• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

AM: VA?? så grönt te är dåligt för gravida?? Jag som just hittat ett jättegott grönt te :(

• Vänner-fan

Brudsommar,

Ha ha, knappast någon mirakelkur utan helt enkelt järntabletter! (Niferex, 2 per dag) Och sen ska man undvika att äta mjölkprodukter i samband med järntabletter eller järnrik kost, för då tas det inte upp alls lika bra.
    Innan jag fick järntabletterna försökte jag äta en del blodpudding, kött, aprikoser osv. med tanke på järnet, men värdet blev iaf för lågt. Så det var bara att ge sig på tabletterna!

• A.M.

Ja - det är vad jag har hört ... JAg klunkade istället rött te (finns massor av goda varianter) - det är supernyttigt. Och gjorde uppenbarligen inget negativt i alla fall med mitt järnvärde. Innehåller antioxidanter och sånt (och är ju inte gjort av te-blad utan av ngn bark från Sydafrika)
    Goda sorter:
    African Rooibos (lipton eller tetley)
    Orientalisk Kanel (friggs)
    Earl red

• Snart så....

AM, bra tips, då ska jag byta :)
    Tänker ju inte utmana HB värdena för te

• Vänner-fan

Leverpastej åt jag också och tog Vitamax som det ju är lite järn i också, men jag tror mitt problem just var att jag gjorde detta i samband med frukost-filen. Te och kaffe har jag också hört inte ska vara bra för järn-upptaget. Men går det ett par timmar emellan ska det enl. vad som står på förpackningen inte vara någon fara. C-vitamin underlättar upptaget, så jag äter en mandarin 2 timmar efter frukost när jag tar min ena järntablett och den andra tar jag precis innan sänggåendet för att undvika eventuella magbesvär av de.

• A.M.

Och så åt jag Niferex såklart

• Snart så....

Nu behöver jag nog inte oroa mig för HB värdet än (139) men det är bra att få tips till senare om värdet ändas.

• Snart så....

Var håller Mindre hus?

Saknar Frullan här, nu jagar väl hon zebror och lejon för glatta livet :)

• mugglesfan

Är det inte järn i persilja också? Gott att ha tex i sallad el på mackan. Om man nu inte äter kött (och därmed kanske inte heller leverpastej?).

Svar på tråden När märker man av det?