• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Låter ju som en superbra respons på seminariet ju!! Måste kännas bra även om det blev lite hektiskt igår...
    :)

Ja ta det bara lugnt nu i helgen och koppla av och rå om varandra!!!!!!!!!! :) :)

Vi har inte heller några palner och det känns superskönt.
    har haft besök i veckan som åkte hem igår så det har varit lite full rulle här med.
    En del sena nätter trots att man jobbar.
    Och igår var vi ute och firade en kompis som fyllde år. Egentlgien var vi båda supersega och kände inte alls för att gå ut utan ville helst bara krscha i soffan, men det var trevligt. Fast vi blev inte så sena.

Vet inte men jag tycker verkligen itne det är så himlastormande roligt att hänga ute i barer och skrika med varandra för att kunna föra en konversation.
    Har nog blivit en trist tant!!!! :o :o :o

• sweetstreet

Och så insåg jag med FULL STYRKA igår att jag är SÅÅÅÅÅ glad över att jag har min man!!!!!!! :)

Å, hade verkligen varit jobbigt att vara singel. Träffade en hel del singlar under kvällen som var ungefär i vår ålder (runt 30) och usch, jag kände bara att det var underbart att inte måsta "jaga" och leta och så nu. Fy!
    En killen jag träffade var verklgien superbesviken att alla som kommit dit för vår kompis skull var antigen män eller gifta kvinnor. Så han försvann rätt snart från bordet och började scanna lokalen efter mer intressanta bekantskaper....

Näe, det känns sååååååå skönt att man inte är där nu!

• sweetstreet

Och eftersom vi var så trötta så gick vi helt enkelt hem hyfsat tidigt (runt ett kasnke) och myste istället. :)

Så jag håller med Muggles,
    i jakten på "Det försvunna barnet" kan man ibland glömma bort det faktum att man faktiskt har någon man älskar och som man delar sitt liv med! Vilket ju faktiskt är fantastiskt!!!

• Lapinette

Vem har inte blivit en trist tant. Bara för några år sen var jag en partyprincessa och nu känner jag inte alls för att festa längre. Igår möttes vi upp och handlade tillsammans och sen hem för att äta lite gott. Jag låg och drönade framför Let's dance och maken gick och la sig supertidigt då han var krass.

På onsdag kommer svärmor och sen stannar hon i 12 dagar!!!! Svärmor är jättesnäll och gullig men vad i hela fridens namn ska hon göra här i 12 dagar. Vi jobbar ju som vanligt, det är vinter och hon pratar inte ett ord engelska. Måste bli supertrist!...samt shit för nästa ÄL

• Lapinette

Sweet - jag håller med att det är viktigt att inte glömma själva förhållandet. Tack och lov har vi inte kommit till tandborstsex stadiet utan gör det för att vi själva känner för det. Jag vill inte bli desperat (även om jag ibland är otroligt nära!!).

• Mamma K

Hej!
    Är inte på jakt efter plus men jag har varit med om det 2 gånger(2 barn) och jag fick tipset om att ta Bisolvon(slemlösande)ett par dagar innan ägglossning (som jag inte visste när den var) för att de små rackarna lättare kunna ta sig igenom,jag tycte det funkade bra eller är det inbilning,vet ej.Finns nog inget vetenskapligt bevis för detta men det kostar ju inte så mycket att prova....

• sweetstreet

Ooopssss!!!

Ja det var länge!!!!

Oj, jag tror inte jag skulle vilja ha besök så länge. Knappt ens av vänner eller så. Fast det beror kasnke till viss del på att vo bor så litet här.

Ni får helt enkelt antingen smita iväg för en spänningsfylld och romantisk snabbis någonstnas där svärmor inte är, eller göra detta hemma efter att ni skickat ut svärmor i stan. Fast det senare kan bli trixigt ju om hon inte kan prata med någon.... ;)

Eller så får ni helt enkelt bara "skippa" denna ÄL. kanske t o m är skönt. Då slipper man ju fudnera över symptom eller ej en månad.

Fast å andra sidan Lappis så kanske du redan har en lite sydafrika-bebbe i magen och då är det ju verkligen inga problem. Förutom med vinet då, ifall ni inget vill berätta för svärmor....

• sweetstreet

Hej mamma K!!!

Tack för tipset!
    Tror dock att alla desperata tjejer i denna tråden redan testar, testat eller planerar att testa ne hel drös med piller och huskurer! :D :D :D :D

Bisolvon tror jag nästan alla av oss har provat.

Och sedan har vi ju rosenrot som en del tycker har fungerat och andra inte.
    Förutom alla vitaminer, omega-3 etc etc vi proppar i oss.

Funderar på om mans kulle ha en sådan där "dosimeter" ni vet en sådan där ask som många gamlinga har där man lägger medicinerna i ett fack för varje dag så man inte glömmer att ta dem!! :? :D :D :D ;)

• sweetstreet

Nähä, nu ska jag ta och väcka mannen samt fixa frukost för nu är jag huuuuungrig!!!!!!

Tjingeling och jag väntar med spänning på rapport från alla BIMare!!! :)

• Lapinette

Jag har varit rätt sur på mannen för att han inte kunde lite fint tala om för sin mor att 12 dagar är hiskeligt länge. Nu kommer hon förmodligen laga underbar mat under tiden hon är här men som sagt jag är inte alls van vid att gäster och att trippa på tårna i 12 dagar är lite väl länge. Har redan förmedlat till mannen att jag tänker leva som vanligt dessa veckor dvs träna efter jobbet men typ allt övrigt privatliv stannar ju av. Dessutom har vi ju precis kommit hem från SA så jag vill gärna hinna träffa upp lite kompisar som jag inte sett på länge. Ja, ja...ni lär nog få höra här på tråden hur det går.

Har funderat på detta med OM (vilket jag inte ens ska fundera över) jag vore gravid så är det oundvikligt att hålla det hemligt för svärmor pga vinet. Hon är ju fransyska så det lär bli vin och säkert också champagne under tiden hon är här.

Svar på tråden När märker man av det?