• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Halloj sweet! Typiskt att jag ska missa dig igen, men jag är så hungrig och MÅSTE åka hem och äta nu...

Hoppas du får en bra dag!

• sweetstreet

Haha Koko!!!
    Ja så är det när man inte loggar in i tråden förrän det är kväll i Svedala...

Jag har varit lite sen denna veckan för jag har ju besök och de brukar inte lämna lägenheten förrän runt 11-tiden.

Jobbar hemifrån denna veckan vilket är skönt ändå. Så jag kollar in i tråden lite under dagarna, men som sagt det lir ju oftast inte förrän dagspasset gått av sitt skift. Tyvärr.

• Vänner-fan

Mugglarn,
    Vilken bra hemsida du hittade att Lovely Mama hade! Den har jag inte sett. Magband heter det tydligen det jag beskrev. Men jag måste säga att jag ändå fastnade för ett sådant på den sajten som det stod "9 months all inclusive" på. Den tyckte jag var jättekul. Fast den var ju tillfälligt slut.

Nu måste jag titta vidare på den sajten. Mycket kul grejer!

• Vänner-fan

Amningsarmband??? Oh my God, vilken industri detta är! Vad de kommer på!

A.M. Minns att du inte tyckte du hittade någon bra skötväska. Vad blev det för någon till slut?
    Lyllos dig som fått ett sådant snällt barn! Själv är jag rätt inställd på att få ett med kolik. Vet inte varför, men vi är en familj med känsliga magar och lika bra att vara inställd på det...

• Izzie

Mycket som har hänt som vanligt!

Läste ifatt igår men hann inte skriva några inlägg eftersom jag skulle laga alla hjärtansdag middag åt mannen. Hade i af en jättemysig kväll. Maten var god och det var skönt att bara sitta och prata istället för att fastna framför tv´n som är lätt hänt annars.

Festade loss på en liten flaska vin oxå. Var på systemet med en lapp med alla era tips på bra viner, så nu har jag köpt på mig ett antal flaskor som jag tänker njuta av de närmaste veckorna! Jättemysigt! Och småflaskorna är jättesöta!

Roligt att höra att du fick bra siffror på NUPP-testet Muggles. Måste såklart vara en skön lättnad. Du gör helt rätt i att bara NJUTA!

Skönt Koko att de gjorde det enda rätta och lät er behålla platsen i kön. Allt annat hade bara varit för taskigt. Nån ordning måste det väl vara.

Måste vara fantastiskt att känna sin bebis röra sig! Skoj Cicci! Nu känns det verkligen på riktigt va?!

Victory - Hur gick det hos familjeterapeuten? Tycker det låter jättebra att gå dit och prata i genom allt med en opartisk person. Håller med någon innan som menade att det var bättre att gå dit när man inte är mitt uppe i bråket, man är säkert mer benägen att ta till sig vad den andra säger/känner/menar när man inte helt förblindad av ilska eller besvikelse. Lycka till!

Moppy & September, trist att det inte funkade den här gången. Ni får väl suga i er de postitiva delarna så länge att ni faktiskt kan bli gravida och att ni är kompatibla med era män. Förhoppningsvis kan ni nu få hjälp på traven inför nästa försök. Om det är någon hormon som saknas så kan det kanske vara förhållandevis lätt åtgärdat att tillföra eftersom ni verkar ha lätt för att bli gravida. Ja jag vet ju inte, men det låter i allafall positivt för er del tycker jag. Stora kramar till er båda!

• Bröllopstokiig

Izzie,

Härligt att du fick till en bra Alla Hjärtans Middag med gubben din, jag fick 3 röda rosor av min make
    Ja, bebisen har rört sig flera gånger sedan i tisdags! Underbart att äntligen känna det! Man bara LER

• sweetstreet

Ingen Page????

Trodde du skulle hänga mycket här nu denna veckan Page?

Men, men...
    Det är ändå dags att sova nu. Men säger väl Godmorgon eftersom morgonpasset snart lär ta vid!!! :)

• Liten med Mindre

God Morgon!

Pigg som en mört - not. Men jätteglad i alla fall för att det är helg.

