• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Lugnt här i tråden idag ...

Lapinette: Massörer vill i första hand veta att man är gravid. Då kan de undvika vissa punkter på kroppen som kan framkalla missfall/förlossning. När jag jobbade på ett ställe där man fick masage en gång iveckan inledde massösen varje session med att fråga om man var frisk, om man var gravid osv. Tror att seriösa massageutövare bör göra det.

• Snart så....

Oj flera som inte kan den 4/3, fast jag vill gärna träffas så vi får väl boka in en till träff snart efter det?

• Snart så....

Har en gedigen inköpslista på gravidbyxor :)
    Sambon tyckte jag skulle köpa ett rejält lager på en gång, alla dessa kan man ju växa i :)

• Snart så....

Undra om man bara inbillar sig att flera kollar på ens mage idag??
    Nästan dagligen så pratar kollegorna om barn/mammaledighet/graviditeter mm hmmmm undra om det försöker få mig att säga något??
    Misstänksam MOI??? :D :D

• Snart så....

alla är väl på lunch nu??

• A.M.

Snart så....:
    Jag köpte tre par mammabyxor (2 par jeans och ett par stretchiga "jazzbyxor") och det tyckte jag var precis lagom. Man vill ju inte köpa för mycket heller. I övrigt körde jag mycket omlottklänningar (vanliga - inte mamma) och tights. Det finns ju också mammatoppar som även funkar som amningstoppar - det verkar vara praktiskt.
    Och det kan nog hända att de börjar misstänka saker på jobbet nu ... När tänker du berätta? Efter UL?

• Frejis

Efter lunch är iaf jag Snartis :)

Det måste kännas riktigt skönt med att ha byggt upp ett lager med mammabyxor, för mig skulle detta signalera trygghet... bara ta fram när man behöver :)

Det är klart att alla som kan träffas 4/3, men det vore kul med ännu en träff i mars. Hoppas att A.M. och andra kan nästnästa gång, alltid kul att se nya ansikten.

• Frejis

Nu ska jag ut till snön :)
    Kommer tillbaka någon gång under eftermiddagen!

• Snart så....

AM, jag har köpt ett par jeans och tänkte nog köpa ett par till samt något par "fin" byxor som jag kan ha på kundbesök. Även mjukisbyxor måste inhandlas, mina sitter för tajt runt magen nu.
    Snart blir det ju vår/sommar och då gäller helt andra kläder.

Mina chefer vet om det men har gjort lite av en sport av att se vem som först vågar fråga av mina kollegor :)

• Snart så....

Ja jag vill ha lite kläder att variera mellan, ogillar att gå i samma dag efter dag

Svar på tråden När märker man av det?