• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har aldrig hört talas om apiforce men å andra sidan hade jag aldrig hört om bisolvon eller rosenrot innan heller.

Sweet - visst är man mer avslappnad när man har försökt ett tag. Jag har inte ens tänkt på BIM förrän nu när det är dags. Dock frågade mannen i veckan när jag skulle ha så jag tror han går och oroar sig utan att tala om det för mig.

Måste erkänna fast jag inte vill ha några sympton eller förhoppningar men jag mår helskumt. Har haft huvudvärk hela veckan (bara så där lite grann) och blir illamående lite då och då (dock inte på mornarna). Förmodligen har jag bara något virus i kroppen. Åhhhh, hade tänkt att hålla detta för mig själv för jag vill inte hoppas eller låta er hoppas. I promise tanten kommer imorgon. Det är bara jag som är sjuk (i psyket)!

• start september

Här börjar jag stortjuta för ingenting. Att jag tog ytterligare ett positivt test idag visade att hormonerna var kvar i kroppen och det visar sig tydligt... Stackars maken!

• start september

Lite knepigt det här med att gå och må dåligt och inte berätta för folk. Jag vill inte berätta för familjen, de längtar så efter barnbarn att det skulle sätta en enorm press på oss.

Mina tre bästa vänner på jobbet har jag berättat för alla fall, de är alla tre gravida dessutom och det är ganska skönt att de vet. De vet att vi har försökt.

Maken känner inte dem så väl så det tycker han är helt ok. Däremot våra gemensamma vänner villl han inte ska veta. Lite knivigt tycker jag. Jag brukar vara ganska öppen, mår ofta bättre av det tycker jag. Ja, ja, det är är skönt att ha några IRL att prata av sig med. Men trådisar - ni är faktiskt bäst av alla! Trist att det inte finnns smilies i form av hjärtan!

• Lapinette

Mina vänner vet och en del ställer dumma frågor också. Jag är tyvärr öppen som en bok och dessutom så vet ju alla att jag närmar mig 40 och har precis gift mig så det står på något sätt skrivet i pannan på mig - DESPERAT!

September - visst är det skönt med några "neutrala" vänner. Själv var jag neutral vän åt en träningskompis som fick MF i typ vecka 10. Hon hade inte sagt något till sin familj eller sina vänner men jag som inte känner dem var det ok att berätta för (om graviditeten). Min kvinnliga arbetskamrater vet att vi försöker och vad som är skönt med dem är att de själva hade problem att få barn.

Nej, ska nu köra ut mannen i köket...är hungrig!

• pirr!

Tack för stöttningen! Ja, det är första gången vi kört med ÄL-stickor så därför hade man ju lite extra hopp.. Nej, påt igen!!

Håller tummarna för utebliven tant, Lappis!

• sweetstreet

Lappis!

Jag håller tummarna för dig också!!!!! :)

jag vet att man inte vill ha en massa dumt hopp men man är ju inte mer än människa... :?

Inga av mina närmasta vänner vet att vi försöker. Har funderat att berätta för några av dem men det har liksom aldrig känts som rätt tillfälle. Vi pratar ju inte sådär jätteofta utan håller mycket kontakt via e-mail och/eller chat.

Här har jag heller ingen lust stt berätta för folk jag känner. Vet inte men det känns som om jag liksom ökar pressen ifall flera vet. Låter dumt, men så känns det.

• sweetstreet

September,

Kul att höra att vi kan hjälpa! :)
    Tycker själv denna tråden är helt fantastisk!!!! :) :) :)

Hoppas att dina gråthormoner snart försvinner ur kroppen. Varför är det just gråten som blir "förstärkt" och inte att man blir alldeles skrattig istället?????? Hade ju varit rätt trevligt! En form av lustgas-hormoner....!

Fast då kanske det blivit lag på att man inte fick bli gravid....? för man kunde bli drogberoende :D
    Eller så kasnke svenska staten lagt på en speciell graviditetsskatt (typ som alkohol- och tobaksskatten) för gravida?? ;)

• start september

Sweet, kanske är det skratthormoner också. För att pigga upp mig lite satte vi på en DVD med Hipp-Hipp, jag skrattade helt okontrollerat mycket faktiskt
    Hormonstinna kvinnor är nog farliga - om jag är så här tänk bara hur typ Snartis och mugglan måste vara med maxhormoner!

• start september

Izzie, har också läst om bidrottninggele på FL. Jag skulle faktiskt inte tro på nåt jag läste där, det brukar vara så skumma inlägg. Men jag känner igen den där gelen från nån annans stans också. Prata med nån i en hälsokostaffär, det brukar vara det bästa.

Svar på tråden När märker man av det?