• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Fredagar är bäst!

Muggles, för oss så kommer ju sommarsemestern väldigt lägligt efter de tio dagarna så förhoppningsvis får vi ytterligare fyra veckor eller så tillsammans alla tre i alla fall. Inte så mycket i det stora hela kanske men bättre än bara de tio i alla fall.

Tanken är att vi ska vara i mina föräldrars stuga på Öland på semestern men vi har inte riktigt löst det hur vi ska ta oss ner, det är ju en bilresa på typ sju timmar och bebisen får visst inte ligga i babyskyddet mer än någon timme i taget så det kommer väl ta flera dagar för oss att ta oss ner.

• Snart så....

Muggles,
    Jag hade ju väldigt ont förra helgen och under veckan har magen verkligen växt.
    Tror att det hängde ihop, ligamenten töjde på sig och sen POFF på magen hahah
    Men jag undviker skor med klack och trappor och mår mkt bättre av det. Har gympadojjor på jobbet nu :D

• Snart så....

Har just uttalat en tävling för mig själv. Den kollega som först vågar säga något/fråga ska jag bjuda på lunch :)

• Storasystern

SNartis - det är ju lite elakt nästan! Tänk vad hemskt att fråga någon som _inte_ är gravid!!! min kompis gjorde det en gång. Den hon frågade hade nyligen gift sig och gått upp i vikt en del (hade satt sig på magen) och gissa om hon blev sur när min kompis frågade om hon var gravid?!!! (hon var förståss inte gravid alls... Hade inte ens tänkt tanken!)

• Snart så....

Cicci, vad härligt att få känna sparkarna :)

Jag har sagt till chefen att jag troligen bara kommer jobba maj ut. Tänkte ta lite semester i juni och sen får jag ju se vad som händer.

• Snart så....

syster, japp jag vet men jag har aldrig haft sån här RUND mage och alla tanterna på jobbet har ju barn så de vet hur en gravidmage ser ut.

• Snart så....

och kärringarna är elaka nog att prata om barn/mammaledighet på nästan alla fika/luncher så JEPP hornen har växt på mig :-8

• Bröllopstokiig

Hej snartis!!!!!!!!

Jag hade den planen med, att lämna i maj, men jag måste jobba lite i juni annars missar jag min bonus! Den är för stor denna gången för att ge vika för

Vad härligt att du fått lite mage!
    Jag är avundsjuk, samtidigt som det är skönt att vara "liten" med. Sen har jag fortfarande inte sagt ngt på mitt jobb, skulle gjort det idag från början, men jag kan bara inte... det går inte... vet inte vad jag ska säga, sen kan min dumma chef igentligen få de kastat på sig så sent som möjligt... hmmm men man vill ju vara lite proffsig med, jätte svårt.... phuuu men det löser sig.... ingen på jobbet misstänker ngt, de närmaste kollegorna är dessutom killar, så det fattar ju inte sånt!

• Snart så....

Ja just jag Cicci, nääää bonusar är alltid välkommet :)
    jag fick en del i lönekuveret idag :D

Tänk på att du måste säga till 3 månader innan bara enlig lag (tror det är så)
    Det syns ju inget på dig så att hålla det hemligt ett tag till är kanske inga problem?
    för min del har jag tvärtom mot dig, cheferna vet men vill inte säga något till kärringarna på jobbet.
    Då är det de ENDA de kommer att prata om i flera månader

• Storasystern

Snartis - det låter som om du har osympatiska kollegor! :( Trist! De kanske förtjänar det?

Svar på tråden När märker man av det?