• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Skönt att höra att det går bra att hålla igång! :)

Ha nu en skön kväll på hotellet!!!!

• _koko_

God morgon i tråden!! :)

Har ni sett att vi fått en "lillasyster"? :D

www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2149559.html

Idag är dagen d, jag pendlar mellan gott hopp och att jag är övertygad om att de bara kommer skicka hem oss...
    Jobbar hemifrån och har inte tillgång till internet samtidigt som jag jobbar, så det blir nog lite sporadiskt med inlägg från mig idag.

sweet - instämmer i att Vendetta är en bra film! Pans labyrint har jag inte ens hört talas om...?

Undrar hur page har det... :)

• Snart så....

Morron,

Ska strax in på långmöte men ville bara önska dig koko, LYCKA TILL idag!
    Håller alla tummar och tår och tänker på er idag.
    KRAM

• mugglesfan

koko: LYCKA TILL idag!!! Hoppas verkligen på ett positivt besked för er!

Läste i "lilla tråden" - ha, de små liven. De tror att det kommer att smälla till direkt eller?!

• BrudSommar2006

Koko, lycka till så mycket i dag nu och stå på er så att ni får som ni vill!

Såg "lillasyster" - tråden när den startades, de flesta där verkar fortfarande vara i stadiet när de är oroliga att det ska ta för fort men antingen kommer de väl till insikt vartefter eller så kan man hoppas för deras skull att de har en himla tur allihop.

I kväll är det whisky och ostronprovning, hoppas att de inte tittar alltför konstigt på en och tycker man är dum som går dit utan att kunna smaka något!

• Storasystern

Morrn morrn!

Koko, håller tummarna för er idag!!!! Hoppas att allt går bra och du blir på smällen i maj! :)

Vill bara bidra till dubbningsdiskussionen: Japanerna dubbar precis allt. Jag försökte en gång se en kinesisk film med Jackie Chan dubbad till Japanska - det var det mest bisarra någonsin!!!

Mindre, hur mår du??? Jobbigt att vara sådär sjuk! :( *Skickar över lite virtuell Ben&Jerry!*

• mugglesfan

Jag såg förresten Top Model (en gammal säsong, inte för att jag följt serien men just denna säsong har jag nog sett ngt avsnitt av, det var en superkristen brud med som hette Robin som var ganska rabiat ). Dubbat på tyska! Lite småkul när modellerna börjar gräla - det lät lite krystat när det var dubbat.

I förrgår på vårt måndagsmöte kom det fram att vår nyaste anställda (han började i måndags) ska bli pappa i augusti. De har BF 30/8 och jag 23/8 Vår chef såg lite trött ut och sa med ett snett leende "jaha, när ska du vara pappaledig då?". (Vi har en just nu som är pappaledig i 6 mån...) Vår chef har det inte lätt just nu, vi är ju bara 8st på kontoret, varav 3 då håller på och kläcker barn Men det är SÅ BRA för mig att killarna också är pappalediga - då blir inte jag drabbad som kvinna, typ att det bara är jag som är föräldraledig. Tilläggas kan att min chef har 3 tonårsbarn och han har aldrig varit pappaledig...

• Lapinette

Syrran - ja dubbat på japanska är ingen höjdare annars är en annan van med allt dubbat på franska. Det var en av anledningarna till att jag hängde varje kväll på BT när jag bodde där. Orkade inte med att glo på tv.

Själv försökte jag göra ett ÄL-test imorse men var nog en aningen vilsen då jag inte vet om jag gjorde rätt. Troligen inte då stickan inte gav något utslag alls. Det var ju typ 6 månader sedan jag gjorde ett så jag hade nog glömt bort??!! I alla fall, maken kommer hem och vi får väl hoppas jag inte har förlorat ägget redan.

• mugglesfan

BrudSommar: jag kan tänka mig att ostron inte heller är så käckt att smaka på eller? Det är väl rått? Inte för att jag vet om det kan vara bakterier i men... Fast jag vet inte om jag är så sugen på att testa ostron - har hört att de smakar som en kallsup. Och det har jag redan testat...

Vad är förresten whisky och ostron för kombination? Kanske oanat gott???

• Frejis

Koko - jag håller tummarna och hoppas att det går bra, dvs att ni får göra det ni vill göra :) på kliniken menar jag självklart :)

Mindre - har förkylningen/influensa blivit bättre? 40 gr feber lät väldigt jobbigt :( skickar med en stor KRYA PÅ DIG kram!

September - många kramar till dig också!

Hoppas att tjejerna i lillasystertråden slipper komma till mina insikter eller iaf de som jag har för tillfället, dvs att det inte funkar alls. Minns hur mannen och jag funderade vad vi ska göra om vi råkar bli med barn före brölloppet, men ännu har vi inga barn.

Nej, nu ska jag inte dra ner tråden. Brudsommar ostronprovning utan whisky låter inte så dumt heller. Själv ska jag på en champagneprovning på lördag :) det hade varit synd att missa den pga en liten böna i magen. Om man nu får säga så... ;)

Ska iaf förbi bokrean idag och skaffa boken Ett barn blir till som diskuterades tidigare i tråden. Kan vara kul att ha :)

Usch, måste iväg till låssmeden nu och se till att få en kopia extranycklar. Maken och jag delar just nu på ett par nycklar, vilket är ganska jobbigt - tappade bort mina på Kastrup (tror jag) och extraparet vi hade befinner sig just nu i England (en långväga gäst råkade ta med sig dem hem). Tja, det var nästan alla små bekymmer för dagen :)

Svar på tråden När märker man av det?