• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

September - jättemånga kramar till dig! Man måste verkligen vara stark i själen för att orka ta sig genom byråkratin och konstigheterna i sjukvården. Det verkar vara uppbyggt på ett sätt som knäcker folk. Håller dock med om att det är bra att göra undersökningar och får veta så mycket som möjligt. Jättemånga stykekramar till dig :)

Kul att se att din man har beställt barnvagnen Vänner. Jättetrist med inbrottet/stölden, vet precis hur det känns. Hoppas att de inte har hunnit ta några saker.

Sweet - Hur är det med dig i NY? Såg att det var lite forsningsprat härom kvällen och det lät ingen flumforskning ;) som litteraturvetenskap. Nåja, skämtar lite. Abstraktet är inte klart men på väg att bli (du känner säkert igen processen).

Mindre - vad, Kräket? Det var ju ett alldeles utmärkt namn, hoppas att h*n kommer att ge besked om sin existens om säg tio dagar två veckor.

Det verkar att jag för tillfället har max otur när det gäller administration av olika saker. Remissen till KS (nej, den var inte där igår heller, gynläkaren ringde dock och sade att han skickar den iväg den igen... pust) och diverse återbetalningar av en resa som har blivit fel och ett mysko kortköp som jag inte vet vad det är och som ligger precis under ett par liknande summor. Min livliga fantasi sätter genast igång en berättelse om kapade konton ;) jag ska iaf försöka reda ut allt idag under förmiddag.

• Frejis

Cicci - grattis till att ha känt Picken röra sig för första gång! Måste vara... helt osannolikt!

Fina bilder i albumet och väldigt vacker bild på skärgården i Karlskrona :) tack för att du ville visa dem för tråden :)

• Moppy

Godmorgon!
    Ville bara meddela att jag testade mig med gravtest både igår kväll och imorse och nu är det negativt. Så det måste har varit ett tidigt missfall som kom ut som mens. Känns faktiskt skönt, orkar inte med en utdragen process till som det var förra gången.

Men självklart blir man ju konfunderad. Två tidiga missfall inom loppet av 4 månader. Ska definitivt fortsätta med min utredning och gå till botten med detta! Uppenbarligen har jag ju inte svårt att bli gravid men sedan vill de rackarna inte stanna kvar. Ja, ja man blir knäpp av att tänka för mycket. Säkert är det ganska vanligt med så här tidiga missfall, fast de flesta inte hinner testa och förstå att det blivit ngt.

Det är bara att forsätta kämpa, det finns ju liksom inget alternativ?!

• Liten med Mindre

Hej alla storhjärtade sötnosar!

Tillbaka på jobbet. Mycket seg i huvudet och lite vimmelkantig. Och så väntar sig folk att jag ska prestera något?? Känner mig lite som en zombie som behöver bli tillsagd vad och hur saker ska göras.

Nåväl - kommer väl igång snart.

• Liten med Mindre

Trist att det inte blev något Moppy. :( Det är nog bra att du fortsätter kolla upp om det finns någon orsak. Hang in there!

Kommer in lite senare igen. Om hjärnan inte kortslutits.

Tjing!

• Frejis

Moppy: tråkigt att det blev som det blev. Hoppas att utredningen kommer att kunna ge några svar och hjälp för de små rackarna att stanna kvar i livmodern. Många kramar till dig :)

• start september

Moppy, om det nu skulle gå så här så måste det väl vara skönt att HCG-nivån sjunker fort.

Gyn sa de till mig att med den takt min sjunker så testra jag positivt i en vecka - tio dagar till. Morr.

• start september

Oj, förlåt mitt sista inlägg, blev avbruten av en kund och var tvungen att skicka iväg snabbt. Jag tänker att om jag har HCG över de där 50 där det blir positivt länge till (och dessutom blöder hela tiden) så kommer det ta evigheter innan min kropp fattar att den kan ha ÄL.
    Jag har blött 8 dagar nu samt 4-5 dagar med skum brun flytning innan jag plussade.

Mycket leverpastej får det bli!!

Och ÄL tester är körda, de lär visa böj om man har högt HCG fast jag inte har ÄL.

Maken sade lite gulligt att vi istället kan ha sex när vi känner för det för att det är mysigt bara. Fick en liten tankeställare då...

Nu blev det lite gnälligt här, jag är ändå på ok humör eftersom jag får komma hem ikväll.

• Vänner-fan

God morgon!

När maken kom hem sent igår kväll gick vi ner till förrådet båda två. Min man var dock väldigt trött och kunde inte riktigt minnas vilka saker som varit där nere, men trodde att det fattades några verktyg iaf. Kunde varit betydligt värre. Många dyra prylar låg kvar. Verkar väldigt konstigt alltihop. Vi bar iaf upp det som kan vara av värde för andra och har nu ca 2 kubikmeter med saker som vi inte vet var vi ska göra av. Men det löser sig. Nu blir man ju dock lite nojjig för man vet ju att kunde de klippa upp det förra låset kan de även klippa upp det som sitter på nu och var det lite scary att gå ner där själv innan är det ju inget mot vad det är nu. Men men. Kontentan är väl rätt posititv iaf och min förkylning är något bättre också, så nu ser det lite ljusare ut.

Vad jobbigt med allt strul för dig Frejis! Så irriterande att folk inte bara kan göra sin del av jobbet så man själv kan göra sin, liksom.

Och Moppy, vad tråkigt för dig!!! Men det är nog som du skriver, många i ditt läge hade inte ens hunnit testa. Jag vet också vänner som testat "för tidigt" och först fått plus och sen minus och mens ett par dagar senare.

Nu får vi hoppas att Mugglarn får bra NUPP-resultat idag, så vi får något riktigt bra att glädjas åt i tråden!

• start september

Moppy, det är ju jättevanligt att det bli så här, det är lätt att glömma.

Min kollega som varit genom detta säger att den allmänna uppfattningen är att två missfall är otur men inget konstigt. Vid det tredje kan man börja fundera på om det finns orsaker. Lite cyniskt kan tyckas men kanske välgrundat.

Svar på tråden När märker man av det?