• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Hm...., dag 36 och ingen tant än. Inga symptom förutom lite mensvärk i helgen. Dock ska det tilläggas att jag aldrig har väntat i 36 dagar förr.

• Page

Kärringen kommer säkert samma dag jag åker. Möjligt att hon försöker skydda mig från att ha porrbikini.

• sweetstreet

Aha Page!!!!
    Låter ju väldigt intressnt detta med att tanten håller sig borta!!!!!! :)

Tänker dock inte göra något förhastat denna gången. Men hoppas och håller mina tummar - det gör jag!!!!! :) :) :)

• mugglesfan

Spännande Page! Mensvärk utan mens är ju en bra grej!

Sweet. jojomänsam, jag kom upp halv åtta och var och testade pilates kl 9 - det var helt ok! Man blev ju inte svettig direkt men det kan def vara en träningsform för att behålla styrka i bäcken, mage etc. Ska nog pröva några ggr till för att ge det en riktig chans. Men ikväll blir det hopp-och-skutt träning igen

Har varit ute på desperat jakt efter byxor, kan snart inte dra upp dragkedjan på jeansen längre. Eftersom mamma-affärerna i stan inte är öppna på söndagar gjorde vi en räd på H&M, Lindex (jag gillar INTE Lindex i vanliga fall) och Åhlens. Herregud, de räknar verkligen med att man går upp 50kg när man väntar barn. Provade 36:or som hängde som tält på mig - det gick bara inte! Hittade iaf ett par till slut (på Lindex av alla ställen - var nog de byxorna Pirr tipsade om), de är inte jättecoolast men funkar tills jag har hittat bättre... Måste nog snacka med chefen imorgon, magen börjar göra entre på allvar. Har precis gått in i v15...

• sweetstreet

SJälv har jag insett att jag går omkring och försöker knna efter i magen.
    Men jag har kommit fram till att jag har jättesvårt att känna skillnad på VAR i magen jag känner sakr o ting! :o

Helt ofattbart!!!!
    Kan ibland tycka att det "hugger till" lite men inser när jag börjar klämma o känna att det oftast handlar om tarmarna... Men varför känner jag inte detta på en gång?!?!?!?!??? Hm! Mysko.
    Sedan man började försöka känna efter (mellan ÄL och BIM) tycker jag att jag fått svårare och svårare att ha koll på min kropp...

• sweetstreet

Wow Muggles vad kul med magen! Trots allt.

Kan man inte "bara" köpa byxor i lite större storlek än vanligt fast inte just "mammabyxor"?? Eller fungerar det kasnke inte så????

• sweetstreet

En kompis till mig sa att hennes favoritköp (byxor) under graviditeten var "Atay in Place" mamma-byxor. Hon a att de var helt suveräna och hon hade dem typ hela sin graviditet efter att magen började bli synlig. Och även ett tag efter förlossningen då magen fortfarande var just synlig... ;)

Det var några strexhbrallor tror jag, och de hade högre midja som hon "vek ner" inann magen blev så stor. De var tydligen supersköna iallafall. Kanske något???

• sweetstreet

Eh, alltså "stretchbrallor"!!!!!!!!!!

• mugglesfan

Sorry, sprang iväg där, v14 är det nog snarare

• mugglesfan

Jo jag skulle gärna köpa vanliga byxor. Men jag har ju liksom inte gått upp speciellt mkt, det är bara magen som har börjat puta lite. Och eftersom jag i vanliga fall har strl 34-36 så blir strl 38 väldigt stort överallt utom på magen. Svårt att förklara.

Svar på tråden När märker man av det?