• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Skönt att höra att det är många män som vill dela lika ... Mugglan: den där studien skulle man vilja hitta och läsa högt ur
    JAg har precis bestämt mig för att om min man vill ha fler barn så kommer jag ha som krav att dela minst lika ... JAg tycker nämligen inte det är så kul att vara hemma att jag vill ta hela tiden själv. Bortsett från det så är det ju också mycket bättre för barnet och familjen i stort att både mamman och pappan tillbringar mycket tid med barnet. BArnet lär känna båda lika mycket och den andra föräldern får en förtåelse för hur dagarna med ett litet barn ser ut ...

JA ja, det där vet ni säkert redan

• A.M.

muggles:
    JAg tror att det är så att det är 2 månader som är vikta för mamman och 2 för pappan och resten får man göra vad man vill med.

• BrudSommar2006

För vår del så tror jag inte att det kommer att sabba någon av våra karriärer eller att de surar på jobbet för någon av oss om vi vill vara hemma, det är mer en ekonomisk fråga eftersom jag får 90% de första 18 månaderna. Men VAB:andet kommer vi att dela lika på hursom.

• Lapinette

Shit sänktes taket till 24 000?! Snacka om att jag inte är medveten om vad jag röstar på .

• Lapinette

Muggles - har också skaffat mig en yngre man, 4 år, men ack inte tjänar jag mer än honom för det. Han har dubbla min lön. Hur vi fördelar tiden blir nog något vi kommer att diskutera den dagen jag är gravid men jag tror att jag blir hemma till största del pga ekonomi och att jag vill vara hemma. Har snart jobbat i 20 år.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag vill också vara hemma men kanske man ändrar sig sedan efter ett tag när man upptäcker hur det verkligen är!! Fast hoppas inte.

• viktualia

Måste grubbla lite kring föräldraledighet... min förhoppning är att vi då inte har fastnat i så höga fasta kostnader att vi MÅSTE se till förlorade intäkter när det gäller vem som ska vara ledig. Men det kanske är lätt att säga när man befinner sig i en håla och inte med lägenhet i Sthlms innerstad.....

För egen del skulle jag nämligen inte tycka att det var speciellt hemskt om vi hade lite mindre pengar än idag att röra oss med.

Och jag värnar min karriär mycket mer än makens, han har varit jobbat flera år längre än jag och har fast, hyfsat tryggt jobb som han troligen kan vara ledig ifrån.

Vad han tjänar? Tjaaa han har väl typ 15 000 mer än jag före skatt...

• Snart så....

om det blir snitt för min del så har jag krävt att sambon ska vara hemma längre än de 10dagarna. Efter UL:et den 22 så borde jag få mer info om det blir snitt.
    som tur är är det ju på sommaren så vi kan ju planera att sambon ska ta ut semester ihop med de 10 dagarna så han kanske kan vara hemma i månad.

En fråga, hur räknas de 10 dagarna? arbetdagar, helgen?

• Lapinette

Även mina mest karriärmedvetna väninnor har varit hemma minst 1 år så då borde ju även jag som har försoffat mig de senaste åren klara av det. MEN jag tänkte att jag den senare delen av mammaledigheten ska kunna kombinera med lite jobb hemifrån. Jobbar också på ett litet företag och min chefs största mardröm är att jag ska gå och bli gravid. Har var helsnurrig när jag talade om att vi skulle gifta oss men har lugnat ned sig nu. Fördelen med ett litet företag (åtminstone här) är att de är mycket flexibla och så älskar de barn!

• A.M.

Snart så.... :
    Det är arbetsdagar (de 10 pappadagarna)och man kan ta ut dem ända fram till att barnet är två månader

Svar på tråden När märker man av det?