• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Ja, hoppas det är början på en massa plussitivitet i tråden nu, det var läääääängesen!!!!

Alldeles för längesen.

• BrudSommar2006

På tal om oro, var ju till BM i veckan och hon sade att du känner väl barnet varje dag nu, det är jätteviktigt i det här stadiet att du känner barnet hela tiden. Så nu så fort det varit lugnt ett litet tag så börjar jag stressa upp mig till det kommer en ny spark. Tidigare har jag tyckt att det varit så skönt att få en paus med jämna mellanrum från allt liv på den lille, det känns ju ganska obehagligt som den far runt trots allt. Ja, aldrig är man nöjd...

• Snart så....

Vem var sist med pluss? Frullan?

• BrudSommar2006

Koko, man har ju hört om alla stackars föräldrar som får sitta på akuten i hur många timmar som helst med sina barn, jag läste om något fall där barnet satt med brutet ben och fick inte äta eller dricka på typ ett dygn innan de fick hjälp i fall att det skulle opereras. Så har man ju hört om de som inte fått läkartid för antibiotika på hur lång tid som helst och fått ringa runt som galningar för att få tid. Jag hoppas att det bara är några få skräckfall man hört talas om men det verkar inte alltför lovande på barnsjukvården heller faktiskt.

• _koko_

brudsommar - hua!! De jag känner har bara positiva erfarenheter av barnsjukvården så jag hoppas att det är väldigt ovanligt det du hört om!

Jag sitter gärna ett dygn på akuten om bara våra barn får bra vård...

Ja, något "riktigt" plus tror jag inte att vi haft sen fruLlan... Jättetråkigt!!!

• mugglesfan

Ha Snartis, köpa barnvagn. Det känns lite tidigt men visst, nu kan man börja boa lite iaf. Det första jag ska köpa är nog byxor till mig, nu börjar det bli lite svårt att få ihop dragkedjan hela vägen (hittills har det räckt att jag satt ett gummiband i knapphålet).

Jo det var väl FruLlan som plussade sist va? Vid nyår - herregud, det är ju jättelänge sedan! Det kanske har varit några inhoppare också men de har väl i så fall försvunnit igen.

• mugglesfan

BrudSommar: jag tycker det var lite dumt av din BM att säga så, det måste ju vara otroligt stressande. Det räcker väl att du känner barnet ngn gång per dag? Ibland tror jag inte riktigt de tänker sig för...

• MaggO

Halloj,

Känner mig pirrig i magen nu, timmen innan jag ska iväg på mitt första VUL. Jag har även ÄL när som helst, undrar om det kan synas vid undersökningen. Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter vid VUL??

Synd att ingen har plussat sen FruL's. Vi får hoppas på nya plus i mars..

• Snart så....

Muggles, vi har bestämt oss för att verkligen börja köpa saker när jag gått halva tiden. Fast vi har tittat ut allt :D

• Snart så....

MaggO
    Ja de kan se om det är dags för ÄL. Blåsorna med ägg syns tydligt :)
    Jag tycker det är helt ok med VUL, har bara träffat bra läkare som gjort dem åandra sidan

Svar på tråden När märker man av det?