• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Jag har berättat för 2 kollegor och de tycker bara att det är roligt, ingen av dem har barn själv.
    Resten av tantgänget är äldre och har liksom redan gått igenom bröllop/barn fasen för flera år sedan.
    En kollega som är i samma ålder som mig gifte sig och sen fick barn (väntar sitt andra nu) och gissa vem som alla pratade om JÄMT???
    vill ibland skrika:
    Lev era egna liv!!
    Antar att deras är trista och då gottar sig i oss yngres liv

• Snart så....

usch vad hemsk jag låter när jag beskriver mina kollegor. Många är jätte snälla och trevliga men de är så många och då blir det bara för mkt för mig.

• Snart så....

tänk om jag skulle släppa 2 bomber samtidigt hahahah barn + bröllop

• BrudSommar2006

Här håller de för fullt på att leta efter en vikarie till mig, de vill hitta någon som kan börja så snart som möjligt så att vi kan gå dubbelt ett tag och så har de en massa andra uppgifter till mig som de skulle vilja att jag tog tag i innan jag försvann. Hoppas att de hittar någon i alla fall.

• Bröllopstokiig

Snartis, man måste meddela 2 månader innan man tänker sluta. Så i mitt fall bör jag ha sagt det i mitten av april. Vilket jag lär ha gjort då. Nu tänker jag ta vecka för vecka i 3 veckor, sen åker jag till Frankrike och kanske passar att berätta när jag kommer hem därifrån...

Jag tänkte med på vilka konstiga kollegor, som måste prata om sånt som din graviditet... hmmm då blir det ju faktiskt lite extra kul om du inte säger ngt än

• mugglesfan

Vänner: tack igen för att du klargjorde maxtaket i föräldrapenningen - försökte utläsa detta från F-kassans hemsida - det var inte lätt! "Den lägsta SGI:n är 24 procent av prisbasbeloppet* som 2007 är 40 300 kronor. Den högsta är 7,5 gånger prisbasbeloppet. Under 390 av de 480 dagarna är ersättningen på så kallad sjukpenningnivå, det vill säga 80 procent av den sjukpenninggrundande inkomsten (SGI) efter att den har multiplicerats med faktorn 0,989." Oj!

• mugglesfan

Ngn annan som tyckte det var klart som korvspad?!

Hoppas att Sweet plussar nu förresten! Det är sådan plustorka i tråden så man kan ju bli galen!

• Snart så....

Jamen eller hur??? solklart NOT hahahah

Det verkar nästan som vi måste skruva tillbaka klockan till november igen. efter den trista månaden så kom ju flest pluss :D
    Undra vad alla gjorde då???? hahahahahhah

• mugglesfan

Snartis: jag tror de har druckit för lite vin - vi har ju bevisat här att man måste dricka som en svamp för att plussa

• _koko_

vänner - Tyvärr tror jag inte att ens det funkar på henne, kan inte påminna mig om att hon haft någon allergi, och nej, hon hade inte bakat speciellt till att jag skulle komma. Nä, det är bara att kapitulera och komma ihåg hur det är till nästa gång så jag är mer förberedd mentalt. Nu trodde jag ju att det skulle bli några sköna dagar...

mindre - ja, kanske borde kolla det, tack för tipset! Sedan jag slutade med vete och mjölk har jag dock faktiskt inte varit hård i magen, men det tar lika lång tid att få ut det som tidigare.

cicci o mindre - har ni bokat den 4e? Blir det bara vi (jag, snartis, frullan) annars?

Svar på tråden När märker man av det?