• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Go Nenne!!!! Fredagssnusk i tråden! :)

Sweet - du känner dig inte pressad eller så väl?? ;) Ett pluss i tråden vore ju kul!

Ingen ÄL i sikte (ingen böj iallafall) och lite ont i magen. Undrar var det var för skumma piller jag fick?! :)

• BrudSommar2006

Själv är jag i vecka 27 och tiden går så lååångsamt! I morgon ska vi fortsätta röja hemma i alla fall så att vi får plats med alla saker som ska inhandlas.

Storasystern, vilka dumma piller, var det inte meningen att ÄL och allt skulle komma igång ordentligt just med de där pillerna?

• Snart så....

tjolahopp
    här sitter man och sååååå mätt :)
    företaget har fått produkter från kund så vi fick hotelfrukost till mötet imorse.
    Så nu sitter jag och är proppmätt på frallor, yogurt, juice och SEMLA :) :)

Idag är jag i v16 och en kollega som vet om det tycker att det syns tydligt. Hon fick även känna på magen och blev helt facinerad (har inga barn själv) hahhaah....det är verkligen stor nu tycker jag.

• Storasystern

BrudSommar - jag trodde också att det var hela poängen... *förvirrad* men det kanske inte ger utslag på stickan när man tillfö andra hormoner?? Måste nog läsa på lite!

Idag är det fredag!!! Hurra!!! :) :)

Snartis - har du fått semla??!!! Orättvist! Jag vill också ha! :(

• mugglesfan

Snartis: hur går det med ditt bäcken - har du fortfarande ont? Är det foglossning el bara växtvärk?

Jag har fått mer och mer ont i ryggslutet denna veckan. Försöker fundera ut om det är det där ontet som läkaren syftade på när hon pratade om min bakåtliggande livmoder. Hon förutsatte ju att jag skulle ha ont, ung som mensvärk. Då kände jag inget (för några veckor sedan) men nu känns det ung som om jag stått böjd el lyft fel med ryggen och den liksom blivit överansträngd. Det känns framförallt när jag ligger ner i sängen Hoppas det bara är växtvärk och inte foglossning på gång. Jag ska ju åka skidor imorgon...

Är förresten i v14 - intresseklubben noterar säkert...

• mugglesfan

Instämmer - hurraaaa för fredag!

AM: det är bevisat i studier att jämlika par har lyckligare och längre äktenskap (el förhållanden). Bra argument för att dela på föräldraledigheten. Sedan måste man kanske inte dela 50/50, men jag tror det är bra för förhållandet också om mannen är hemma mer än 10 dagar iaf... Som du skrev så är det nog väldigt nyttigt att han ser hur mkt jobb det är med en liten...

• BrudSommar2006

Storasystern, märkligt, nog borde det ge utslag, det är ju bara det enda hormonet som stickorna känner igen. Det borde väl inte spela någon roll om man tillför andra hormoner också tycker man. Eller det kanske står någonstans?

Veckorna går så fort för alla känns det som, det var ju typ nyss som alla plussade! Utom för mig, här känns det som om jag står still och stampar i samma vecka hela tiden, suck.

• mugglesfan

Jag gick in på F-kassan - visste ni att man får ta ut föräldrapenning för att gå på föräldrautbildning?

• Bröllopstokiig

Hejsan tjejer!

Nu är jag tillbaka från Göteborg. Mina möten blev avbokade ett efter ett pga att kunderna satt hemma insnöade. Själv rullade jag tummarna på hotellrummet och gick runt och kollade i butiker, innan jag fick hoppa på ett 2 h försenat tåg hem. Phuuu. MEN det var fantastiskt trevligt att äta middag med Mugglan!!!!!
    Tack för senast tjejen...

Jaha ni har diskuterat massor som vanligt, kul... Jag går in i vecka 21 i morgon, så Sweet har rätt, jag är halvvägs.
    Magen har kommit lite på mig med, men jag är nog relativt "liten" fortfarande, men som jag har förstått det kan det hända saker över en natt. Tyckre det var så sist, då märkte jag verkligen att magen växt på 2 dagar.

Bebisen spakar och håller på nu, mest på kvällarna! Min älskade make fick känna en rejät Poff igår för första gången!!! Så kul för honom! Själv började jag garva som vanligt, för det känns så sjukt!

Muggles och jag har en teori, som Mugglan kom med först, att den sover nog mest på dagarna, för man rör sig så mycket då... den blir liksom vaggad hela tiden när man går.... det är därför den sätter igång när man lägger sig i soffan på kvällen Vad tror ni?

Diskussionen kring föräldrar ledighet har jag redan haft här så jag "passar" denna gången....

Mamma kläder behöver jag inte använda än, har inte gått upp ett smack i vikt. Galet! Väger lika mycket som jag gjorde för 8 veckor sedan, men man får se det som att man sparar pengar iaf. Det kan jag lägga på bebiskläder istället

Skönt att man fortfarande får maxtaket på 33 000 kr, jag blev lite orolig innan jag läst klart tråden och Vänner-Fan klargjorde hur det var!
    Tycker det är helt rätt att de sänker för dem som vabbar!!! Det är så himla mycket mygel, särskillt på mitt jobb. Jag hatar oärliga människor, det är bara tragiskt att det ska drabba även dem som är ärliga.

Nu har man väl si så där 3 månader kvar att jobba Om man räknar med att man har lite semester och så! Jag kommer nog gå vid midsommar

LÄNGTAR efter min bebis, men samtidit ska jag verkligen ta vara på den tiden jag har med min make nu. Och se till att han "gör" sitt vad gäller uteliv etc nu...

• Storasystern

Muggles - intresseklubben har noterat!;)

Svar på tråden När märker man av det?