• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Snartis
    sorry att jag försvann från vår spanskadiskussion men det dök upp grejer som jag var tvungen att ta tag i.

Iallafall så tycker jag det är coolt med spanska!!!!!! :)
    Och skulle gärna lära mig det. Här finns ju områden på Manhattan där folk faktiskt inte fattar engelska (hallå! Vi är i USA!!!!) utan enbart kan t ex spanska (typ Spanska Harlem) och kinesiska (Chinatown). Lite roligt tycker jag!!

• sweetstreet

Och ungefär varannan reklamskylt i tunnelbanan och på bussarna är på spanska.

Jag jobbar ju i Bronx och där är snarare varje reklamskylt på spanska! ;)

• Snart så....

Sweet, det är sjukt egenligen att det finns vissa områden i länder som inte pratar huvudspråket. Hmmm när man tänker efter så finns det säkert i Sverige oxå.

• sweetstreet

Flera "reklam"skyltar har på sista tiden varit "ta-väl-hand-om-ditt-barn-skyltar". Typ: en bild på en jättesöt unge och texten "lämna mig inte ensam badkaret" eller "man ska inte skaka sitt barn när det gråter". Huh!!!! Känns rätt tragiskt att man har kampanjer för att folk inte ska "misshandla" sina barn! :o

• sweetstreet

Jo självklart är det då Snartis.
    Det handlar väl framförallt om den äldre generationen (ty mor- och farföräldrar) som kasnke inte arbetar och därför inte kommer i kontakt med språket.
    Och här i NYC är ju alla communities så lotroligt stora att man verkligen kan leva ett helt liv här i sin community och klara sig på ditt modersmål. I typ Chinatown jobbar ju jättemånga kineser och då pratar de ju självklart kinesiska med varandra. Fast olika områden pratar ju olika såklart. T ex i vissa delar pratar de kantonesiska medan i andra delar pratar de mandarin. Och tydligen förstår de inte varandra så bra... Så ibland får även kineserna prata engelska med varandra! ;)

• sweetstreet

Trist att det inte finns någon "Sweden Community". Det hade varit skoj!!!! :)

Fast här finns ju fler kineser i Chinatown än svenskar i Sverige!!!!!!! ;) :)
    Så vi lär få jobba hårt i barnverkstaden i Sverige om vi ska lyckas skapa lite fler svenkscommunities ute i världen! :D :D :D

• sweetstreet

Oj nu försvann visst alla. Kanske har ni gått hem??

• nenne78

här är din krulltrumpetande vän från snökaosets epicentrum (och det är INTE mitt fel)! Krullkrull!

• Liten med Mindre

Å jag dröjer kvar lite. Frejis ville gympa senare idag, så jag hinner göra en full dag innan jag går. Trodde jag inte med tanke på långlunch med bebis+kompis.

Hur går det med snön Nenne? Det är väl ni och de i söder som drabbas nu eller? Här i Stockholm lös solen till den gick ner - blir klart och kallt inatt med. Brr!

Svar på tråden När märker man av det?