• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Nej, jag vet. DEt är bara att hänga i. DEt är bara så märkligt att man varje månad tror att - Nu, denhär gången funkar det!! At man aldrig lär sig att hoppas lagom..

Roligt att magen börjar puta.. Är det några på jobbet som kommenterat något än? Eller, det var mest män på din arbetsplats va?! (fördomar, jag vet!)

• Izzie

Ja, det är helt otroligt vad svårt det visade sig vara att bli gravid! Tänk att man gått och varit nervös så många gånger tidigare, bara för att man slarvat med nåt piller. Man hade kunnat vara hur lugn som helst. Usch tålamod är verkligen inte min starka sida.

Tanten är just nu på besök hos mig och jag börjar förbereda mig mentalt inför nästa ÄL. Känns som vi verkligen måste ligga i ordentligt denna gången. Ta alla chanser! Är inte så sugen på december-bebis så funderar på att hålla uppe verkstan i april. Kan kanske vara skönt att släppa pressen en månad.

Funderar på rr denna månaden. Har inte testat det ännu. Någon som haft positiva effekter av det? Och när det gäller bisolvon så har jag bara ätit det själv. Har ni låtit era män äta det också?

• Lapinette

Pirr - vad trist att tanten kom. Vet precis hur det känns. Om om det är första gången ni prickar Äl (eller missuppfattade jag det du skrev?) så kan jag säga att vi har varit aktiva precis under ÄL 8 ggr utan resultat så ge inte upp!!!

Själv så väntar jag på tanten och hatar när hon inte kommer i tid för jag går och känner efter och kollar. Intalar mig att hon är på väg och försöker koppla bort tankarna...men självfallet finns de hela tiden där. Jag tippar på att hon smyger sig på i natt. Fast hellre det än imorgon på jobbet.

Page - dag 36!! Men ska du inte köpa ett test? Själv har jag normalt 29-30 dagars cykel.

• sweetstreet

pirr,

vad tråkigt!!! :( Men jag håller med Lapinette, ge inte upp bara för att det inte fungerade denna gången!! Vi har prickat ÄL med stickorna sedan augusti och verkligen haft 6 just omkring dessa dagar, men ännu inget plus. Så det kan som sagt ta lååång tid.
    Skönt ändå att din man verkar vara så förstående och stöttande!! :)

En värmande kram till dig gumman!!!!!!

• sweetstreet

Izzie,

jag testade rr en månad men min cykel blev längre än normalt så jag gillade inte det. Har annars vädligt regelbunden ÄL, men den månaden jag åt rr så kom den inte alls när den skulle. Så jag tycker det blev ett "stressmoment" att inte veta när ÄL egentligen var. Kollade med stickorna en vecka till och då dök den upp. På sisita stickan. Men för min del känns det inte värt att äta det tycker jag. Har hellre regelbunden cykel.

Men jag vet att t ex Cicci och FruLLan har käkat rr utan problem så det är nog individuellt detta med om rr kruxar till cykeln.

Bisolvon tror jag de flesta har testat här i tråden, men jag tror de flesta bara åt det själva. Alltså inte deras män.

• Lapinette

Jag provade med bisolvon och rosenrot i november men det var då jag hade som mest på jobbet och var superstressad så jag förstår att det aldrig tog. Nu på resan tog jag med mig bisolvon och försökte komma ihåg att ta två tabletter dagligen. Sen försökte ju vi med varannadags och orgasm metoden. Skulle någon säga att det blir enklare att bli gravid om man står på huvudet så provar vi det också!!! Nej då, vi är inte alls desperata.

• sweetstreet

HAHAHAHA Lappis!!! :D :D :D :D :D :D :D

F'låt att jag skrattar men jag känner igen mig sååååå....! :)

• sweetstreet

Jag tycker ändå att man är rätt normal och avslappnad nu bara för att man inte längre går och räknar i kalendern 10 gånger per dag, för att vara totalsäker när nästa ÄL ska komma. ;) :D

Ojojoj....

• sweetstreet

Förresten så tror jag att Page kanske tycker det är för tidigt att testa redan nu? Om jag inte minns ehlt fel så har hon ungefär samma längd på sin cykel som jag. Och min är 33 dagar. Och då kanske man tycker att 36 är för tidigt???

Shit!!!! Insåg att andra personer utanför vår tråd skulle få spader om de insåg att man har koll på någon annans cykel!!!!!!
    Herregud!!! :o :o :o

Hm, säg inget om det va???? :? ;)

*kinderna hettar och är lite lätt rosa*

• Izzie

Googlade på bisolvonmetoden och ramlade in på FL och läste om Apiforce. Någon som hört något om det?

Kan självklart säkert hitta mer info på FL men den sajten skrämmer skiten ur mig. Känner mig betydligt mer hemma hos er!

Verkade som Apiforce var något naturläkemedel som man kunde använda vid PMS-besvär. Om jag förstod det hela rätt var det någon slags bidrottningsgelé som fick bidrottningar att bli superfertila. Hälsokostbutikerna rekommenderade detta över rr, enl de inlägg jag läste där. Någon som känner nån som testat?

Svar på tråden När märker man av det?