• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Godmorgon!

Hoppas att alla har haft en skön helg - med olidlig spänning ser jag. Hur har det gått ni som väntat på mens?

Själv känner jag mig på banan igen, eller snarare är magen bara lika kass som vanligt. Stor, gasig, svullen och luktar ogott. Tror maken har svårt att förstå hur psykiskt störande det är med den magen. "Men jag älskar ju dig som du är funkar inte i alla lägen". Å andra sidan tar ju magproblemen tankarna från andra saker som kan tänkas försiggå i magen. Nästan i alla fall. Det är ju nästan 10 dagar tills jag får veta något - långt kvar!

• Storasystern

God morgon i tråden!

Våtmark - jo, det beskriver läget rätt bra. Nu vet jag att min aladåber kommer _innan_ ÄL. ;) Har slutat med andra omgången piller och ska nu leva i celibat en vecka för att slippa trillingar... :)
    Ska testamed stickor för att se att jag verkligen får ÄL av alla konstiga piller!

Page och Lappinette - håller tummarna i smyg för er, det låter så lovande.

• mugglesfan

pirr: nä ingen på jobbet har sagt ngt utom min (enda) kvinnliga jobbarkompis som vet om det. Hon har sagt att det börjar synas men jag tror faktiskt inte att de andra ser ngt - män brukar vara så blinda för sånt. Det beror ju på vilka kläder man har också, på jobbet kör jag mycket kofta, det förvillar lite
    Mina tajta tröjor kör jag bara på helgen nu tills det blir officiellt på jobbet.

Izzie: trist med tanten! Men du kan väl testa RR en månad, så har du iaf testat. Det är lite olika erfarenheter här i tråden när det gäller RR, verkar vara individuellt hur det slår. Jag har själv inte testat det men jag vet många som blir pigga av det och det kan ju alltid vara positivt? FruLlan blev ju mer el mindre helt uppe i varv - det var skitkul!

• mugglesfan

Nu har vi väl iaf 2 st som gått över tiden, dvs passerat BIM-datum? Lapinette och Page?
    Gud vad spännande! Det kliar i fingrarna att testa ÅT dem!

• mugglesfan

Trist med magen Mindre! Min kvinnliga jobbarkompis har jätteproblem med sin mage och har haft länge. Hon har tidigare kollat alla möjliga allergier men inget resultat. Diagnosen är IBS. Hon har precis varit hos en dietist och ska testa en ny diet för att se om det blir bättre. Kanske ngt för dig?

• mugglesfan

Varför kommer alltid mina inlägg "i stim"?

• BrudSommar2006

Vem var det som sade att naglarna blivit starkare under graviditeten, var det Snart så? Det har äntligen hänt mig också, den första positiva förändringen med kroppen jag märkt! Mina brukar vara så mjuka att man kan vika dem. Kanske tappar jag lite mindre hår också men jag vet inte, det kanske är inbillning. Annars är det mest obekvämt nu tycker jag.

• BrudSommar2006

Muggles, jag tror också att det är som någon har sagt tidigare här i tråden att det är ju så känsligt det där med att gå upp i vikt och att vänta barn så jag tror inte att någon törs säga något innan magen verkligen sticker rätt ut!

• BrudSommar2006

Lapinette BIMar väl igår, idag eller i morgon? Kan förstå om vi får ge oss till tåls någon dag till eller så minst innan det blir test av men Page verkar ju ha gått över flera dagar redan? Jag skulle aldrig klarat att vänta så länge utan att börja testa, det lät ju nästan som om hon tänkte åka iväg på semestern utan att ha testat innan? Spänningen är olidlig!

• Frejis

Våtmark, ha ha... varför har jag aldrig det? Har inte ens fått se en aladåb.

Izzie - prova gärna rosenrot (och bisolvon). Rr gjorde underverk för mig när det gäller trötthet - jag blev så mycket piggare :) i alla fall på morgonen när livet känns som jobbigast.

Mindre - ajdå, ond mage :( men då mår den gått av lite bubbelpool på onsdag :)

Svar på tråden När märker man av det?