• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Snartis: nä jag tror att en del blir hysteriska när de är oinformerade. En del gravida undviker tex all sorts fisk för att de tror att det är farligt, vilket är rätt kontraproduktivt eftersom fisk är ung det nyttigaste du kan äta för ditt barns hjärna.

Men jag blir bara så trött på att alla vidarebefordrar myterna utan att kolla upp om de stämmer först - det är ju därför det blir så stort så att "alla känner till det". En kompis till mig sa tex att jag nog inte borde bada bubbelbad (vid möhippan då i januari) men när jag kollade upp det så gäller det bara i slutet av grav om slemproppen kan förväntas ha gått. Men som hon sa det så fick jag intrycket att det var "farligt" redan nu.

• viktualia

mugglesfan - det var som F A N.... Rothstein i ett sånt utbrott.. kära nån... mycket ska man läsa innan ögonen ramlar av!!!

Tack för tipset!

/Feministen!

• mugglesfan

Jag tyckte det var dags för lite feministpropaganda för att röra om lite i trådgrytan
    Länge sedan vi hade en diskussion här nu!

Vickan: känner du till honom sedan tidigare alltså? Då är du mer bildad än jag...

• mugglesfan

Det är nog första ggn jag hör ngn som håller med Tiina R...

Idag ska jag sticka tidigare - först till banken och kika på lånevillkor. Sedan iväg till barnvagnsaffär för att klämma och känna lite, sedan till infomöte om vår bostadsrätt och hur det går - om de blir klara i tid el inte. Vi hade laddat som fasen för att få komma in och se hur det ser ut i lägenheten med kakel, tapeter mm den 5/3 men de har skjutit upp den visningen till 29/3 Undrar hur de ska hinna kakla om på 2 veckor (vårt inflyttningsdatum står fast vad jag vet). För att de har gjort fel räknar jag med efter alla historier jag hört om hantverkare från kompisar som byggt hus, bo-rätter mm

• sweetstreet

Muggles,
    Haha jag skrattade åt Ciccis kommentar till polisen!! :)
    Jättekul tycker jag!!!!!!

• BrudSommar2006

Jag tror inte heller att det är någon fara med massage, fast man läser motsatsen ibland, sista månaden verkar det som att man ska undvida att massera magen i fall att man sätter igång värkarna för tidigt.

Man har ju hört att man ska vara försiktig precis i början när MF-risken är som störst också men det var väl också bara vissa punkter på kroppen som det gällde om det ens stämmer. Jag är som snart så, har svårt för massage i vanliga fall så jag har inte läst på så noga.

• sweetstreet

Ska även läsa artikeln senare. Men måste säga att av det lilla jag hört Tiina säga tidigare så så är jag....förundrad.....

Jag är som ni ju vet biolog så jag har minst sagt lite svårt för en del av extremfeminismens synsätt på detta med kön.

Men som sagt, kanske var det inte det artikeln handlade om?
    Jaja, nu får ni gärna hoppa på mig om ni vill alla superfeminister! ;) Jag tål det!

• viktualia

Muggles - han är statsvetarprofessor i Göteborg och väldigt kontroversiell i sitt sätt att bedriva debatt kring jämställdhet och genusvetenskap. Han har kritiserat många genusvetare, men exakt vad kritiken består i har jag inte järnkoll på.

Tror bland annat att kritiken handlar om att det genusvetenskapliga ämnets utveckling.

Det som "var som F A N" var att han skrev att han instämde i var Tiina Rosenberg tidigare sagt. De är liksom på varsin sida i debattstriden som jag uppfattar det.

vaddå.. jag feminist, samhällsvetare och lagom insnöad. nääääe... ha ha ha ha

• BrudSommar2006

Vickan, usch ja, det är trist med mammakläder, de verkar göras i små storlekar av någon anledning. Beställer man på nätet står det ofta att obs de är små i storlekarna så ta en storlek större än vanligt. Men XL verkar motsvara typ 44 och om då det är det största som finns så är det bara att ge upp. Trist.

• Snart så....

Muggles, ja precis som du skriver så tex blir många hysteriska kring fiskfrågan trots att det inte gäller all fisk.

Är jag osäker på något så kollar jag på nätet samt med svägeskan.

Svar på tråden När märker man av det?