Lapinette - kom på en till barnpryl-affär som jag har passerat en massa gånger. Tror att den finns kvar. Bonti på Norrtullsgatan, nära Odenplan mot Norrtull till.

• Victory

God morgon!

Egentligen har jag inte tid att skriva, jag har en deadline på jobbet och dessutom ska vi till banken och skriva klart alla papprena på huset (vi får nyckeln idag!!!). Så jag har inte hunnit läsa ikapp men jag måste bara få berätta hur det gick hos familjerådgivaren.

Det var helt värdelöst! Jag var mer ledsen när vi gick därifrån än när vi kom. Terapeuten kändes så arrogant och oproffsig, det stämde inte alls mellan oss. Från början gick det väl bra, vi fick dra vårt livs historia. När vi kom in på detta med barnlösheten förklarade jag hur det kändes, att det var jättejobbigt när min kollega blev gravid före mig och att jag jämför mig med henne. Och att jag inte har nån att prata med om detta eftersom jag inte vill berätta för nån ännu att vi försöker. Då kändes det som om hon kritiserade mitt sätt att tänka och hon förelog att jag skulle berätta på jobbet. Även min man höll med om det. Men för mig känns det helt fel! Det kändes som om dom vände sig emot mig och jag fick ingen förståelse för hur jag känner. Visst förstår jag också att man inte kan eller ska "tävla" eller jämföra sig med andra, men hur lätt är det att låta bli? Jag sa ju bara att det KÄNNS jobbigt, jag sa inte att det jag känner är RÄTT! Jag sa också att nu känns det ju sämre än när vi kom, och då svarade hon så där klämkäckt: "Jo, men man måste må dåligt innan man kan börja må bättre" (som hämtat ur någon av hennes instruktionsböcker). Hallå! Jag har redan varit på nedersta botten och hade äntligen börjat ta mig upp en bit! Då är det väl inte meningen att man ska tryckas ner igen?!

Hur som helst blev jag väldigt upprörd och ledsen och ville helst inte boka nån ny tid men vi gjorde det i alla fall. När vi gått därifrån sa jag direkt att jag inte vill träffa henne igen och min man tyckte narutligtvis att det är helt okej. Han tyckte inte heller att det gav något och han vill ju inte att jag ska bli ledsen. Det kändes som om avståndet mellan oss ökade istället, allt kändes ju så bra innan vi gick dit! Nu känns det som om jag behöver terapi för att hämta mig från hennes "terapi"!

Äh, idag känns det bättre och jag försöker komma över det där misstaget. Det var värt ett försök, och vi visste ju inte hur det skulle bli, men hon var i alla fall inte rätt person för mig. Däremot föreslog hon att jag kunde ta kontakt med en kurator om jag ville prata själv med någon.

När vi pratade igenom allt själva efteråt kom vi i alla fall fram till att vi fixar detta mycket bättre själva, vi är väldigt bra på att prata med varann. Min man är faktiskt min bästa terapeut, han är så otroligt bra på att lyssna och är så förstående! Åh, vad jag älskar honom! Vi kom också fram till att lägga detta med barn på hyllan ett tag för att kunna slappna av och minska på kraven. Kanske kan bara det göra att det löser sig! *hoppas*

Förlåt, nu blev detta en kilometer långt men oj så skönt att skriva av sig ! Ni har varit 1000 gånger mer hjälp i detta bara genom att lyssna!

Nu ska vi flytta hela helgen men jag hoppas att ni alla har det bra och får en trevlig helg!!!

• Liten med Mindre

Äsch - vad jobbigt att det inte fungerade Victory. Men - att ni kan prata hemma är bra, fortsätt med det. Ni har ju i alla fall börjat fundera var och en på varför ni inte mår bra, och då är halva segern vunnen. Många reflekterar inte ens över att deras tillvaro kunde vara bättre.

Flytta försiktigt. Det är en jättestress bara det ju. Ni kan ju försöka ta en "stor" grej i taget, både i flytten och livet i allmänhet. :)

Kramar!

Svar på tråden När märker man av det?