• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • gosnosen

Moppy
    det skulle så klart vara din MAN som testat sina simmare...

• Vänner-fan

Hej!

Nu hoppas jag att det är sista dagen jag är sjukskriven på ett bra tag. Hoppas kunna jobba igen på måndag.

Mitt lilla Pyre har börjat sparka så det nästan gör ont ibland. Får ändra ställning och så när den börjar sparkas i ena sidan. Och lägger jag handen på så är det som att den vill sparka bort den. Gillar inte när det blir minskat utrymme. Det är verkligen häftigt, jag kan nästan inte fatta att detta händer.

Victory, så synd att det inte var bra hos terapeuten! Det är ju så med psykologer att det är själva matchningen som måste funka. En psykolog kan vara jättebra för någon och jättekass för någon annan. Så sa iaf min psykolog när jag berömde honom för hur han hjälpt mig (när jag behövde hjälp mot stress). Man får prova sig runt tyvärr och det är ju inte gratis och många ger nog upp om den första inte är bra. Nu verkar det ju som att ni löser det på egen hand, men kom ihåg det till framtiden att det finns säkerligen många som skulle passa er mycket bättre. Sen finns det ju de som rent allmänt inte är så bra också, som i alla yrken. Att du skulle berätta på jobbet är ju absurt! Tycker inte att ni ska gå dit igen.

Jag har för övrigt ett par vänner som nu är inne på sin tredje terapeut på kort tid och nu äntligen klickar det. Där var speciellt den första HELT kass. Satt och sa "Jag vet inte hur ni ska kunna reda ut det här". Nähä, men det var ju just därför de var där!!! Jag blev helt vansinnig när jag hörde det.

Muggles, Vet inte om du är nåt för styrketräning, men kan du inte be om en instruktion på gymmet och berätta att du är gravid? Finns massor med bra ryggövningar och andra övningar att göra. Det är nog ännu sämre för ryggen att inte träna alls. Man kan ju träna musklerna runt om först och så. Hur som, på gymmet kan de säkerligen hjälpa dig om du vill fortsätta! Sen är ju all träning i vatten skonsam. Själv bara längtar jag tills jag blir frisk och kan träna igen! Inte bra för mig varken psykiskt eller fysiskt när jag inte kan det.

Tjingeling!

• Vänner-fan

Nenne, KUL att du tittar in igen!!

Nån som hört nåt från Jessie förresten?

• Snart så....

cicci, men kan man få foglossning så tidigt?
    Får inte tag på min svägeska just nu men träffar henne på em så får fråga då.
    Nu vaggar jag fram på kontoret i min omlotttröja och tycker det är lite konstigt att ingen frågat något än. Min kollega som vet om det sa att det tyns tydligt idag på magen

• Snart så....

Nu fick jag tar på svägeskan och detta ver helt normalt, hon hade det oxå i runt samma vecka *lättad*

• _koko_

gosnosen - min sambo ska lämna spermaprov och han var tvungen att få en remiss för det från min gyn.

snartis - har för mig att jag läst om tjejer som fått foglossning jättetidigt, men hoppas innerligt att det inte är det du har... :(

*Vinkar till nenne*

Det är fredag hörni!!! :)

• viktualia

Snartis - vill bara inflika en sak. Det är inte säkert att nån säger något.. jag hör till dem som tyst gissar vilka som är gravida och inte. Men jag skulle INTE få för mig att ställa frågan rakt ut, det får personen själv säga i så fall. Det är ju riktigt känsliga frågor det där..

• Bröllopstokiig

Snartis: Min kompis fick foglossning i vecka 16, man kan tydligen få det ännu tidigare. De bränner och spänner och gör on i bäckenet och det strålar neråt... jag läste även i en gravid tidning att man kan få det tidigt, så även om din svägerska säger att det är normalt så kanske man ska kolla det om det blir värre!
    Hittade detta:

Mycket tidigt i graviditeten påbörjas en uppmjukning av alla leder och ledband med hjälp av hormonet relaxin. Ledvätskan ökar och förtjockas. På det sättet blir lederna uppmjukade och mer rörliga. Det gäller även kvinnans bäckenleder/fogar. Detta är en helt naturlig process som fortsätter under hela graviditeten. På det viset anpassas kvinnans hållning och bäcken efter barnets tillväxt och bäckenöppningen blir större och mer eftergivlig under förlossningen.
    Har man smärtor från bäckenet kan det vara svårt att avgöra varifrån de kommer. Det kan vara bäckenlederna (=foglossning), musklerna eller de talrika ledbanden runt om bäckenet som utlöser smärtan.

Smärtor i bäckenet kan delas upp i två huvudgrupper:
    Smärtor utlösta på grund av trötthet/irritationtillstånd, överbelastning eller felbelastning av bäckenleder eller ledband.
    Smärttillstånd utlösta från alla bäckenstrukturer, såsom livmoder segment/band, samt muskler, ledband och nerver i bäckenet. Bäckenlederna kan också mjukas upp i en sådan omfattning att kvinnan riktigt känner att bäckenet är instabilt, så kallad foglossning.

Bäcken- och ryggsmärtor är ett tillstånd som kan uppstå tidigt i en graviditet och kvarstå en tid efter förlossningen. Diagnosen ställs på de ganska speciella symptom som yttrar sig som smärtor och medför rörelseinskränkningar och gångbesvär

• Bröllopstokiig

Nu ska jag åka på weekend till Norge!
    Tjohooooo!
    Ha en trevlig helg tjejer!

Vi hörs på måndag igen!

Svar på tråden När märker man av det?