• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

mindre - hahaha, välkommen kräket!! Åååh, vad jag önskar att det tagit sig för er den här gången, av så många anledningar!!! :D :D :D

cicci - vad roligt att se lite semesterbilder på er! :)

Stor kram till september!! :(

Har fruLlis varit borta en vecka nu förresten?

• Storasystern

Mindre, den stackarn kommer att få men för livet... Kräket... ;)
    Skönt att ni mår bättre iallafall!

• Liten med Mindre

Trevlig alla hjärtans dag på er, förresten!

Vi hade tänkt fira med italienskt ikväll. (Se dagen som en extra anledning att fixa det lite mysigt.) Men efter de senaste dagarnas fasta så firade vi genom att äta stekta rostbrödskivor istället för rostade. :) Lyx! (Fattiga riddare alltså - för den som liksom min man aldrig prövat detta.)

Stora kramar till dig September. Bra att få veta vad kroppen höll på med, även om resultatet inte var skoj.

• mugglesfan

Apropå boende i NYC: www.citysonnet.com/

Använde vi när vi var där nov/dec 2004 - kanonbra! Vi hittade en lägenhet i Tribeca, jättenära Soho/Greenwich Village. Fräsch lägenhet men utsikt mot frihetsgudinnan. Funkade jättebra med betalning och allt. Kostade ca 7000 SEK för 7 nätter, vilket är billigare än många hotell (särskilt med tanke på standarden som var bra).

• sweetstreet

September,

varma kramar!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blev jätteledsen för din skull. Men hoppas precis som andra här att du snart får komma hem från din tjänsteresa och kramas om av maken. OCh att ni sedan kan vara tillbaka på banan igen.

Victory,
    härligt med er bokade tid!!!! Är så glad för er skull! Nu får ni förhoppningsvis lite hjälp att reda ut saker och ting.

• pirr!

Hej hej!

en lite kort rapport:

testade MINUS i morse men än så länge håller sig tanten borta så ett litet hopp finns fortfarande kvar..
    dock ingen trevlig allahhjärtansdagsöverraskning (phu!!)till maken som jag hoppats på "Du ska bli pappa"1 Längtar så att få säja de orden!!

• Moppy

Pirr - håll ut, ofta testar man positivt efter BIM-dagen!

Har precis fått 10 långa härliga rosor skickat till mig på jobbet, från maken.
    Jag vet att det är lite fånigt men jag tycker om att bli uppvaktad på Valentines!

• sweetstreet

Mindre,

Härligt att höra om "Kräket"...!!! Hahahah! :D :D :D

Som sagt håller med Koko, denna gång skulle det kännas extra roligt om det tagit! :)

Vad gäller boende i New York så beror det ju lite på vilken typ av boende samt var dina vänner vill bo???
    Lägenhet som Muggles tipsade om låter ju bra! Då kan man ju "hushålla" lite själv också (frukost etc). Annars finns ett hyfsat billigt hotell som heter Murray Hill In www.murrayhillinn.com/ som jag bott på. Det är absolut ingen lyx, mer som vandrarhem, men med egna rum och jättefräscha badrum. (Man kan boka rum med eget badrum) och jag tror det kostar ca 100 dollar per natt vilket är ett bra pris.

Jag har även bott på ett vandrarhem på Upper West side (nära parken) och där kan man boka rum med litet pentry. Tror kostnaden var lite samma. Men det ligger såpass långt upp att man är lite långt ifrån allt som händer. De är dock bra ifall man vill ha lite mer lugn och ro....

Annars tycker jag att mina favoritställen på Manhattan är typ East Village, SOHo, Tribeca, Alphabet city och Lower East side.
    Men där känner jag inte till några hotell. Men det var ju där Muggles bodde så hon vet ju mer!

Kan inget om west side eftersom vi typ aldrig är därt. Det blir inte så när man bor på East side... :?

Om de vill ha mer tips senare så hör av er!!

• mugglesfan

De flesta hotell ligger ju dessutom vid Theatre District (uppåt Central Park) och där finns inte så många trevliga restauranger och pubar som i Tribeca/Greenwill/Soho. Det är ju smidigt att bo där restaurangerna/pubarna finns så slipper man åka så långt på kvällen. På dagen kan man ju lugnt åka tunnelbana el gå. Jag har förstått det som att de flesta hotell i NYC inte inkl frukost så då måste man ut och äta varje dag och det blir ju rätt dyrt. Vi åt brunch ett par dagar men man tröttnar ju på pancakes och bacon&egg så några morgnar gjorde vi frukost hemma i lägenheten. Dessutom är det underbart kul att botanisera i deras mataffärer - en del av resan. "Kolla vilka äckelgröna flingor", "kolla vilka konstiga kex"...

• Storasystern

Moppy - mysigt med blommor. Jag får minsann inte några blommor... :(

Ska köpa en semla till mig själv och hyra en bra film ikväll tror jag! :) Mysa på egen hand...

Svar på tråden När märker man av det?