• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Inga kvällstrådisar här ?

Nä, det har verkligen varit en bedrövlig start på året rent "pluss-mässigt"!

Sweet- kniip och stå på huvudet! Jag håller en försiktig och inte pressande tumme för dig!

• Vänner-fan

Lappis,
    Jag är i vecka 31 och därmed snart i 8:e månaden. Märkte idag att ringarna sitter tajt, så det verkar som att jag börjar samla på mig vatten nu.

Sen måste jag bara skriva att borgarna inte har sänkt det taket som föräldrarpenningen baseras på. Det är fortfarande runt 33000kr. Det de har gjort (för att göra det hela än mer krångligt) är att sänka taket för den TILLFÄLLIGA föräldrarpenningen, dvs. för vård av sjukt barn etc. Dessa två har alltid följts åt tidigare, men gör alltså inte det längre. Jag är säker på detta, har varit på infomöte på Försäkringskassan. Så det var väl liiiiite goda nyheter i tråden iaf...

Mugglan, har du fått mitt mail om lunch på måndag??

Kram och god natt!

• Vänner-fan

Koko,
    måste bara skriva nåt till dig också kom jag på. Har din mormor någon form av besvär själv? Jag menar, om hon någon gång har fått någon medicin eller behövt tänka på sin kost så kanske man på nåt fint sätt kan ta upp det och säga att detta att äta glassen t.ex. verkligen skulle förvärra dina besvär på samma sätt som hennes besvär kunde förvärrats i en liknande situation om du förstår hur jag menar. Blev iaf beklämd när jag läste det du skrev, du förtjänade verkligen inte det! Hon borde ju fattat att det var allvar när du t.o.m. hade med egen mjölk! Vad konstigt människor kan reagera ibland. Nästa gång kanske du får förvarna innan så att hon inte ställer sig och bakar enbart för din skull iaf! Om det var nåt sånt som låg bakom.

• sweetstreet

Har pappersmuffat men ännu ingen tant i sikte...

Men det är inte dags att börja hoppas "på riktigt" förrän om ett par dagar så tills dess muffar jag vidare.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Koko - med dina "bekymmer" angående stopp i magen, så kanske du skulle använda lite av mitt bulkmedel. Magen har skött sig otroligt bra, bara jag dricker ordentligt. Tror även att du kan köpa receptfritt. Inolaxol, inget som tas upp av kroppen eller gör en beroende står det. Annars tipsar folk om psylliumfrön som ska ha samma effekt.

Sweet - håller en tumme eller två för dig i helgen. Hoppas att tanten tagit ledigt i 9 månader.

Skööönt att föräldrapengen inte sänkts igen. Inte för att det berör mig än. Men ändå. :)

Och om 45 minuter ska jag sitta med på mitt första bolagsstyrelsemöte. Spännande och lite nervöst. Vikarierar för ordförande i vår fackliga lokalavdelning. Någon fördel med att vara med - får pröva en massa nyttiga saker.

• nenne78

helooou!! Dags för lite fredagssnusk! Tycker ni inte?

bonka bäver! iiiihihihihihi!

*tassar ut nöjd efter väl utfört inslag i debatten*

• mugglesfan

Vänner-fan: vilken bra nyhet i så fall! Då hade jag fattat fel (har väl läst tidningen slarvigt). Detta var viktig info då vi ska börja räkna på våra inkomster map lägenhetslån och räntor.
    Jag har förresten svarat på ditt mejl - måndag passar bra!

Vad bra att din mage är bättre Mindre!

Nu ska jag läsa ikapp från igår...

• Lapinette

Toppen vänner-fan! Då kan man fortsätta försöka bli gravid !

Sweet - nu får du höja plusstatistiken för 2007!!! Det hänger på dig. Heja, heja!!

• nenne78

åååh sweetie! Håller tummarna och kramar pekfingret på avtryckaren på min bazooka. Ser jag någon rödluva så KABLANNGGG!!

Svar på tråden När märker man av det?