• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, det vore ju kul om de lyckades (fast inte före er så klart, det vore ju orättvist!) men jag är inte säker på att jag tror på den där avslappnade stilen. Jag kan inte riktigt få in i mitt huvud vad det är som skulle ta stopp bara för att man försöker extra mycket eller känner sig stressad såvida man inte lyckas stressa bort ÄL förstås.

• Frejis

Jag förhåller mig också tveksam till den avslappnade stilen och tror att det är en slags övertygelse hos många människor. Vissa tycks ju ha lätt för att bli gravida oavsett vad de gör och ägglossningen sker i kvinnans kropp oavsett allt annat.

Det känns å andra sidan ganska otrevligt när folk säger "om ni bara slappnar av så går det bra". Jaha... om den enda orsaken till barnlöshet hade varit dålig avslappning *grrr*

Blä, nu kom min lilla illamående igen *måste äta någonting snabbt*

• Frejis

*mmm, gott med en apelsin*

Ha, var är koko? Skulle hon vara borta eller har det hänt något, eller har jag missat något?

• BrudSommar2006

Frejis, jag håller helt med! Absolut inte läge att slappa och strunta i det och dra ut på det ännu längre, bättre att fortsätta försöka aktivt, få veta hur det ligger till och sedan skaffa hjälp om allt annat misslyckas. Annars har man ju ändå allt det kvar helt i onödan.

Konstigt att du blir så illamående, det känns som väl tidigt även om det tagit sig. Apelsin låter gott, jag har fått sluta med det, får bara halsbränna. Undrar om mandariner går bättre eller om det blir lika illa, har inte provat.

• Frejis

Kanske stressrelaterat illamående ;) det kan man ju iaf tolka som symptom när man jagar pluss :) mensen lär nog komma som ett brev på posten och jag kommer att snyfta och utagera all möjlig frustration på måndag.

Mandariner kan väl vara lite olika, det finns ju de som är riktigt söta, men det vet man oftast inte förrän man har köpt dem. Min erfarenhet säger dock att de riktigt sura är oftast de riktigt hårda.

• Storasystern

Å det snöar igen... Man kan inte annat än bli sjukt avis på Page som får snorkla och bada i värmen!!! *drömmer mig bort*

Frejis, hur gick det egentligen med avhandlingen? Är du klar med skrivandet??

Jag trodde i min enfald att de piller jag fick för att framkalla ägglossning skulle ge just ägglossning. Men ingen böj i sikte (försöker hålla koll på när den kommer med piller så att jag vet till nästa gång) och nu är jag inne på dag 15... Mycket märkligt. Är den sen eller tidig???

• Frejis

Storasystern - både ja och nej. Är klar med det egentliga skrivandet, men fick veta igår om en summary (skriver på svenska och alla lyckades glömma bort den) som måste sättas ihop. Annars är det väl sådana små "trevligheter" som layout etc kvar.

Sitter just nu och pysslar med namnregister. Börjar bli jättetråkigt...

Hur går det för dig med forskningen? Snart klar?

• Frejis

Dag 15 är nog inte så jättesent. Skulle tro att ägglossningen kommer när som helts.

• _koko_

HJÄLP!! Jag försöker läsa ikapp men ni skriver ju så mycket att jag inte ens kommer närmare sista sidan...

Har haft ungefär samma upplevelse som cicci de senaste dagarna, med skillnaden att jag inte har kurage nog att säga ifrån... Fast det är väl lite skillnad också när den man umgås med närmar sig 90...
    Är helt utmattad när jag i stället borde vara utvilad och glad, att det sen är rent ut sagt förjä*ligt på jobbet gör inte saken bättre. Blä.

Visst bokade vi nästa brunch till den fjärde mars?

Puss på er, ska fortsätta läsa ikapp (och jobba ikapp...)!

• mugglesfan

Hej! Tillbaka från förmiddagsmöte. Jag och Cicci hade det jättetrevligt igår! Och när jag körde hem henne blev vi stoppade av polis så jag fick både visa körkort och blåsa (för första gången i livet). Cicci fnissade som en galning och polisen undrade väl om vi var påverkade el nåt. Till slut sa Cicci att "vi är båda gravida så vi tycker det här är jättelustigt" och polisen såg lite generad ut. Mitt blåsprov var ok iaf

Svar på tråden När märker man av det?