• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

muggles - ja, kan vi inte producera plus själva får vi väl hålla till godo med såna perifera plus. ;)

• Storasystern

Nä hörni, nu tänker jag också masa mig härifrån. Det är ju ändå fredag! :)
    Ha en trevlig helg på er!

• Frejis

Page, det är så enkelt :) jag tror att det är för enkelt. Litterär referens - det första som jag tänker på är poeten Adam Mizkiewitz (stavning?) som exempel på en slags dubbelnationalitet. Både ditt och mitt land hävdar att det är "min" poet och ni har inget med honom att göra.

Var på en konferens en gång och en sådan diskussion bröt ut. Det var ganska underhållande att höra.

• Frejis

Muggles, vad kul att din kompis har plussat! :) jag vill också, snyft. Men ni behöver inte känna er tvingade att trösta mig ;)

• Frejis

Trevlig helg allihopa :) måste sätta igång med den avancerade middagen till maken som kommer hem om 20 min. Lyckat Frejs, det blir ingen överraskning. Måste sätta fart :)

• mugglesfan

Frejis: åtminstone var det inget omedelbart - de har ju ändå hållit på sedan i aug (fast inte jättekoncentrerat men ändå).

Jag hoppas på plus här i tråden nu!!!

Nu måste jag åka och köpa färska räkor - här ska firas!

Stor kram på er allihop i cajberspejs!

• Page

Aha Frejis! Det är klart att han är min landsman trots hans lilla inledning i Pan Tadeusz!

Ha en fantastisk helg allihopa!

• Lapinette

Muggles - vi har en personlig fil på vårt nätverk men jag har alltid velat ha mina på datorn. Superdumt, jag vet! Har även lärt mig att jag ska kopiera och inte klippa ut. Ja, ja...det känns bättre nu när jag har träffat mannen min, handlat och så har han installerat lite på min nya dator. Tror jag överreagerade då jag är så trött och så stundar väl den där jädrans mensen....blir ju extra känslig då.

• Victory

Cicci: Skönt att höra att någon annan också tyckte att rådet att berätta om våra problem på jobbet var idiotiskt!

Nenne: Du har rätt i att vi har en väldigt stark relation i grunden och hittar fort tillbaka till varandra efter olika problem. Och det är så skönt! Det är nästan som om vi får det ännu bättre efter ett ?gräl?.

Vänner: Nej, jag tror också helt på att olika terapeuter passar olika bra till olika männsikor. Och hon passade definitivt INTE till mig! Men hon var inte psykolog utan socionom, det var kommunens familjerådgivning, visserligen gratis men då var kvalitén därefter också! Jag kände ju att jag behövde _förståelse_ men det var precis vad jag inte fick! Det verkar ju helt korkat av en terapeut att säga att man inte tror paret kommer att kunna reda ut sina problem, det är väl det dom ska hjälpa till med?!

Page: Visst kan det ju vara så ibland att någon säger nåt man inte vill höra fastän dom kan ha en poäng. Jag har funderat på det också, om det bara var jag som inte var mottaglig. Men det jag kände att jag behövde i den stunden var förståelse och att jag skulle börja må bättre så i det läget var det hon sa så fel, eftersom jag bara började må sämre. En bra terapeut borde ju känna av situationen och sätta in rätt hjälp (tycker man).

Men nu har vi i alla fall börjat flytta in i huset och det känns jättebra! För att återgå till det tråden egentligen handlar om så har jag haft lite känning i ?tjejmagen? och tanken har slagit mig att jag kan vara gravid. Men då ska vi nog ha en himla tur för vi fick ju bara till det en enda gång och jag vet inte ens om vi prickade äl. Så jag försöker slå bort den tanken för att inte bli besviken sen när tanten kommer. Nu har vi ändå så mycket annat att tänka på så tiden fram till BIM kommer nog att gå fortare än vanligt.

• Page

Victory, Jösses vad kul med ett nytt hus! Ni har ju massor med skoj att se fram emot!

Men du, ge inte upp tanken om att få hjälp. Det finns bra terapeuter och psykologer där ute, det gäller bara att hitta rätt. Det behöver inte bli så fasligt dyrt att gå till en psykolog, ca 80 kronor/gång och det går på högkostnadskortet! Vad jag ville säga var:ge inte upp för snabbt! Jag smet från mina besök för att psykologen sa några saker som jag absolut inte ville höra men om personkemin inte stämmer är det bara att byta! Tänk på att det finns många olika typer av psykologer; välj den som du tycker passar bäst!

Svar på tråden När märker man av det?