• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Hej!

Håller tummarna hårt för våra BIM-are!

Sweet - det lät ju bra med undersökningen! Skönt att ha kollat så att du mår bra i övrigt. Sen går tiden fort nu till ni ska göra övriga kollar tror jag.

Själv blöder jag inte idag! Tjoho! Det känns som att det är ett steg mot att kroppen blir sig själv igen. I slutet av veckan eller i början av nästa ska jag på VUL så att de ska se att inget är kvar.
    Bara att träffa maken och ha helg är toppen för dett allmänna välbefinnandet!

För maken sjönk det in att vi fått MF först när jag kom hem dock. Igår hade han surfat på MF hela dagen och kommit fram till att han skulle kolla simmarna. Jag tror jag skrev till dig Sweet att jag trodde att han skulle komma fram till det, men jag trodde inte det skulle gå så här fort. Han var rätt nere, samtidigt som jag mådde bättre bara för att jag var hemma. Efter lite diskussioner kom vi fram till att det inte borde skada att ha sex, så det blev så. Det satte på nåt vis punkt för vad som varit. Det här skulle nämligen varit ÄL-helg istället, nu är det väl inte så kan jag gissa.

Sammanfattningsvis - jag är på bättre humör! Om jag får se att det inte är något kvar och kansske att ÄL är på gånmg i ett VUl så vore det kalas. Sen ska det göras semsterbebis i april!

• Lapinette

Skönt september att du mår bättre och att maken är hemma igen. Ha en riktigt skön helg tillammans!

• sweetstreet

September,

Vad skönt för er att vara tillsammans nu!! Och det är ju jättebra att du inte blöder längre eller har ont eller så.
    Och det där med simmarna kan ju som sagt vara ett lite känsligt kapitel för männen, så det är ju bra att din man självmant vill kolla sig.
    Ofta tror jag att de inte blir så medvetna om allt runt detta förrän något liksom "händer".

Skönt att du mår bättre nu och känner dig glad igen. En stor varm Kram till dig! :)

• sweetstreet

Lapinette,

Haha eller så får du be maken dricka upp vinet och champagnen i ditt glas också! Fast i smyg när svärmor tittar bort...! ;)

• sweetstreet

Muggles,

hur gick det med gymapn?
    Var du upp i morse för att träna eller tog du sovmorgon istället???

• start september

Hej- hur går det för BIM-arna? Hoppas så för er!

Här är det trött - kroppen vill bara sova. Troligen är det att hormonerna är kvar i kroppen samt det som hänt och blödningarna i kombination. Jag sover och äter järnrikt - perfekt mellanmål är Kiwi och torkad aprikos! C-vitamin ska ju hjälpa till att ta upp järn.

Jag testar fortfarande positivt, lite trist, hoppas att det ger sig snart. Blöder inte kontinuerligt, men lite blev det både idag och igår.

• start september

Funderar på att börja med Omega 3 också.

Nu när jag inte tar RR eller Bisolvon hänns det ju lite futtigt med bara vanlig vitamineral kvinna och Berocca de dagar jag är trött (typ nu)!

Ska man ta Omega 3 bara fram till ÄL eller hur funkar det?

• sweetstreet

september,

förstår om du är trött. Det är säkert som du säger en kombination av hormoner o blödning, men även den psykiska delen! Jag tror att den spelar en stor roll i din trötthet nu.

När man varit orolig och uppstressad över något blir man ju alltid väldigt trött efteråt. När man liksom slapnar av igen.

Känns ändå dkönt att höra att du förutom detta verkar vara tillbaks igen. Även om jag förstår att det är trist att fortfarande testa positivt.

Angående Omega3 så är det ju "bara" fettsyror så jag tror inte att det är något du måste "sluta med" vid ÄL. De flesta tar ju sådana kaplsar dagligen av hälsoskäl. Så det går nog bra!

• sweetstreet

Jag undrar förresten också hur det går för BIMarna!!!!!!!!!!!

Page?
    Lapinette?
    Pirr?

var det några fler????

Jag BIMar inte förrän i slutet av veckan.
    Har lite småömma bröst, men tyvärr tror jag det endast är pms-ont eftersom jag oftast får ömma tuttar någon vecka innan mens.... :(

Svar på tråden När märker man av det?