• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

BrudSommar2006--- näääeee är det säkert?!?!?! *många fula ord*

Man borde alltså banta... *SUCKAR HÖGLJUTT*

• BrudSommar2006

Muggles, apropå artikeln så har jag funderat lite på hur dumt det här med föräldraledighet är för oss som eventuellt är mer "traditionella", mannen har ganska exakt dubbelt så hög lön som jag och medan jag får ersättning från arbetsgivaren upp till 90% av min lön när jag är hemma så får han bara de garanterade 80% av taket vad det nu ligger på nu igen. I vilket fall så förlorar jag nästan ingenting på att vara ledig medan han kommer att halvera det som kommer in på kontot varje månad. Alltså kommer jag att vara ledig mest. I och för sig så vill jag gärna vara hemma men det uppmuntrar ju inte till att man delar lika precis.

• BrudSommar2006

Vickan, ja, banta är nog ett alternativ, absolut, men jag kan fortfarande inte förstå att de gör sådana kläder som man tycker ska vara extra rymliga mindre än vanliga storlekar. Helt galet.

• BrudSommar2006

Muggles, vi håller tummarna för att ni får flytta in i tid då!

• viktualia

BrudSommar2006... fy vad deppigt... *surar* det är ju fullständigt vansinnigt...

• Snart så....

Brudsommar, hua det var nästan vår familj du beskrev. Jag kommer nog oxå vara hemma mest för får 90% medan sambon får 80% samt att han har en gnällig chef så det blir nog bråk om han vill vara pappaledig :(

• BrudSommar2006

Snart så, ja hos oss lutar det åt att mannen tar sina två obligatoriska månader och får då också ta inskolningen på dagis (ja, plus de tio dagar han får vara hemma i samband med födseln då) och jag tar resten. Tror i och för sig inte att han har en gnällig chef som tur är.

• BrudSommar2006

Men var kom den gula gubben ifrån!!

• viktualia

när man skriver slutparantes ) så måste man se till att inga tecken är i närheten. lägg in ett extra mellanslag så funkar det bättre!

• A.M.

Angående pappaledighet så är det också intressant att män fortfarande är rädda att sabba karriären av att vara pappalediga längre än de stipulerade två månaderna ... någon som känner igen det eller är det bara jag/vi?

Svar på tråden När märker man av det?