• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

AM det låg väl flera butiker i det området, ska som sagt ta mig en shoppingrunda i helgen.
    HM hade faktiskt fått massa nya kläder så de jag har på mig nu kommer därifrån. Kul att det fanns kanske 15 st olika jeansvarianter attvälja på :)

• Snart så....

Ja vi kan väl prova Kung Carl??
    Vart ligger det?

• BrudSommar2006

Jag är otroligt avundsjuk på alla ni smala människor som kan gå in i vilken affär som helst och inhandla mammakläder, suck. För mig som hade 44/46 innan är det helt omöjligt, jag kommer inte i de små storlekarna på t ex Karlavägen. Visst, är det stretch så går de ju på men då sitter det som ett korvskinn och hur kul är det. Annars funkar de där affärerna bara om man är smal och har en söt liten mage.

Har fått börja handla i stora storlekar sortimenten i stället för mammakläder, där är det tack och lov goda marginaler än så länge och många storlekar kvar att arbeta sig upp genom.

• Snart så....

Brudsommar, jag är ingen lättviktare heller så det var inte lätt att hitta byxor som satt bra.
    Hur kul är det att ta en 46:a och inte ens få upp dem på vaderna?? Tyvärr men stuprörs byxor går helt bort för min del.

• viktualia

BrudSommar2006 - fan vad deppigt att höra......

/Vickan som också drar stl 44/46 "ogravid"

• Liten med Mindre

Angående massage så sa naprapaten att det är helt ok.

Och när jag dryftade ev graviditet med massösen på jobbet så sa hon att hon hade tystnadsplikt. Kanske inte laglig sådan, men "självpåtagen" yrkesheder eller nåt kanske.

• mugglesfan

Jag blir så trött på alla myter som finns om att det är farligt att göra ditten och datten! Blir inte ni det?

Jag såg att det finns gravidmassage vilket är precis samma sak men dyrare - lurendrejeri kallar jag det!

• Snart så....

Muggles, joooo fast jag tänker ändå om det blir sån hysteri kring något så måste det börjat på något sätt??
    Jag klarar inte av massage annars så tänker verkligen inte börja när ja gär gravid

• mugglesfan

Feministen i mig kan inte låta bli:
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=610901&maNo=-1

Fick denna länk av en kompis - jätteintressant artikel! Själv tillhör jag den lilla minoritet som har en man som är 3 år yngre och tjänar mindre än mig

Svar på tråden När märker man av det?