• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

God morgon! :)
    Kul att se så mycket aktivitet i tråden under helgen.

September - vad bra att du börjar må bättre. Hoppas att allt blir som vanligt snart och att du kan ansluta dig till de tappra Bimmarna :)

Lappis, Sweet & Page - jag håller tummarna för att tanten inte kommer. Vi behöver pluss här i tråden och inte bara en utan flera stycken.

Själv har jag BIM på söndag eller måndag nästa vecka och har redan börjat känna efter symptom. Något ömma bröst och konstigt tryck i magen, definitivt mer symptom än förra gången, men är det tillräckligt ;) gillar inte väntan, men det är svårt att vara positiv när det inte har fungerat tidigare *kliar mig i pannan, konstig mening*

Mindre när bimar du? Några symptom ännu?

Träffade en liten bebis igår, sex veckor. Hon var så söt att jag ville ta med henne hem. :)

• Frejis

Snartis - är det foglossning på gång? Det låter lite så.

• Snart så....

Frejjs, jaa tror kroppen växer mkt just nu, i fredags var det värst men nu har jag nästan vant mig med molvärken.

• Lapinette

Sweet - jag önskar jag kunde göra egna sushi men har ännu ej provat. Min bror gör dock egna fast hans pappa är dansk (vi är halvsyskon).

Snart så - jag är som en öken. Jättekonstigt då jag alltid har massor av flytningar inför mens. Fattar nada men troligen kommer hon under dagen.

• Snart så....

Lappis, din kropp kanske är åt andra hållet istället? så länge kroppen inte är som vanligt så tror jag det är plussitivt.

• Snart så....

Fick föressten känna en hel del på svägeskans mage i helgen :)
    Ett tag såg det ut som en alien rörde sig runt där hahahhaah
    Sambon kände oxå och log fånigt över hela ansiket :) (fötter som slog mot handen)

• Izzie

Vad härligt! Nu finns det ju flera att hoppas på plus för! Superspännande! När ska ni våga testa?

• BrudSommar2006

God morgon! Kanske det äntligen blir ett plus här nu då? Eller kanske flera! Fast jag vet, jag vet, vi har ju lärt oss att man ska viska och tala försiktigt om sina förhoppningar...

Själv får jag ingen ordning på när jag ska ta mina vitaminer, jag tar två mitt val kvinna som ska tas tillsammans med måltid, fast inte ihop med mjölkprodukter eller te. Sedan tar jag två järntabletter som inte ska tas ihop med måltid och inte ihop med andra vitaminer eftersom man inte ska ta kalcium och järn samtidigt. Jag får inte någon bra rutin på när jag ska ta allt, mitt eget fel, jag vet...

Fler husvisningar har det blivit i helgen som vanligt men eftersom vi aldrig hittar något så har vi insett att vi måste börja röja hemma för att få plats med alla barnsaker. Jag börjar bli för trött för att kunna hålla på och fixa hemma också, det känns som feber så fort jag ansträngt mig lite så det går så långsamt. Jag försöker tjata på mannen men det går segt, han förstår inte hur han ska göra säger han hela tiden, suck. Hoppas vi inte blir osams om det är nu bara, jag känner att det är på gång för min del.

• BrudSommar2006

Aldrig får jag min e-legitimation nedladdad heller så att jag kan gå in på försäkringskassans sidor och räkna ut hur jag ska göra med ledigheten. Det hela hänger på att jag inte kan göra det hemma eftersom jag har Nordea och då måste man ha Windows och det har inte vi hemma. Så då måste jag göra det på jobbet, fast där har jag ingen lust att hålla på med det, har aldrig riktigt tid eller ro att sitta med det, eller hos mina föräldrar och varje gång vi är där så har jag glömt ta med mig bankkoderna. Så här har det hållit på i flera månader nu. Jag blir så irriterad på mig själv när jag inte får saker gjorda!

• BrudSommar2006

Har tänkt på en sak till. Barn föds ju varenda dag året om och alla har rätt till samma antal dagar föräldraledighet. Men skola in på dagis kan man tydligen bara göra i augusti. Märkligt.

Svar på tråden När märker man av det?