• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Blev faktiskt "scoopad" i förra veckan. :( :( :( :0

så jag håller på och försöker hämta mig från chocken fortfarande tror jag...

Hur går det för dig?

Såg att det är Japanplaner på gång igen.
    Hoppas ni hinner med din utredning först!

• Storasystern

Nääe, scoopad, f-n vad trist!!! Helt och hållet, eller kan du fortfarande få ut något?

Jo, Japanplaner igen. Verkar inte bli förrän i April, så förhoppningsvis får jag ett bra svar på undersökningen innan dess... Jag tror på PCOS och det är inte alls kul! :(

• Storasystern

Sitter här och väntar på en gel och läser om PCOS och blir alldeles deprimerad... Bara skit alltihop! :(

Jag vill gå hem och deppa! :(

• sweetstreet

NEEEEEEEj Syrran!!!!!!!!!!

Inte deppa!!!!
    Du vet ju faktiskt inte än hur det är heller!

Men visst jag vet, det är lätt att se alt i svart ibland.

KRAMAR till dig!!!!!!

Ang scoopet så hoppas jag att det fixar sig ändå. De som publicerat är i ett helt annat fält så jag hoppas att det inte ska skada mig. Men jag fick verkligen en chock först när jag såg det och tänkte, jaha 1,5 års slit åt h*lvete. Men nu har jag sanast mig och försöker fokuser om lite och kan t o m se en del fördelar med detta. :)

• sweetstreet

Jag läste lite snabbt på nätet nu om PCOS och det verkar ju ändå som om att man kan få hormonbehandlign så att man kan få barn! :)

Visst det var högre risker för komplikationer under graviditeten men jag tycker ändå att det inte verkade heeeelt nattsvart. Än finns hopp!

Har en kompis som genomgått hormonbehandlignar för att få igång ägglossning mm och det var självklart en jobbig tid, men de har två barn nu! :) Så det kan gå även om vägen dit är slingrig.

• Storasystern

Tack Sweet! Jag behöver lite uppmuntran, i synnerhet som mannen är bortrest hela veckan...

Jag tror verkligen att det är PCOs - jag såg t.o.m. flera äggblåsor på UL, och har flera av symptomen sedan jag slutade med p-piller. Visst kanske jag kan få barn, men det är en massa andra risker med symptomet... cancer och diabetes bl.a. BLÄÄÄ!

Vi scoopade några andra förra året, helt ovetandes om att de ens höll på med samma sak som vi, och jag kände mig jättetaskig!
    Hoppas verkligen att det inte ställer till din publikation! Det vore ju jättetrist! :(

• sweetstreet

Men jag läste om att det ibland kan hjjälpa att "enbart" lägga om dieten och öka sin motion för att minska ner PCOS symptomen???

Vet du om du kommer att få reda på vilken "grad" av PCOS du har? Om det är lindrigare eller allvarligare??

• sweetstreet

Tja ang scoopningen så hade jag ingen aning om att någon annan grupp höll på med detta. Detta eftersom de ju är i ett helt annant fält än mig och vi har mest koll på andra grupper som sysslar med utvecklignsbiologi.

Men som sagt, på ett sätt var det bra att artikeln kom ut eftersom det handlade om en knock och de såg ingen direkt fenotyp alls. Vilket besparar oss tid för nu ska vi göra om vår strategi och targeta (hm, svengelska... nu lär jag få Page på mig...! :o) en annan gen istället.

Och vi hoppas ju även kunna få tillgång till deras knock och på så sätt kan jag "hoppa fram rejält i tiden" och börja köra real-time och Microarrays på den. Mest för att se ifall vi kan hitta ngn fenotyp i just de organ vi är intresserade av. Eftersom de är i ett annat fält så har de ju inte alls kollat specifikt på vad vi är intresserade av.

Men jag ska som sagt göra en annan knock parallelt. Så på det viset har jag ju faktiskt inte förlorat ngn tid direkt.

• sweetstreet

Kan fortfarande använda mig av mina ES celler som jag har screenat för!

• sweetstreet

Ojdå, nu blev det visst vällllldigt OT här. F'låt!!!!! :? :? :? :?

Svar på tråden När märker man av det?