• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Halloj tjejer!
    Hann inte tillbaks i tråden igår efter mitt läkarbesök men har nu läst ikapp. Känns otroligt spännande med flera BIMare!!!!
    På tal om det hur har det gått för Pirr???? Skulle inte hon BIMa nu i dagarna eller för några dagar sedan?

Min hälsoundersökning gick bra, Det är ju lite annorlunda här, men det var ändå inget konstigt direkt. Och när jag berättade om försöken att få barn sa läkaren att det verkade som om jag hade en fungerande ägglossning eftersom min cykel är väldigt jämn och jag får utslag på ÄL-testerna. Tydligen så är ÄL-stickorna väldigt väldigt känsliga och bra (enligt läkaren). Det KAN dock hända att de inte plockar upp att man har ÄL men det är ijnte så vanlgit. Och om man får utslag så har man verkligen ÄL. Eller LH-stegring iallafall!

Jaja, hon sa att hon gärna undersöker mig, MEN hon ville att min man skulle kolla sig först. Eftersom det ju var rätt "onödigt" att köra igång hela apparaten med mig ifall det visar sig att det är hans simmare som inte fungerar. Han har tid för simprov (hoppas han kan ta åtminstonde "guldfisken" och inte bara "baddaren"...! ;)) i mars. Så hon ville invänta det resultatet först. Sedan har ju jag min tid hos gyn i april, så det hela känna bra!! :)
    Tydligen skulle denna gynekologen vara superbra (enligt min läkare) vilket känns väldigt skönt. Helt klart värt att vänta på....

Hm, sånu är det bara att vänta och se.

Känns ändå skönt att det är i rullning nu, och jag känner mig fortfarnde förvånandsvärt avslappnad inför allt. Alltså jag är ju fortfarande nojig över symptom/ickesymptom men jag känner mig inte lika stressad över detta med att ngt kanske är totalfel. Nu vet jag att jag kommer få veta det inom en hyfsad tid och fram tills dess kan vi fortsätta och försöka! :)

• Lapinette

Tror att pirr har BIM idag och när har du Sweet, det måste väl också var i dagarna. Själv har jag imorgon. Den kan komma med ca 2 dagars förskjutning så vem vet...kanske måndag/tisdag. Själv mår jag lite "konstigt", tror jag har något virus i kroppen då jag är hängig och lite halvkrasslig. Typiskt att bli sjuk när man är hemma från semestern.

• sweetstreet

Frejis,

Det måste kännas skönt att kunna känna vad man vill. Alltså nu med din känsla att du kanske inte är beredd attt betala för ivf ännu. För det var iallafall så jag uppfattade ditt inlägg.

Hoppas det även känns lite bättre nu än förut. Med tanke på din mormor. :)

Skickar några till kramar!

Häpp, ta emot....!!!!!

*kastar tjejkast*

• sweetstreet

Mugglan!
    Kul med din kompis!!!!! :)

• Lapinette

Och Sweet - skönt att ni har börjat kolla. Vi borde också göra det då vi snart har försökt i ett år. Börjar kännas rätt uppgivet... jag menar denna gång tar jag förgivet att mensen ska komma. Varför skulle vi ha lyckats nu om vi inte gjort det tidigare?

• sweetstreet

Page!

Shit, vilken bikini!!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :D :D :D :D

Skulle ALDIG kunna ha en sådan. Ojojoj, det skulle vara en syn det.....
    Tycker normalt att min kropp är rätt okej, men med bara några kvadratcm tyg så tror jag att jag skulle se ut ungefär som en välgödd spädgris, hahahahaha :D Och sådana är ju inte så charmiga i genimskinliga stringbikinis...! ;)

Nej då gör sig denna spädgrisen faktiskt bättre helt naken!! :D :D

Men det är urcoolt av dig att glida runt i en sådan kreation på stranden tycker jag! Strandbilder är ett måste!!! ;)

• sweetstreet

O HEEEJ lapinette!!!!!

Har inte sett ditt inlägg förrän nu!!
    Hm, jag babblar visst på blind och döv....

KUL att du är här nu!

Hoppas verkligen de kan fixa din dator!!!! Men det lät ju lovande! :)

• sweetstreet

Jag BIMar inte förrän i slutet av veckan.
    Så jag går än i "väntans tider".

Ha! dettauttryck passar ju nästan lika bra för oss icke-gravida som för er gravida faktiskt!! Känns nästan som om vi "väntar" ännu mer ihärdigt än ni plujssare?!?!?!!?

Känner inga direkt symptom alls. Som vanligt.
    Kanske kanske lite öm i tuttarna nu. Men det kan bero på

1) läkaren kände på de igår för att se om det var ngt konstigt där (Puh! Det var det inte!)

2) Själv har jag sedan dess gått runt och klmt och känt på titsen lite då och då. Stackars bröst....

Hoppas du inte håller på att bli sjuk Lappis! Det vore trist.
    Hur gick ditt seminarium förresten??

• Lapinette

Jag hoppas de kan återuppliva gamla dokument annars så är det helt enkelt kört. Kanske dags att börja på ny kula? Har inte funderat så mycket på det utan börjat med ett nytt semesterdokument. Älskar att planera semestrar och i sommar funderar vi på att stanna i Sverige (har säkert inte hänt på typ 20 år).

Hi, hi...har sett alla dina inlägg Sweet...men jag tror faktiskt det bara är du och jag här inne just nu.

• Lapinette

Seminariet gick bra och dessutom fick jag lite press dagen efter så det var en hel del som ringde och tackade för seminariet samt önskade mer info. Fulle rulle igår ...tills jag fixade bort mina dokument på datorn.

Jag orkar inte känna efter något men mår allmänt lite skumt. Tror dock att det är att jag är trött efter en hård arbetsvecka och helt enkelt behöver vila. Mannen är nu hemma från Barcelona och är minst lika seg han efter en intensiv vecka. Ska bara sega och ta det lugnt i helgen.

Svar på tråden När märker man av det?