• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Åh, vad trist Victory att ni fick en dålig terapeut. Tyvärr finns det ju bra och dåliga även i den branschen
    Jag håller def inte med henne om att du ska berätta på jobbet - vad skulle det hjälpa?! Sånt vill man väl inte berätta på jobbet heller? Dumt råd...
    Och jag förstår det där med att jämföra sig och "tävla" med andra. Jag tror man sällan kan låta bli att jämföra sig med andra, man ska bara inte låta det ta överhanden helt.
    Hoppas du hänger kvar här ändå Victory, även om ni tar en paus från "fabriken"
    Vad kul med ert nya hus! Jag längtar till vår lägenhet, ska börja jaga flyttfirma idag. Vi får tillgång om exakt 2 månader.

• Snart så....

Morron,

Här händer det inte så mkt. Har ont i bäckenet idag, hela vägen runt. Kanske är inne i en växtfas just nu? Stålar smärta om jag rör mig för fort eller för krafiga rörelser.
    Igår hade jag nog värsta hormon-humör-svängningarna någonsin, så vi bråkade :(
    Men sen pratade vi ut och inatt sov jag hela natten igenom utan att vakna. Jätteskönt men vaknade tidigt istället.

Vi ska kolla på vilka weekendresor som finns nu, sambon trodde jag behövde komma iväg från vardagslivet en stund.

Idag är det full rulle som gäller, ska klippa mig, fira lillebrors fördelsedag och gå på modevisning på kvällen.

• mugglesfan

Hallå Snartis: jag får lite ont i korsryggen av att träna Jag VILL fortsätta träna, så jag inte sväller på alla håll och kanter...
    Har fått tillbaka mitt onda i brösten lite.
    Men allt är minor, jag är så glad idag. Det är fredag och vi ska fira vårt fina resultat från igår!!!

• Victory

Ja, självklart ska jag hänga kvar så mycket jag hinner! Jag antar att det blir fullt upp med nya huset men någon liten internetstund ska jag väl kunna unna mig! Härligt med ny lägenhet, Muggles!

Det känns superbra mellan oss nu, vi är som nykära!! Den där terapeut-tanten kanske förde oss närmare varann i alla fall, för då fick vi nån annan att hata!

Det här med pausen från bebisverkstan är nåt vi mest säger för att slappna av, särskilt JAG säger det för att få HONOM att slappna av. Men vi kommer ju fortsätta försöka, kanske bara inte lika intensivt med tester och hela baletten!

• Bröllopstokiig

Hejsan,

Victory: Berätta inte på jobbet, det är min rekommendation! Det var det dummaste jag hört, hon verkar ju inte ha koll! Jag har fortfarande inte sagt ngt på mitt jobb och är i v 20 i morgon. Underbart att ni har pratat själva i allafall, och att det känns bra! Jag vet hur surt det är när alla blir gravida före en själv. Mina 3 bästa kompisar plussade efter varandra och föder nu i vår, så när mensen kom åter och åter igen så blev jag helt knäckt! Det var då jag fan i mig skulle lyckas och började med alla medel, som Bisolvon, RR och andra piller och sen slutade jag röka/dricka etc Det gick
    Hur som, vi finns här för stöttning! Ge inte upp, för oss tog det 5 gånger med intensiv "rocking" och sen ska jag tillägga att vi inte har skyddat oss på 2 år och det har inte blivit ngt "misstag", så att bli med barn är från början inte särskillt lätt!

Snartis gumman, aj aj aj, jag börjar misstänka foglossning! Låter precis så. Tycker du ska ringa din BM och höra!

Mindre: Bonti ska vara jätte bra! Kanon tips...

Själv fick jag en ordentlig puff i går kväll, jag började gapskatta i sängen. Den lill* hade definitivt fått tupp-juck därinne! Synd att inte maken var hemma, för han hade nog kännt den puffen om han hade haft sin hand på min lilla mage!

• nenne78

allvarligt talat, efter att vi "lagt av" med att försöka så har veckorna aldrig gått så fort! jag har ingen aning om vilken dag i cykeln jag är på, förut räknade jag i kalendern flera gånger per dag för att koll att jag verkligen var på dag 14 och inte 16 eller nåt så att man missade den intensivaste pökfasen. Skönt! Hoppas att jag lärt mig något av det tills det drar igång igen.

Fast samtidigt vill jag inget hellre än att vara gravid! Det verkar vara så mysigt och spännande - CicciL vad häftigt att känna fladdret!!!!

Victory
    vad skönt att det ändå vände trots kass terapeut - men det är ju skönt att veta att ni hittar tillbaka till varandra snabbt, för då finns det ju något starkt mellan er! Inte för att jag inte trodde det, men ibland när man är i en dålig period så kan det kännas som ljusår mellan varandra.

på er andra!

• nenne78

på er alla menar jag ju *slår mig för pannan och kastar tangentbordet ut genom fönstret*

• nenne78

CicciL
    aah fladdret har lämnat för boxningsmatch! Coolt!!! *eye of the tiger dunkadunka*

• Bröllopstokiig

Nenne, HEJ!! Länge sen...
    Jag skulle nog kalla det för en ordentlig PUFF, inte spark eller något annat. När det känns så känns det som en fisk som fladdrar, men ibland, som igår, så var det ett jätte skarpt faldder. Skit svårt att förklara men jag kan säga att det är underbart och jag önskar att Ni andra får uppleva det snart!

• gosnosen

En gammal smygläsare smyger in...

Moppy
    Jag vill minnas att du skrev att din hade testat sina simmare. Jag undrar var och om det bara var att ringa och be att få komma och lämna ett test? Stort tack på förhand!

Svar på tråden När märker man av det?