Cicci: Skönt att höra att någon annan också tyckte att rådet att berätta om våra problem på jobbet var idiotiskt!
Nenne: Du har rätt i att vi har en väldigt stark relation i grunden och hittar fort tillbaka till varandra efter olika problem. Och det är så skönt! Det är nästan som om vi får det ännu bättre efter ett ?gräl?.
Vänner: Nej, jag tror också helt på att olika terapeuter passar olika bra till olika männsikor. Och hon passade definitivt INTE till mig! Men hon var inte psykolog utan socionom, det var kommunens familjerådgivning, visserligen gratis men då var kvalitén därefter också! Jag kände ju att jag behövde _förståelse_ men det var precis vad jag inte fick! Det verkar ju helt korkat av en terapeut att säga att man inte tror paret kommer att kunna reda ut sina problem, det är väl det dom ska hjälpa till med?!
Page: Visst kan det ju vara så ibland att någon säger nåt man inte vill höra fastän dom kan ha en poäng. Jag har funderat på det också, om det bara var jag som inte var mottaglig. Men det jag kände att jag behövde i den stunden var förståelse och att jag skulle börja må bättre så i det läget var det hon sa så fel, eftersom jag bara började må sämre. En bra terapeut borde ju känna av situationen och sätta in rätt hjälp (tycker man).
Men nu har vi i alla fall börjat flytta in i huset och det känns jättebra! För att återgå till det tråden egentligen handlar om så har jag haft lite känning i ?tjejmagen? och tanken har slagit mig att jag kan vara gravid. Men då ska vi nog ha en himla tur för vi fick ju bara till det en enda gång och jag vet inte ens om vi prickade äl. Så jag försöker slå bort den tanken för att inte bli besviken sen när tanten kommer. Nu har vi ändå så mycket annat att tänka på så tiden fram till BIM kommer nog att gå fortare än vanligt.