• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Ja, till vilken nytta liksom???

Fast jag försöker nu lugna ner mig lite. Ska jobba lite nu för att ta igen sånt jag inte fått gjort de sista veckrona när jag mest funderat på detta.

• sweetstreet

Låter bra September. Att du tar det lite lugnt nu menar jag.
    Det är nog jättebra att ni ska til Sälen i helgen också så att du får en rolig helg så att du kan koppla bort andra tankar och funderingar. Och så går ju tiden lite snabbare när man har kul också! :)

• sweetstreet

Ingen inne o tråden ikväll??

Hm, det kommer definitivt att märkas nu när Page tagit porrbikinin med sig och dragit till spansktalande nejder med sin man....
    Hoppas du får en härlig semester Page, men jag kommer vekrligen att sakna dig här! Nu får jag förska pladdra på bäst jag kan alldeles ensam på kvällarna/nätterna.... :(

• sweetstreet

Senaste nytt från mina våtmarker är att det msåte kommit regn nyligen eftersom det helt klart är vått igen. Hm :?

Inte direkt aladåbliknande, men ganska *ÄCKELVARNING* "snorigt" liksom.....

Oftast är det inte såhär innan mens, men jag har faktiskt haft en cykel där det var väldigt plaskigt innan tanten kom. Hon var helt enkelt tvungen att ta på sig de röda gummistövlarna den gången, men hon kom trots allt. Så jag försöker att inte hoppas alltför mycket. Ävn om jag vet att t ex Snartis hade det rätt vått innan plusset.... :?

• sweetstreet

Håhå, känner att jag nog de närmsta dagarna kommer att börja pappersmuffa frenetiskt!!!!!!!

BIM nu i slutet av veckan. Ömma tuttar och våtmark i brallan. Tja, det lär gå åt en del papper framöver helt klart. Om inte tanten kommer helt punktligt förstås. Fast jag lär börja pappersmuffa lite innan uträknad ankomsttid också "för säkerhets skull". Ibland KAN hon ju vara tidig också.

Hoppas dock att det inte är några förseningar på gång ifall hon nu tänker komma. Vill inte få upp en massa dumt och helt onödigt hopp. Känner verkligen itne för "hopp utan fallskärm" (= platt fall - hårt).

• sweetstreet

VARFÖR hoppas man sååååå mycket hela tiden?????? Varje gång???????

Varför lääääär man sig aldrig att bara "ingorera" den där knäppa lilla figuren i hjärnan som tittar fram och viskar saker i ens öron????

AAAAAARRRGGGHHHHH!!!!!!!!! :o :o :o
    msan lkfjfi cfrwdxwidejqwoiexu2yro28 xcasjsa ksfkifuncodmxweä

• Izzie

Hmmm, ja vi har ju sagt att vi inte ska trissa upp förhoppningarna i onödan, men det låter onekligen intressant Sweet!

Kanske har det tagit sig denna gång bara för att du varit hos läkare och har tid inbokad hos gyn?

• Izzie

Och visst blir man störd! Helt miljöskadad! Själv har jag just ägnat en halvtimma åt att föra in mina ÄL-datum och tantjävel-datum i ett excel-ark för att se om jag hittar ett tydligt mönster i min cykel... *skäms lite*
    Som sagt, miljöskadad var ordet :-O

• Izzie

Ha en riktigt skön resa, Page! Och dränk tantjäveln i det turkosa havet och se till att hon stannar där!

Thailands brud, hur går det för dig?? Det lät verkligen inget vidare som du har varit med om. Hoppas att du får bra hjälp på sjukhuset och att du piggnar till snart. Stor kram till dig!

Trist att det inte verkar ge sig September. Håller med Sweet om att det verkar vara en jättebra idé att åka till fjällen och bara fokusera på något annat ett tag. Förhoppningsvis är du snart uppe och trampar igen!

• Izzie

Jaha, nu är det jag som sitter och håller låda för mig själv...

Borde kanske lägga mig och läsa el nåt istället. Missade andra delen av den där serien "Innan födseln" förresten och såg det nu eftersom jag spelat in det. Kände att jag gärna hoppat den där traumatiska delen i slutet med förlossningsdelen. UUuuh!!! En aning skräckinjagande...

Svar på tråden När märker man av det?