• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

En del är ju så himla fräcka också!!! :o

En kompis till mig bodde i en bostadsrättsförening och de hade sin årliga höst- eller vårstädning (minns inte vilket). Och då är ju "alla" ute och fixar fint utanför huset samt i gemensamma lokaler. Och mitt under detta ser hon att det är några killar som bär ut saker ur källaren. Men de gör det ju helt öppet så hon var "säker" på att det var några som antingen flyttade från hsuet, eller som redan bodde där och kanske passade på att rensa sitt källarförråd samtidgt som det var "generell" städning i föreningen.
    Så hon tänker inte så mycket mer på det.
    TILLS..... hon upptäcker att de bär på prylar som tillhör henne och hennes sambo!!!!!!!!!! DÅ! Pang! Inser hon att det är killar som sett en möjlighet att komma åt förråden när källardörrarna var öppna!!!!! :o :o :o

Så himla fräckt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som tur är så är ju många från huset ute och städar så de får tag på killarna och alla saker (som de stuvat in i en bil). Men det hände tyvärr int så mycket mer sedan trots polisärende. Troligtvis inte särskilt högt prioriterat (det brukar ju inte stölder ur källarförråd vara) och i detta fallet fick de ju tillbaka allt.

Men man tror ibland inte att det är sant!

• sweetstreet

Koko!
    Hur har det gått för er?????
    Har ni fått veta ngt från Uppsala???????

• Vänner-fan

Ja, nu börjar man ju fundera på VEM eller VILKA tjuvarna kan vara. Vi är 13 lgh som har förråd där. Vi har bott här i över 5 år och aldrig blivit bestulna på nåt, vare sig i olika förråd eller tvättstugan. Under senaste veckorna (detta måste skett nyligen, jag var nere där för 2 1/2 vecka sen, men min man har säkert varit nere där efter mig) har det bytts folk i två av lägenheterna. Jag har god lust att knacka dörr, men det kan man ju inte göra (även om man bara frågar om de också blivit bestulna). Det konstiga var också att bara vårt lås var uppbrutet. Inga av de andras, inte ens de som hade liknande lås. De måste sett nåt de ville ha.
    Åh, det känns så himla taskigt. JAG känner mig så taskig som först skäller på honom, sen hänger ut honom här och så nu får han detta. Dåligt samvete är bara förnamnet.

• sweetstreet

ta det lugnt Vänner!!!!

Tror inte du behöver känna så.
    Ingen härinne vet ju vem din man är ändå! Och även om vi visste, så vet vi ju att man ibland kan behöva vntilera sig lite. Det gäller ju alla.

Vi fattar ju att han inte är en hemsk man utan att det helt enkelt blev lite för mycket, vilket händer oss alla lite till mans då och då! ;)

Men detta med inbrottet är ju verkligen trist!!!!!
    Tyvärr finns det ju inte mycket man kan göra åt det.
    Men det behöver ju verkligen inte vara så att det är ngn av era nyinflyttade grannar som ligger bakom. Det är ju mycket möjligt att det är en utomstående persom som fått möjlighet att ta sig ner i er källare och där fått syn på något av intresse i ert förråd.

Man vill ju inte gärna misstänka någon i huset??

• Lapinette

Vänner - trist! Har själv haft inbrott i källarförrådet där jag bodde förut och var helt säker på att det var en snubbe som åkte ut och in från fängelset (bodde i porten bredvid) som gjorde det. Inga lås var uppbrutna till källaren. De stal min skidutrustning och jag skulle iväg till alperna typ 10 dagar senare men mitt försäkringsbolag var toppenbra. De betalade ut pengar jättesnabbt och till den alpresan hade jag splitterny utrustning.

• Vänner-fan

Sweet,
    Nej, jag vet. Det är det jag hatar mest när sådant händer. Att man blir misstänksam mot folk fast man inte vill bli det. Inga andra lås var uppbrutna här heller, men det är möjligt att någon annan på gården i en annan trappuppgång kan komma in där också. Men man måste nästan VETA att det finns förråd där. Det finns tusen olika dörrar där nere.
    Men men. Får först ta reda på vad som är borta. De kanske inte tog nåt av värde... *tänker positivt*

Lapinette,
    Bra att det ordnade sig för dig vid ditt inbrott iaf! Det är inte ofta man hör så positiva saker om försäkringsbolagen, så det var bra!

• Lapinette

Vänner - visa bara kvitton, foton eller något som påvisar vad som har blivit stulet och det löser sig. Har faktiskt bara positiva erfarenheter både när det gäller inbrott och vid skada utomlands. ´

Hos mig var det detsamma. Endast mitt källarförråd som var uppbrutet. Vi hade bara två dörrar dit. Ett ifrån vår port och ett från grannporten (där lodisen bodde). Som sagt jag blev bara glad för en ny skidutrustning.

• sweetstreet

Lapinette!
    vad är det för seminarium du ska hålla imorgon???

Och fick ni förresten se några pingviner på semestern?? :)

• Lapinette

Vi såg massor med pingviner på Boulders beach. De var lite "egna" av sig. Stod mest stilla och liksom svajade och så vips var det någon av dem som fick fart och knatade över hela stranden. Lustiga!

Hmmm...du vet hur jag försöker hålla på min integritet här inne på tråden men nu är det väl bara du och jag här .

Det är ett seminarium om att rekrytera höga chefer. Jag ska dra lite resultat från en undersökning vi har genomfört och sen har vi två talare till som ska berätta lite. De som kommer dit är personalchefer från Sveriges största företag typ Volvo, Scania, AstraZeneca, Arla m fl.

• Lapinette

Som du märker så behöver jag BT mellan mina repetitioner för att inte dö i tristess. Tur att maken är i Barcelona för jag vankar av och an i lägenheten och talar högt för mig själv. Jag knäpp...neeeej då, jag bara repetererar.

Svar på tråden När märker man av det?