och dog!!!! :o
    VEM skulle NU ta över Sean Connerys röst??????? :o :o :O

Eftersom Sean Cnnery inte är ngn ungdom så förstår jag att den som dubbade hans röst nog inte var ngn ungdom han heller. Så det var kanske itne så konstigt att han plötsligt la näsan i vädret. Men jag tycker detta var väldigt kul! Att Sean Connery plötsligt "byter röst". Alla blev tydligen väldigt upprörda över detta, men det fanns ju ignet de kunde göra.

Mitt förslag var att de kanske äntligen skulle sluta dubba röster, men min fd kollega sa att det kommer inte ske - någonsin - inom överskådlig framtid.

• mugglesfan

Lägg av - manliga och kvinnliga roller dubbat av en MAN?! Det har jag aldrig hört talas om förut. Helknäppt. Jag hade inte kunnat koncentrera mig på filmen tror jag.

Tänk om de gör så med porrfilmer också - fniss!

• mugglesfan

KAN du syfta på Frankrike?!

I Tyskland hör man ofta att det är samma (kvinnliga el manliga) röst i olika filmer/serier. Dessutom har de kvinnliga dubbarna ofta en jättevän våpig röst som jag irriterar mig på. Svårt att få fram hur det låter här, men liksom mer som ngn skådis från 50-talet om ni fattar vart jag vill komma.

• sweetstreet

Hehehe!

näe nu ska jag jobba vidare.
    Hinner inte alls in i tråden så tidigt nuförtiden. Hm! Är supertrött på morgnarna och "tänjer" verkligen på tiden så man får sova så länge det bara går. Och det resulterar ju i att man är lite sen till jobbet och då måste man ju jobba som sjutton när man kommer hit, och kan itne titta in i tråden förrän runt "mitt på dagen" och då har ni ju alla gått hem. :(

Men även om jag är sen så läser jag tråden typ varje dag, så tro inte annat! :)

• sweetstreet

HEEEEEJ mugglan!!!!!

Nu måste jag visst stanna i tråden LIIIITE till.... :?

• sweetstreet

Japp visst är det knas!? Med En röst som gör alla roller menar jag.

Och näe, jag koncentrerade mig inte alls på filmen. Den var förövrigt väldigt dålig. Minns mest att det var ngn action med ett par kvinnor med jättepattarna à la Dolly som sprang runt med automatvapen i väldigt korta topar och tighta shorts... Haha!!! jag tror jag skrattade mest av alla som kollade filmen för jag tyckte det var hysteriskt kul! Fast det var ju igen komedi så vissa undrade nog varför jag tyckte det var så skoj...

• sweetstreet

Och vadå Mugglan, PRATAR itne du som en 50-talsfilm???????? :o

Fast de är inte alltid så väna tycker jag. ¨Mendäremot ofta lite väl "klämkäckt". Och det finns ju faktiskt 2 typer (kvinnor alltså):

den snygga och "poppiga" yngre sekreteraren som säger ungefär: " Åh, men direktöööööörn då. Nu får han allt ta och sluta" *ler och tittar lite småflirtigt mot "direktörn"*
    Och så finns ju den äldre barska typ "husmor, arga frugan eller så:
    " Näääe, dra på trisser, nu får det allt vara slutränt här i köket!!!!! Ja se karlar!!!!! *viftar argt med en slev eller dammvippa*

:D

• mugglesfan

Oj, nu var jag lite otrogen igen. Svänger mig mellan trådarna - ngn gång kommer jag att skriva inlägg i fel tråd (har fö redan hänt). Kan bli väldigt förvirrat

Heeeeeej själv Sweet! Jag satt och väntade på att du skulle dyka upp och precis när jag gett upp så kom du!

Sitter här nere i Tysklandet och kör en "rebuild" (bygger om all min källkod) och det tar en dryg halvtimme, så jag får vackert vänta tills jag kan testa min senaste ändring.

Sedan ska jag nog ta mig till hotellet...

• sweetstreet

Förresten så måste jag säga att här i New York är de flesta amerikaner rätt öppna för utländska filmer trots allt.

Om man går och ser en utlädsk film på bio är det ofta ganska mycket amerikaner i publiken faktiskt.

Fast det lustiga var att när vi var och såg både "Vendetta" och "Children of Men" så var majoriteten av publiken nog engelsmän!!!! Lite lustigt tycker jag.

• mugglesfan

Ja det är mest den första typen (flirtig sekr) som förekommer i dubbsammanhang, och ibland är ju inte förlagan (alltså den riktiga skådisen) alls den typen, så det blir väldigt irriterande.

Det skumma är att ser man en tysk film så pratar de inte alls så, kvinnorna. Det är som att dubbskådisarna pratar på ett eget vis. Mkt irriterande.

Vilken pseudodiskussion det här blev...

Svar på tråden När märker man av det?