• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

heeeeej kokos :)
    Näää man är inte så kaxig när den andra är närmare 90 hahahha ofta så är de envisa som bara den oxå

Japp vi bokade den 4/3 och vi pratade om att gå till Morning igen, eller vad tycker du?

• mugglesfan

Ang magjämförelser så har Cicci aningen större mage än jag men så är hon väl i v21(?) och jag i v14... Men jag tror ingen på restaurangen kunde ana att det satt två gravidmonster där... Fast å andra sidan, när beställningen inkl en lättöl och en mineralvatten. Fast man kan ju vara nykterist också har jag hört...

• Storasystern

Muggles - så otroligt lustigt med polisen!!! Att de ville kolla just er av alla människor!

Frejis - det går sådär med forskandet. Jag beräknas bli klar i november-december, men inget är bestämt. :(
    Dag 15 är inte så sent, men jag har fått order om att inte ha 6 dag 12-16, så man undrar ju när det är tänkt att den ska komma med piller... :(

Heeej kokos! Välkommen hem. Låter som en jobbig helg!

• A.M.

Hej alla i tråden! Detta är helt puckat men jag har hela tiden trott att vår fjällenresa var lördag 24/2 till lördag 3/3 och att jag alltså skulle kunna vara med på denna brunch den 4 mars. MEN igår hajade jag av en slump, när jag pratade med kompisarna vi åker med, att det är söndag till söndag som gäller. Tur i och för sig att vi kom på det innan vi åkte men SKIT att jag inte kommer vara hemma i tid till brunchen! Jag är ju så nyfiken på er!

Visserligen kan jag komma undan för att jag är i amningskoma - men vad ska mannen skylla på? Sympatikoma?

• A.M.

För er som ändå kan bruncha kan jag återigen tipsa om Hotel Kung Carl (Bakfickan, ingång från Norrlandsgatan):
    Brunch: 12:00-16:00 - kostar 175:- per person (buffé). Man behöver inte boka bord, men det är bra vid större sällskap.

Önskar så att jag kunde vara med!

• Frejis

Jag måste ha missat någonting väsentligt - var har du varit Koko? Tydligen på en plats där man träffar 90åringar, men så mycket mer än det förstår jag inte. ;(

Systern - hoppas att du blir klar när det är beräknat och att det går relativt smärtfritt *det låter nästan som om vi pratade om graviditeter*

Muggles - lustigt med en poliskontroll :)

• mugglesfan

JAg tror inte att den avslappnade attityden funkar bättre än den "hysteriska" (om vi ska kalla den så), för då hade varken jag, Cicci el FruLlan varit gravida. Vi kvalar väl in i hysterikategorin allihop. Det verkar vara en väldigt utbredd myt det där om att det är viktigt att man inte "försöker för mycket" och att man är avslappnad. Men jag tror inte på det efter att ha hängt här i tråden.

För mig var det också avstressande att förstå att man inte måste vara avstressad för att det ska ta (om ni förstår vad jag menar )

• Frejis

Hoppas att trådens nästnästa brunch kommer snart! Jag kan inte heller vara med på söndag :(

• Lapinette

Mmmmm...sitter här och halvsover efter den månatliga massagen här på jobbet. Kan man få massage när man är gravid eller är det farligt? Inte för att jag är gravid men den dagen då jag förhoppningsvis är det måste jag då börja boka in kundmöten de dagar massören är här?

• Frejis

Lappinette - har din svärmor redan kommit?

Svar på tråden När märker man av det?