• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Vänner: hur går det med håret - var det inte du som tappade hår? Har det lugnat sig? Jag tycker att mitt har blivit tunnare på sista tiden

• mugglesfan

Moppy när får du ngt svar?

• Moppy

Muggles: Inte ännu. Har tagit HCG prov idag och får väl svar på det typ imorgon. Men om det är positivt så ska de jämföra med ett test om 1 vecka ca för att se att värdena stiger och det rör sig åt rätt håll. Sedan kan man också köra VUL om 10 dagar tidigast... Men vem vet, det kanske blöder ut nu direkt denna gången eftersom det fortfarande 'sipprar', jag ska ta ett nytt CB test hemma på fredag tänkte jag...

• Bröllopstokiig

Snart så... hoppas bara inte du har börjat får foglossning? Det brukar smyga sig på i vecka 16 någongång....

• Bröllopstokiig

Vänner-fan, ska testa och ligga ner i dag och känna lite nogrannare När jag låg på mage i går så kändes det... det är nog som du säger att de små känner av om det blir lite trångt där inne!

• Vänner-fan

Muggles,
    Nej, just nu tappar jag knappt hår alls! (Typ 5 strån istf 100) Men har fått veta att det kommer falla av en hel del efter att man slutar amma istället. Men ganska många veckor in i graviditeten var håret fortfarande som vanligt. Har inte min gravid-dagbok här, så jag minns inte när jag slutade tappa, vet bara att jag skrev om det här. Och att det var efter bröllopsresan, så det borde varit typ runt v. 20 eller nåt sånt.

• Victory

Brudsommar, Sweet och alla andra: Tack för att ni får mig att känna mig normal och inte konstig för att jag föreslog familjeterapi! Igår var han mycket gladare, han säger att han var tvungen att nå botten innan han kunde ta tag i det här på allvar. Och nu verkar han gå in till 100 % på att ställa allt tillrätta! Jag har bara lite svårt att lita på honom igen, känns som om jag blivit sviken för många gånger. Varför skulle det bli någon skillnad den här gången, liksom? Han har börjat må bättre igen men jag försökte förklara att det inte är så lätt för mig att bara bli glad igen. Jag sa att jag behöver nån att prata med, så idag ringde han till familjerådgivnigen och vi fick en tid imorgon! Det känns jättebra, jag har så mycket inom mig som jag behöver ösa ur.

Så det känns faktiskt lite bättre för mig också idag. Men så fick min gravida kollega en blombukett budat till jobbet från sin man! Åh, vad jag blev avundsjuk! Dom har säkert det perfekta förhållandet! Jag hoppas verkligen att min man kommer ihåg alla hjärtans dag idag och uppvaktar mig på nåt sätt. Jag behöver verkligen det! (känner mig som ett tjurigt litet barn...)

Vänner-fan: Inget problem är för litet! Jag förstår att det är frustrerande att han inte engagerar sig. Jag tror säkert det kommer att gå över när förlossningen närmar sig, men just nu känns det förstås jobbigt! Och du har helt rätt i att "jakten på plusset" inte alls är särskilt lustfyllt när man misslyckats några gånger, hälsa honom det!

Kärleksfull alla hjärtans dag på er alla!

• Lapinette

Här får alla rosor på skrivbordet på alla hjärtans samt att det står en smaskig tårta i kylen. De är bra på personalvård på min lilla arbetsplats. En anledning till att jag inte har sökt jobb...för de är jäkligt flexibla och älskar småbarn också.

Jag bad faktiskt min man att inte buda blommor tills idag. Han skulle garanterat annars ha gjort det då han är på mässa utomlands och är himla bra på att buda blommor. Normalt sett är ju rosorna helt kass på alla hjärtans och nickar efter 5 timmar. Istället så får vi fira i helgen då han är tillbaka eller så får vi se hela vår SA-resa som ett stort firande och diamanten som min man köpte till mig som en alla hjärtans dag present.

• Lapinette

ska förtydliga ...det är därför jag inte har börjat söka nya jobb även om jag borde gå vidare (kan mitt jobb utan och innan).

• start september

Bara ett snabbt inlägg.

Jag har fått provsvar och HCG sjunker lite grann. Det är alltså ingen graviditet som kan fortsätta.

Jag ska göra VUL nästa vecka för att se att inget är kvar.

Nivån på HCg är strax över där man testar positivt och kommer att förbli så ett par veckor till trodde han.

Inget kul alls helt enkelt. Surt att vara på tjänsteresa utan maken.

Moppy - hoppas så för dig!

Stor kram till alla som tänkt på mig.

Svar på tråden När märker man av det?